سید حسن نصرالله: با اراده بالا به حمایت از فلسطین می‌پردازیم ۳ زخمی در حمله عربستان به خاک یمن (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بزرگ‌ترین حمله هوایی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) جهانگیری در دفتر رئیس جمهور منتخب حضور یافت سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان به گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت چهاردهم واکنش نشان داد نخست وزیر انگلیس: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حق انکارناپذیر فلسطینیان است لفاظی‌های جدید نتانیاهو همزمان با التماس مقامات صهیونیست برای توافق با حماس روحانی با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد ابوعبیده: سرنوشت اسرای صهیونیست، بازیچه دست نتانیاهو شده‌است قالیباف با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد معترضان صهیونیست، مهمترین خیابان‌ تل‌آویو را بستند لاوروف: موشک‌های اوکراینی بدون کمک آمریکا راه به جایی ندارند محورهای رایزنی نخست‌وزیر جدید انگلیس با نتانیاهو درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی افشاگری رهبر انصارالله درباره نظام آموزشی عربستان و امارات ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟ آخرین خبر‌ها از وقوع حادثه برای ناوشکن سهند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) انفجار‌های متعدد در روسیه به خاطر حمله پهپادی اوکراین ناوشکن سهند دچار سانحه شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مرکز خبرنگاران افغانستان به ائتلاف حمایت جهانی عدالت برای شیرین ابوعاقله پیوست

  • کد خبر: ۱۱۰۶۰۳
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
مرکز خبرنگاران افغانستان به ائتلاف حمایت جهانی عدالت برای شیرین ابوعاقله پیوست
مرکز خبرنگاران افغانستان به ائتلافی از سازمان حامی خبرنگاران و حقوق بشر از کشورهای مختلف پیوست که خواستار تحقیقات فوری، کامل و مستقل در مورد قتل شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره توسط نیروهای رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس داده‌های یونسکو از سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون حداقل ۲۳ خبرنگار در فلسطین کشته شده‌اند و صدها خبرنگار نیز زخمی شده‌اند.

این درخواست دادخواهی توسط انستیتو بین‌المللی مطبوعات تهیه شده است و ۳۴ سازمان مدافع حقوق خبرنگاران از کشورهای مختلف از جمله مرکز خبرنگاران افغانستان آن را امضا کرده‌اند.

در این نامه دادخواهی گفته شده است که شیرین و سه خبرنگار دیگر این تلویزیون هنگام تهیه گزارش از حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر جنین در کرانه باختری رود اردن هدف گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

در نامه تصریح شده است که این خبرنگاران کلاه و جلیقه‌ ایمنی به‌ تن داشتند که به‌وضوح آنها را به‌ عنوان خبرنگار مشخص می‌کرد اما با این حال، شیرین ابوعاقله از ناحیه صورت و همکارش علی الصمودی از پشت هدف گلوله قرار گرفت که شیرین جان باخت و الصمودی پس از معالجه از بیمارستان مرخص شد.

در این نامه همچنین خاطرنشان شده است که با توجه به گزارش‌های شاهدان عینی، اسناد ویدئویی و گزارش‌های رسانه‌ای، ممکن است این خبرنگاران به‌طور عمدی از سوی سربازان رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته باشند.

سازمان‌های امضاکننده، خواستار توجه به این رویداد به‌عنوان یکی از نمونه‌های برجسته‌تر خشونت علیه خبرنگاران و کارکنان رسانه در فلسطین شده‌اند.

سازمان‌های امضاکننده این دادخواست در ادامه نیز خواستار تحقیقات کامل، شفاف و مستقل درباره قتل این خبرنگار فلسطینی شده‌اند.

در دادخواست آمده است که براساس داده‌های یونسکو از سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون حداقل ۲۳ خبرنگار در فلسطین کشته شده‌اند و صدها خبرنگار دیگر نیز زخمی شده و یا مورد خشونت قرار گرفته‌اند.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->