کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (یکشنبه ۱۷ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۱۷ تیر) + آموزش وعده‌های مسعود پزشکیان درباره اینترنت و مسئله فیلترینگ چه بود؟ کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (شنبه ۱۶ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (شنبه ۱۶ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (جمعه ۱۵ تیر) اولین تصاویر از گلکسی بادز ۳ سامسونگ پیش از رونمایی رسمی + عکس حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در گوگل پیکسل ۹ | قدرت شناسایی حتی هنگام رطوبت و چرب‌بودن دست علت ریزش قیمت بیت کوین در روز‌های اخیر چیست؟ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۱۵ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۱۴ تیر) معرفی بازی معمایی Boxes: Lost Fragments + دانلود اندروید و IOS مشخصات باتری و توان شارژ گوشی شیائومی ۱۵ پرو فاش شد کدمورس جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۱۴ تیر) + آموزش ال‌جی پلتفرم خانه هوشمند Homey را خرید کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۱۳ تیر) توسعه هوش مصنوعی، گاز‌های گلخانه‌ای گوگل را ۴۸ درصد افزایش داده است همه‌چیز درباره ماهواره‌های ایرانی «کوثر» و «هدهد» + جزئیات پایان ممنوعیت واژه «شهید» در فیس‌بوک و اینستاگرام ویدئو | جدیدترین تریلر بازی Black Myth: Wukong احتمالا طراحی اپل واچ سری ۱۰ درمقایسه‌با نسخه قبلی تغییری نخواهد کرد
سرخط خبرها

هدستی که واقعیت مجازی احساسات را به دهان، لب‌ها و زبان منتقل می‌کند

  • کد خبر: ۱۰۷۰۶۱
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
هدستی که واقعیت مجازی احساسات را به دهان، لب‌ها و زبان منتقل می‌کند
محققان گروه «Future Interfaces» در دانشگاه «Carnegie Mellon» موفق به ساخت هدست واقعیت مجازی شده‌اند که می‌تواند با استفاده از آرایه‌ای از مبدل‌های اولتراسونیک انرژی صوتی را به دهان کاربر ارسال کند و احساس لامسه را برانگیزد.

به گزارش شهرآرانیوز، تکانه‌هایی که امواج اولتراسوند ایجاد می‌کنند، شبیه‌ساز ضربه و ارتعاش هستند که نوعی بازخورد لمسی به حساب می‌آید. این بار دانشمندان دهان، لب‌ها و زبان را به عنوان مرکز تجمع این ضربه‌ها انتخاب کردند.

برای استفاده از قابلیت مذکور هدست واقعیت مجازی نیازی به قرار دادن چیزی بر روی دهان نیست. در ویدئوی زیر که توسط این گروه تحقیقاتی منتشر شد، نحوه کار هدست نشان داده می‌شود. به عنوان مثال، کاربر در حین بازی ویدئویی مشاهده می‌کند که عنکبوتی درحال خزیدن بر روی لب‌هایش است. او به کمک این هدست، این احساس را بر روی لب‌های خود تجربه خواهد کرد.


نمونه‌های دیگر از هدست‌های واقعیت مجازی احساس نوشیدن آب از یک چشمه، کشیدن سیگار و مسواک زدن را فراهم می‌کنند. برخی نیز احساس وزش شدید باد در هنگام موتور سواری را برای کاربر ایجاد می‌کنند.

محققان در مرحله بعدی برای اطمینان از رضایت مشتری یک نظرسنجی برگزار کردند. در این نظرسنجی مشخص شد که تحریک احساس لامسه در قسمت دهان میزان باورپذیری شرایط بازی را افزایش می‌دهد و افراد احساس رضایت بیشتری در زمان بازی دارند. تعداد کمی نیز اعلام کردند شبیه‌سازی آب با اولتراسوند از نظر روانشناختی برایشان عجیب و بی‌معناست.

 یکی از این افراد در مصاحبه گفت: «اگرچه احساس لمس شدن به کمک هدست واقعیت مجازی جالب است، اما حداقل برای من مطابق با انتظارات نبودند. به نظر من، ارتعاش به تنهایی برای شبیه‌سازی آنچه دهان احساس می‌کند کافی نیست.»

درحالیکه اکثر کاربران رضایت خود را از چنین سیستمی اعلام کردند، تیم محققان درحال حاضر بر روی یک طرح کوچک‌تر و سبک‌تر کار می‌کند. آن‌ها عقیده دارند از این هدست می‌توان در بازی «Resident Evil ۴» در «Meta Quest ۲» استفاده کرد. احتمال داده می‌شود چند ماه طول بکشد تا این هدست به دست مصرف کنندگان برسد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->