افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سیمان ارزان شد(۸ تیرماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۱۴۷۳۳
  • ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
  • ۱
سیمان ارزان شد(۸ تیرماه ۱۴۰۱)
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با بیان اینکه امروز یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن سیمان در بورس کالا عرضه شد، گفت: قیمت هر کیسه سیمان ۵۰ کیلویی از ۴۳ هزار تومان به ۳۶ هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، سیف‌الله امیری افزود: همچنین قیمت هر تن سیمان فله امروز از ۸۰۷ هزار تومان به ۵۹۵ هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: بنابراین قیمت سیمان به طور کامل کاهش پیدا کرد و با توجه به شرایط موجود برنامه‌ریزی شده تا در هفته‌های آینده سیمان در بورس کالا عرضه شود تا تولیدکنندگان محصولات سیمانی مشکلی پیدا نکنند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به خرید سیمان در هفته گذشته از سوی برخی، توضیح داد: این افراد حاضر شدند با توجه به شرایط، معامله خود را باطل کرده و جریمه آن را به بورس کالا پرداخت کنند.

امیری تصریح کرد: شرایطی که برای سیمان پیش آمد، ناشی از کنترل نشدن تقاضا و همچنین شایعه قطع برق واحد‌های سیمانی بود که سبب افزایش تقاضای کاذب شد، اما خوشبختانه با افزایش عرضه در بورس کالا و کنترل تقاضاها، شاهد کاهش چشمگیر قیمت سیمان بودیم.

وی تأکید کرد: کسانی که در هفته‌های گذشته معدل شفافیت آن‌ها برای یک ماهه بورس کالا، ۷۵ تا ۸۰ درصد باشد، می‌توانند خرید کنند در غیر این صورت سامانه اجازه خرید از بورس کالا به آن‌ها نمی‌دهد، همچنین برای فروش‌های سه ماهه کسانی که شفافیت آن‌ها ۹۰ درصد باشد در هفته‌های آینده فاکتورهایشان را ثبت کنند تا بتوانند از بورس کالا خرید کنند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت بیان کرد: از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان سیمان تقاضا داریم تمامی خرید و فروش خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، همچنین آن‌هایی که کدنفت را نگرفتند نسبت به کدنفت اقدام و فاکتور‌های خود را جای‌گذاری کنند، زیرا در غیر این صورت در هفته‌های آینده با مشکل خرید سیمان در بورس کالا روبه‌رو خواهند شد.

امیری با اشاره به جلسات مشترک با وزیر صمت، عنوان کرد: در این جلسات دستورالعمل‌هایی نوشته شد که با دستور وزیر صمت اکنون اجرا می‌شود و سبب کاهش قیمت سیمان و ثبات آن شد.

وی اضافه کرد: در شرایط گذشته دلالان بازار را متشنج و بی‌ثبات می‌کردند، اما اکنون شرایط تغییر کرده است.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت یادآور شد: با توجه به اینکه برق کارخانه‌های سیمان از ساعت ۱۲ شب تا ۸ صبح به طور کامل وصل است، تولید سیمان به اندازه کافی انجام می‌شود و می‌تواند در بورس کالا عرضه شود.

امیری گفت: حدود یک میلیون و ۳۵۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن میزان عرضه را به بورس کالا اعلام کرده‌ایم تا به صورت هفتگی به فروش برسانند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
صالح کعب
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
0
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->