مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد آغاز کار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با محوریت خدمت رسانی به زائران قرائت میثاق‌نامه خدمت ۱۷۰۰ دانش‌آموخته علوم پزشکی در حرم امام‌رضا(ع) بایدو فرصتی که زائران از آن سهمی ندارند شهردار مشهد خبر داد: اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت بولوارهای نامجو و ارشاد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مشهد، پنجمین شهر گران کشور

  • کد خبر: ۱۱۴۰۷۵
  • ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
مشهد، پنجمین شهر گران کشور
بر اساس آمار، کلان شهر مشهد، پنجمین شهر گران کشور است، اما واقعیت چیز دیگری می‌گوید.

سارا رنگیان | شهرآرانیوز؛ در بلبشوی افزایش قیمت ها، بازار مسکن هم بی نصیب نمانده و به صورت لجام گسیخته‌ای در تلاش است تا گوی سبقت را از دیگر حوزه‌ها برباید. داده‌های رسمی نشان می‌دهد که در شدیدترین دوره تورمی مسکن در چند دهه گذشته قرار داریم. اما گران‌ترین و ارزان‌ترین شهر‌های ایران کدام اند؟ براساس اطلاعات مرکز آمار، تهران گران‌ترین و اردبیل ارزان‌ترین شهر‌های ایران هستند. مشهد هم در این فهرست جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است.

اما براساس آمار غیررسمی در سال گذشته میانگین قیمت خرید و فروش مسکن در در مشهد، بیش از ۱۲ میلیون تومان در هر مترمربع بوده، که همین موضوع گواه خوبی بر این است که مشهد سومین یا حتی دومین شهر مسکونی گران کشور است.

قیمت مسکن در تهران، در بهار ۱۴۰۰، حدود ۳۲میلیون و ۵۶۰هزار تومان بوده است. جالب است بدانید قیمت مسکن در پایتخت بیش از دو برابر شهری است که از لحاظ قیمت مسکن در رتبه دوم قرار دارد. پس از تهران، اصفهان گران‌ترین شهر کشور است؛ قیمت مسکن در اصفهان، به طور میانگین، متری ۱۳میلیون و ۲۸۱هزار تومان است. پس از اصفهان نیز تبریز، با قیمت ۱۱میلیون و ۹۹هزار تومان در هر متر مربع، سومین شهر گران ایران در حوزه قیمت مسکن است.

جالب است بدانید بعد از تبریز نیز ۵ شهر دیگر در ایران وجود دارند که قیمت مسکن در آن‌ها بالای ۱۰میلیون تومان در هر متر مربع است. این شهر‌ها عبارت هستند از: شیراز، مشهد، کرج، اراک و قم.

در بهار ۱۴۰۰، تنها یک استان در ایران وجود داشت که قیمت مسکن در آن زیر متری ۲میلیون تومان بود. یاسوج با متری یک میلیون و ۸۷۸هزار تومان ارزان‌ترین شهر ایران در حوزه قیمت مسکن بوده است. پس از آن بیرجند در رتبه دوم ارزان‌ترین شهر‌های ایران قرار دارد. قیمت مسکن در بیرجند تقریبا با متری ۳میلیون و ۹۱۱هزار تومان در مقام دوم و ایلام با ۳میلیون و ۹۵۱هزار تومان در مقام سوم ارزان‌ترین شهر‌های ایران قرار دارد.

پس از ایلام نیز قیمت مسکن در ۷شهر دیگر کمتر از ۶میلیون تومان و در محدوده ۵میلیون تومان قرار دارد. این شهر‌ها عبارت هستند از: خرم آباد، یزد، زاهدان، کرمان، بجنورد، سنندج و اردبیل.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->