چای هیئت، بیمه سال است | روایتی از دومین شب ماه محرم در موکب حضرت زهرا (س) مشهد ۱۲ نفر از حجاج ایرانی در عربستان دفن شدند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) پیام تبریک تولیت آستان قدس رضوی به مسعود پزشکیان اعمال شب و روز اول محرم ۱۴۰۳ + دعا و نماز اصلا حسین جنس غمش فرق می‌کند دعوت عام بی‌بی دیگر قلیان نکشید عاشورانامه؛ منبر اول؛ محرم ۱۴۴۶ | درس وفای مسلم، باب ورود محرم اعلام برنامه‌های دهه اول محرم در حرم مطهر امام‌رضا(ع) | پذیرایی از ۶ میلیون زائر رضوی + فیلم برگزاری آیین سنتی «صلا» در حرم مطهر رضوی هم‌زمان با نخستین روز از ماه محرم + فیلم روایتی از آیین سنتی «اذن عزا» در حرم مطهر رضوی | این پرچم سیاه عزا آبروی ماست آیین اذن عزای محرم در حرم مطهر رضوی برگزار شد + فیلم (۱۶ تیر ۱۴۰۳) حس خوب زندگی پای مجالس روضه امام حسین (ع) حرم امام‌رضا(ع) سیاه‌پوش عزای امام‌حسین(ع) شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) + تصاویر دوخت ۸ هزار لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر امام‌رضا(ع) پیام تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت ارتحال پدر شهید مدافع حرم پیکر پدر شهید مدافع حرم مرتضی عطایی در مشهد تشییع شد آیت‌الله علم‌الهدی رأی خود را به صندوق انداخت (۱۵ تیر ۱۴۰۳) | امام‌جمعه مشهد: مشارکت در دور دوم انتخابات، تکمیل برکت مشارکت در دور اول است + فیلم رونمایی از بسته محتوایی شعر ماه محرم ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی آغاز فرایند اخذ رأی مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در حرم امام‌رضا (ع) (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و تصاویر
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: زیارت عامل جهش‌دهنده ابعاد اقتصادی مشهد است

  • کد خبر: ۱۱۱۷۰۰
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
استاندار خراسان رضوی: زیارت عامل جهش‌دهنده ابعاد اقتصادی مشهد است
استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری تحت فرهنگ رضوی قرار گرفته‌ایم و اعتقاد ما این است که زیارت یک عامل جهش‌دهنده در ابعاد اقتصادی مشهد است.

گروه فرهنگ رضوی | شهرآرانیوز؛ یعقوبعلی نظری در در اختتامیه نخستین جشنوراه تولیدات رادیویی زیارت اظهار کرد: بزرگ‌ترین افتخار ما خدمت به زائر امام رضا (ع) است. هیچ کس حاضر نیست این مدال افتخار را با عنوان دیگری عوض کند، لذا فلسفه وجودی مسئولین در این استان همین موضوع است.

وی افزود: وجود امام رضا (ع) به عنوان یک منبع پر فیض در تمام عرصه‌ها قابل استفاده است که وسیله این استفاده زیارت است. اگر بتوانیم به اشکال مختلف زمینه زیارت را چه به صورت کمی و چه به صورت کیفی فراهم کنیم باعث یک اثربخشی فرهنگی، اجتماعی، روانی و اقتصادی در میان زائران و مجاوران مشهدی شده‌ایم.

استاندار خراسان رضوی گفت: آنچه امروز در دستور کار استان قرار دارد بهره‌برداری از ظرفیت معنوی زیارت است؛ لذا در ایجاد یک زیارت آسان و سریع تاکید داریم و معتقدیم که اگر در این مسیر گام برداریم، سایر عرصه‌ها نیز رونق پیدا خواهد کرد.

نظری ادامه داد: در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری نیز تحت فرهنگ رضوی قرار گرفته‌ایم و اعتقاد ما این است که زیارت یک عامل جهش‌دهنده در ابعاد اقتصادی مشهد است.

وی بیان کرد: زیارت آسان با هروسیله‌ای از جمله رادیو و تلویزیون به لحاظ کیفی و از راه دور محقق خواهد شد و توسعه این موضوع به عنوان مهم‌ترین رویکرد استان در تمام عرصه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: آمادگی این را داریم تا به کمک رادیو و تلویزیون زیارت در متن و بطن زندگی مردم موضوعیت پیدا کند. می‌خواهیم هر فردی از راه دور با هر ابزاری که در اختیار دارد با امام (ع) ارتباط برقرار کند. در واقع زیارت در زندگی روزمره مردم رسوخ کرده و ارتباط مستمری با امام رضا (ع) داشته باشند.

نظری بیان کرد: مسیری که از طریق رادیو و تلویزیون فراهم می‌شود مسیر دل‌ها و تشرف است. قطعا پوشش‌های رادیویی می‌تواند کیفیت زیارت را برای زائرانی که به لحاظ فیزیکی در حال نزدیک شدن به مشهد هستند، ارتقا دهد؛ لذا از این طریق می‌توان موضوع زیارت زائران از مبدا تا مبدا را بیشتر مورد توجه قرار داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->