پیش‌بینی افزایش ۴ برابری زائران ورودی به مشهد در روز شهادت امام رضا (علیه‌السلام) اسکان ۱۲۰۰ زائر در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد آبرسانی بیش از ۳.۵ میلیون لیتر آب شرب به مواکب بین راهی اطراف مشهد مقدس فعالیت بیش از ۳۰۰ نیروی رفع سد معبر شهرداری مشهد برای برقراری نظم و امنیت معابر شهری در دهه پایانی صفر  ساعت کاری مترو مشهد در شب شهادت امام رضا (ع) افزایش پیدا کرد + جزئیات (۱ شهریور ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس خبر داد؛ قول مجلس برای تأمین ۶۰ واگن مترو و ۲۵۰ اتوبوس جدید در مشهد | خدمت شایسته به زائران ارائه می‌شود + فیلم مجلس، پای کار توسعه زیرساخت‌های زیارت | بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از خط ۳ قطارشهری مشهد پیش‌بینی ۲۳ رام قطار فوق‌العاده برای بازگشت زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۴ از مشهد نذر ۱۴ ساله بازاریان پارچه تهران در مشهد | پخت و توزیع ۸۸۸۸ پرس غذای گرم برای محرومان + فیلم پایانه مسافربری مشهد برای عملیات بازگرداندن زائران رضوی به ۲۵۰۰ اتوبوس نیاز دارد آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی معابر مشهد مقدس در شب و روز شهادت امام‌رضا(ع) (یکم شهریور ۱۴۰۴) اسکان بیش از ۱۱۲ هزار زائر در مراکز شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر (۱ شهریور ۱۴۰۴) آماده‌باش ۱۰۰ درصدی نیروی کارگری خدمات شهری مشهد در سه شیفت کاری ورود بیش از ۴ میلیون و ۴۷۶ هزار زائر و مسافر به مشهد و خراسان رضوی تا امروز (یکم شهریورماه ۱۴۰۴) فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرما مشهد در روز شهادت امام رضا (ع) مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد: قول می‌دهیم هیچ کدام از زائران بدون بلیت برگشت نباشند شاخص جدید حذف یارانه نقدی اعلام شد | سرانه درآمد بیش از ۱۰ میلیون تومان پس از کسر هزینه اجاره آیا برق شهروندان مشهدی در ایام شهادت امام رضا (ع) قطع نمی‌شود؟ ۳۵ هزار زائر از خدمات رفاهی بوستان غدیر مشهد در سه روز گذشته استفاده کردند + عکس آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی ( یکم شهریور ماه ۱۴۰۴) | ترافیک سنگین در عوارضی باغچه به سمت پل سلام استقرار ۲۰ موکب جهاد کشاورزی کشور ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد
سرخط خبرها

شبکه معابر فعلی مشهد، پاسخگوی ترافیک ورودی از آزادراه مشهد-چناران نیست

  • کد خبر: ۱۱۳۰۲۱
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
شبکه معابر فعلی مشهد، پاسخگوی ترافیک ورودی از آزادراه مشهد-چناران نیست
رئیس کمیسیون عمران، حمل‎‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: آزادراه مشهد-چناران حجم ترافیکی مضاعفی را به شبکه معابر داخل شهر وارد می‌کند؛ بر همین اساس، باید ظرفیت متناسب با آن را تامین کنیم و توزیع مناسب ترافیک را در شبکه معابر شهر داشته باشیم چرا که شبکه معابر فعلی پاسخگو نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی با اشاره به بازدید خود از پروژه آزادراه مشهد-چناران اظهارکرد: این پروژه، توسط وزارت راه و شهرسازی و آستان قدس رضوی در حال اجراست؛ پروژه‌ای که تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و بنا به گزارش ارائه شده، تا اواخر سال ۱۴۰۲ عملیات عمرانی آن به پایان می‌رسد و بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه آزادراه مشهد-چناران از ابعاد مختلفی برای مدیریت شهری مشهد مقدس حائز اهمیت است، گفت: اول اینکه این پروژه از محل تقاطع ۴ سطحی آزادگان وارد شهر می‌شود؛ پس تا زمان بهره‌برداری، این تقاطع هم باید تکمیل و آماده شود.

فرهمندی افزود: اجرای حدود ۵ کیلومتر از مسیر آزادراه مشهد-چناران، حدفاصل تقاطع آزادگان تا محدوده روستای «صفی‌آباد» در تعهد شهرداری است و باید تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‎‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: بهره‌برداری از آزادراه مشهد-چناران، بخشی از بار خودرو‌های عبوری از بزرگراه پیامبر اعظم (ص) را به خود اختصاص می‌دهد که در نتیجه موجب روان‌تر شدن ترافیک در آن مسیر می‌شود.
فرهمندی با اشاره به اتصال این آزادراه به کمربندی شمالی مشهد و تاثیر بسزایی که بر بار ترانزیتی و عبوری از شهر مشهد خواهد داشت گفت: آزادراه مشهد-چناران حجم ترافیکی مضاعفی را به شبکه معابر داخل شهر وارد می‌کند؛ بر همین اساس، باید ظرفیت متناسب با آن را تامین کنیم و توزیع مناسب ترافیک را در شبکه معابر شهر داشته باشیم چرا که شبکه معابر فعلی پاسخگو نیست.

وی با تاکید بر اینکه پیش از بهره‌برداری آزادراه مشهد-چناران باید پیش‌بینی تمهیدات ترافیکی لازم در شبکه معابر شهر را داشته باشیم، اظهارکرد: اگر تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده نشود، در معابر اصلی، چون بولوار وکیل‌آباد، امام‌علی (ع) و آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی شاهد ترافیک‌های سنگین و غیرقابل تحمل در ساعات مختلف روز و به تبع آن اتلاف وقت شهروندان، آلودگی هوا، هدر رفت سوخت، تصادفات و ... خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‎‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه راهکار‌های توزیع بار ترافیکی در سطح شهر باید در سریعترین زمان ممکن شناسایی و اجرایی شود، گفت: در این خصوص، نیازمند هم‌افزایی، همفکری و تعامل در سطح استانی و شهری هستیم.

فرهمندی در ادامه به بازدید از پروژه مترو گلبهار هم اشاره داشت و افزود: این پروژه تاکنون پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته و بخشی از مسیر به صورت تونل در حال احداث است؛ افق بهره‌برداری از این پروژه، طولانی‌تر بوده، ولی پس از افتتاح به انتهای خط ۱ قطارشهری مشهد مقدس، در انتهای بولوار وکیل‌آباد متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر، ظرفیت خط یک قطارشهری مشهد مقدس رو به تکمیل بوده و توانایی پاسخگویی به ظرفیت افزوده شده ناشی از خط گلبهار را ندارد گفت: این مهم، یکی از نگرانی‌های امروز مدیریت شهری است که باید مدنظر قرار گیرد.

فرهمندی گفت: از یک سو باید واگن‌های جدید ویژه خط یک قطارشهری را هرچه زودتر خریداری و وارد مدار خدمات‌دهی کنیم و از سوی دیگر، عملیات اجرایی خط ۳ مترو نیز با سرعت بیشتری دنبال شود تا خط گلبهار را بتوانیم به این خط متصل کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->