جهش ۶۲ دلاری قیمت طلای جهانی در یک روز (۲۲ فروردین ۱۴۰۴) گرانی قیمت کالا‌های اساسی برطرف می‌شود توزیع آب به جای بنزین در جایگاه سوخت خیابان دلاوران مشهد؛ از شایعه تا واقعیت طنین شعار «مرگ بر اسرائیل» از باب‌الجواد(ع) تا چهارراه شهدا | اعلام همبستگی مردم مشهد با ملت مظلوم فلسطین اختیار تغییر ساعت رسمی کشور به دولت باز می‌گردد | تغییر ساعت، مصرف برق را به اندازه یک نیروگاه اتمی کم می‌کند جزئیاتی درباره رقم دقیق متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی سال گذشته ۰.۵ میلیارد دلار آیفون در ۲ ماه ترخیص شد فضیلت دعای کمیل اجرای توافقنامه تجارت ایران با کشور‌های اوراسیا از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ جهش قیمت جهانی طلا اسلامی: با برق هسته‌ای ناترازی‌ها را برطرف می‌کنیم | کارشکنی‌های دشمنان و تبلیغات منفی علیه برنامه هسته‌ای ایران قانون ته‌لنجی به رسمیت شناخته شد افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن و خروج خریداران | آینده مسکن به کجا می‌رود؟ (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) افت قیمت خودرو‌های خارجی (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | ریزش ۵۰ میلیونی لاماری هیبرید تلاطم بازار خودرو‌های داخلی فروکش کرد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) + جدول قیمت مذاکرات؛ اقتصاد ایران شرطی نشود پرواز دوباره نرخ طلا در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) سناریو‌های پیش روی قیمت طلا بر اساس نتیجه مذاکرات ایران و آمریکا زمان برگزاری حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات نقش تعاونی‌ها در تحقق شعار سال | سرمایه‌های کوچک در خدمت تولید صنعت خراسان رضوی در صف انتظار تسهیلات بانکی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | دلار به ۱۰۱ هزار تومان رسید رئیس کمیسیون اصل نود در نامه‌ای به رئیس‌جمهور: افزایش حقوق در سال جدید از فروردین‌ماه اعمال شود دو روز مهم هفته آینده برای بازار طلا و ارز (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) کف قیمتی دلار چه عددی است؟ | پیش‌بینی سرنوشت‌ساز از نرخ ارز در بازار با پالس شروع مذاکرات قیمت طلای جهانی امروز (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) اعلام شد | قیمت طلای جهانی صعودی شد پیش‌بینی تورم اجاره مسکن در ۱۴۰۴ | نیاز کشور ساخت سالانه یک میلیون مسکن است رالی بیت‌کوین هم‌زمان با رشد تاریخی بازار‌های سهام آمریکا (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | گریپ فروت کیلویی چند؟
سرخط خبرها

انگشت اتهام حادثه قطار مشهد-یزد به سمت امیر منصور آریا نشانه رفت

  • کد خبر: ۱۱۱۹۷۱
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
انگشت اتهام حادثه قطار مشهد-یزد به سمت امیر منصور آریا نشانه رفت
مدیرعامل راه آهن در توییتی گفت: آن‌هایی که شرکت تراورس بازوی تعمیر و نگهداری خطوط ریلی را به امیر منصور آریا واگذار کردند، پاسخگوی سهم خود باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی بروز سانحه ریلی قطار مسافری مشهد-یزد در روز چهارشنبه ۱۸ خرداد و جان باختن تعدادی از هموطنان، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی انگشت اتهام این سانحه را به سمت واگذاری شرکت تراورس به امیر منصور آریا نشانه رفت.

مدیرعامل راه آهن نوشت:

«آیا کسانی که از واگذاری شرکت تراورس (بازوی تخصصی راه‌آهن برای تعمیر و نگهداری کل خطوط) به مفسد اقتصادی اعدام شده امیرمنصور آریا حمایت کرده و امنیت خطوط را به مخاطره می‌اندازند، اکنون پاسخگوی سهم خودشان از مشکلات عدیده کارگران مظلوم تراورس و جان‌های پرکشیده سانحه تلخ اخیر هستند؟»

ماجرای واگذاری و برگشت تراورس به راه آهن چه بود؟

شرکت خدمات خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) در سال ۱۳۸۹ و در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب شد که از دولت منتزع و در سال ۱۳۹۱ به گروه امیرمنصور آریا واگذار شد.

در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ نصرالله پژمانفر رئیس سابق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از صدور رأی دادگاه مبنی بر بازگشت شرکت تراورس به دولت (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) خبر داد.

سعید رسولی مدیرعامل پیشین شرکت راه آهن نیز ۳ اسفند ۱۳۹۹ در یک برنامه زنده تلویزیونی از جدا شدن تراورس در سال ۱۳۹۱ از راه آهن و صدور رأی نهایی دادگاه در ۹ بهمن ۱۳۹۹ مبنی بر بازگشت این شرکت به دولت خبر داده بود.

مدیرعامل سابق راه آهن در ۱۷ خرداد امسال نیز در مراسم معارفه هیئت مدیره و مدیرعامل جدید تراورس گفت: شرکت راه‌آهن در شرایطی مسئولیت شرکت تراورس را به عهده گرفت که برخی آن را منع می‌کردند و از این اتفاق به عنوان بازگشت و پس رفت یاد می‌کردند.

سید میعاد صالحی معاون و زیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن نیز اواخر بهمن سال گذشته از آغاز فرآیند اجرایی بازگشت شرکت خصوصی سازی شده تراورس به دولت (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) خبر داد. ‌

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->