شهردار مشهد مقدس: نشان مشهدالرضا (ع) در تاریخ به یادگار خواهد ماند تاریخ‌گردی ۹۰ ساله در خیابان دانشگاه مشهد ثبت‌نام بیش از ۲۲۰۰ نفر برای عضویت در شورای اجتماعی محلات مشهد | احتمال تمدید مهلت نام‌نویسی از ماجرای نهر قدیمی منطقه تا مشکل ساخت وساز، در ملاقات مردمی شهردار منطقه  ۷  مشهد دستاورد‌های کلان مدیریت شهری مشهد در حوزه‌های زیرساختی حمل‌ونقل شهری آیین تودیع و معارفه فرماندار مشهد برگزار شد | قدردانی از «داوری»، آرزوی موفقیت برای «حسینی» + فیلم سرویس دهی رایگان متروی مشهد در روز‌های ۹ و ۱۰ دی ماه ۱۴۰۳ اعزام بیش از ۱۰۰ هزار نیروی کارگری به پروژه‌های شخصی، در ایست‌کار‌های مشهد توسعه کرامت‌محور در حوزه عمران و حمل‌ونقل شهر برگزاری دومین دوره مراسم «نشان مشهدالرضا(ع)» در روز ۱۰ دی | مشهد پیشتاز الگوسازی و تکریم نخبگان رویداد نشان مشهدالرضا(ع)، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های علمی مشهد هوای کلانشهر مشهد همچنان آلوده است (۸ دی ۱۴۰۳) پیشکسوتان عرصه‌های مختلف مشهد باید در رویداد نشان مشهد الرضا (ع) تجلیل شوند واقعه ۱۰ دیماه مشهد برای تشکیل حکومت اسلامی اتفاق افتاد مراسم بزرگداشت شهدای دهم دی ماه مشهد برگزار شد + ویدئو روز‌های یادآور حماسه‌های مردم مشهد باید در فضای اجتماعی شهر مورد توجه قرار بگیرد «مردمی بودن» موضوع اصلی نشان مشهدالرضا (ع) است | نسل جوان با خلاء الگو‌ها مواجه است مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی: نشان مشهدالرضا (ع) تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی است حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری
سرخط خبرها

برای حمایت از شهرداری وحدت نظر داریم

  • کد خبر: ۱۰۶۸۲۶
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
برای حمایت از شهرداری وحدت نظر داریم
حمید ضمیری - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد

طبق اصل ۱۰۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شورا‌ها برای نظارت بر اداره شهرها، روستا‌ها و پیشبرد سریع برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی، عمرانی، آموزشی و دیگر امور رفاهی از طریق جلب همکاری مردم فعالیت می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب نیز بیان کرده‌اند که «اگر شورا‌های اسلامی کشور به‌درستی عمل کنند، بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد.» همچنین در وظایف شورا‌ها اختیارات متنوعی درباره دیگر دستگاه‌های اجرایی به‌جز شهرداری دیده شده است. زیرا شورا‌ها شورای شهر هستند، نه فقط شورای شهرداری.

شورا‌ها می‌توانند برنامه‌های سالانه دستگاه‌های خدماتی مانند آب، برق، گاز، مخابرات، آموزش‌وپرورش و... را از دستگاه مربوط بگیرند و پیشنهادهایشان را در این زمینه اعلام کنند، اما متأسفانه در قانون برای اجرای این پیشنهادها، ضمانت اجرایی دیده نشده و این نقص قوانین است که نیاز به اصلاح دارد.

شاید همین آسیب موجب شده است که شورا‌ها در ادوار گذشته بیشتر به سمت شهرداری و نظارت بر عملکرد شهرداری که اختیار تامه بر آن دارند، سوق پیدا کنند و نظارت بر دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان را کمتر انجام داده‌اند. در این راستا شورای ششم نامه‌نگاری‌هایی با دستگاه‌های اجرایی و جلساتی با مدیران داشته است، اما اکنون در حد توصیه بیان می‌کنیم.

شورا‌ها باید زبان گویای مردم باشند، اما متأسفانه اعتماد مردم به شورا‌ها به‌طور نسبی رضایت‌بخش نیست. اما رویکرد در زمینه تصمیم‌گیری‌ها در شورای ششم، تعاملی است.

ضمن اینکه باید میان مردم، نمایندگان مردم، نمایندگان محلی و مشاوران تهیه‌کننده طرح و دستگاه‌های اجراکننده ارتباطی برقرار کنیم که به‌صورت مستقیم مشکلات را بیان کنند.

به‌نوعی باید سعی کنیم با پل ارتباطی میان مردم و دستگاه‌ها، اعتماد عمومی را بالا ببریم و وظایفمان را نیز به‌درستی انجام دهیم. یکی از شعار‌های اصلی شورای ششم، نگاه ویژه به مناطق کم‌برخوردار و محلات هدف بازآفرینی شهری بوده است.

بودجه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته شده است تا بخشی از بی‌عدالتی را که در سال‌های گذشته در ارائه خدمات به محلات کم‌برخوردار شده است، جبران کنیم. اگر این خدمات انجام نشود، اعتماد مردم جلب نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->