بیش از ۲۵ درصد نیاز آبی فضای سبز مشهد از پساب تامین می‌شود سخنگوی شورای شهر مشهد: انعقاد قرارداد تولید ۶۰ دستگاه واگن خط یک متروی مشهد اتفاقی بسیار مهم در طول تاریخ دوران مدیریت شهری است ماجرای گلوله‌زنی به حرم مطهر امام رضا (ع) در ۱۱۹ سال پیش | گلوله‌های احتکار بر تن مردم سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: نظراتم در خصوص شهردار جنبه شخصی ندارد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: نباید به مسائل کوچک و پیش‌پا افتاده در شورا اهمیت دهیم| در هر جلسه شورا باید طرح جدیدی را برای مردم ارائه دهیم رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد: افزایش ۲ هزار میلیارد تومانی بودجه معاونت خدمات شهری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: دولت، سهم مشهد در مالیات بر ارزش افزوده را مشخص کند + فیلم ۳۰ تصویر، ۵۰ قاب، یک افتخار مشترک | تصاویر شهدای فتح‌المبین قاب‌های مفاخر شهری مشهد را مزین کردند آغاز جشنواره گل‌های لاله در مشهد | بوستان ملت و باغ گل‌ها میزبان هزاران بوته گل لاله آلودگی هوای مشهد برای سومین روز پیاپی (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد: شهرداری‌ها پیشران سرمایه‌گذاری برای تولید باشند معاون اول رئیس جمهور وارد مشهد شد (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) | مسائل شهر مشهد جهت فراهم کردن شرایط مناسب‌تر برای زائران بررسی می‌شود شهردار مشهد مقدس تاکید کرد: «کار برای مردم»؛ بیشتر از قبل آدرس و زمان بازار‌های روز و شب مشهد + جزئیات بهره برداری از فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد در اردیبهشت ۱۴۰۴ با حضور رئیس‌جمهور | باب الجواد؛ زیباترین ایستگاه مترو کشور به‌زودی افتتاح می‌شود روایت شکل‌‏گیری محله چهارچشمه مشهد | چهارچشمه‌ای که کوثر شد گلایه های بی سرانجام از کمبودهای درمانی و زیرساخت های شهری محله «عباس آباد» مشهد عبور سبز از تابستان تشنه مشهد
سرخط خبرها

کاهش فوتی‌های عابرپیاده در مشهد با اجرای کلان‌پروژه «خط عابر _خط زندگی»

  • کد خبر: ۱۱۴۸۳۹
  • ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کاهش فوتی‌های عابرپیاده در مشهد با اجرای کلان‌پروژه «خط عابر _خط زندگی»
معاون شهردار مشهد: ایستادن پشت خط عابر پیاده در تقاطع‌ها به فرهنگ رانندگی مشهدی‌ها تبدیل شده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ از سال ۱۳۹۹ که کلان پروژه رعایت حق تقدم در مشهد عملیاتی شد شاید کمتر کسی گمان می‌کرد این پروژه فرهنگی و عمرانی این چنین نتیجه بخش باشد، اما در یک اقدام بزرگ و هماهنگ از سوی حوزه‌های مختلف مدیریت شهری و پلیس راهور مشهد امروز شاهد اجرا شدن پنج فاز از این کلان پروژه با عنوان «خط عابر-خط زندگی» هستیم و حالا با اصلاح معابر و آگاهی بخشی در این حوزه بسیاری از رانندگان مشهدی در چهارراه‌های شهرتمام قد پشت خطوط عابر پیاده به انتظار سبز شدن چراغ منتظر می‌مانند؛ موضوعی که در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ عمومی خوب در زمینه رانندگی در شهر مشهد است.

به گونه‌ای که دیگر شهر‌های کشورنیز این اقدام را الگوی فعالیت‌های فرهنگ شهروندی خود قرار داده اند و حتی برخی از شهر‌ها در حال اجرای طرح‌هایی مشابه کلان پروژه رعایت حق تقدم مشهد در شهرهایشان هستند.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا، اظهار کرد: در این پنج فاز ۱۴۳ غرفه و ایستگاه فرهنگی در حوزه رعایت حق تقدم عابر پیاده در مناطق مختلف شهر مشهد برپا شده است.

انتقال پیام به ۷۶۰ هزار مخاطب

حسین باغ گلی با بیان اینکه در مدت اجرای پنج فاز از پروژه حق تقدم هفتصد سفیر با مدیریت شهری همکاری کرده اند، افزود: این افراد بنا به دغدغه‌های خود در راستای آگاهی بخشی به مردم با ما همکاری داشته اند و در این مسیر ۴ هزار و ۵۰۰ ساعت آموزش برای سفیر‌ها انجام شده است و آن‌ها بیش از ۳ هزار ساعت فعالیت میدانی انجام داده اند. وی تأکید کرد: در فاز‌های اجرایی شده در کلان پروژه حق تقدم توانسته ایم برای ۷۶۰ هزار نفر مخاطب خود انتقال پیام داشته باشیم.

تابلو‌های تذکری در چهار راه‌های مهم

باغ گلی با بیان اینکه در پنج فاز گذشته تابلو‌های تذکر به رانندگان در همه چهارراه‌های مهم شهر نصب شده است، گفت: همچنین در تقاطع‌های دارای دوربین سعی شده است دوربین‌های پلاک خوان برای خودرو‌هایی که روی خط عابر پیاده توقف می‌کنند، تنظیم شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون اقدامات زیرساختی در همه تقاطع‌های اصلی شهر در جریان اجرای کلان پروژه حق تقدم انجام شده است، ادامه داد: تاکنون اقدامات زیرساختی و فیزیکی در حدود ۴۷ تقاطع اصلی مشهد انجام شده و حتی در برخیتقاطع‌های مهم عملیات اجرایی در چند فاز به انجام رسیده است.

گام ششم پروژه با مدل جدید

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اجرای گام ششم این کلان پروژه با روشی جدید، اظهار کرد: با توجه به اینکه در پنج فاز گذشته حساس سازی مردم نسبت به رعایت حق تقدم عابر پیاده در تقاطع‌ها انجام شده است وامسال در گام ششم پروژه علاوه بر اینکه تثبیت این موضوع را خواهیم داشت برای طول معابر و مسیر‌های بین تقاطع‌ها نیز اقدامات آگاهی بخشی به رانندگان و اصلاح زیرساخت‌های خطوط عابر پیاده در طول مسیر را اجرایی می‌کنیم.

کاهش فوتی‌های عابرپیاده در مشهد

وی در پاسخ به این سؤال که با اجرایی شدن ۵ گام از کلان پروژه حق تقدم عابر پیاده چه اتفاق فرهنگی‌ای در این راستا افتاده است، گفت: بخشی از اثرات این فرهنگ سازی را می‌توان در آمار‌های تصادفات شهری مشاهده کرد. اکنون خوشبختانه آمار‌ها نشان می‌دهد فوتی‌های عابران پیاده در مشهد کاهش یافته و به کمتر از ۱۰ نفر در سال رسیده است. همچنین آمار‌های مصدومان در تصادفات عابران پیاده در مشهد نیز از ۸ هزارو ۵۰۰ نفر مصدوم تا پیش از سال ۹۹ به ۷ هزارو ۶۰۰ مصدوم پس از اجرای این طرح در یک سال رسیده است.

ارومیه و کرج، الگوگیر از طرح «خط عابر-خط زندگی»

باغگلی به تغییر رفتار رانندگان مشهد پس از اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از رانندگان سعی می‌کنند پشت خطوط عابر پیاده چهارراه توقف داشته باشند. این اتفاقات مثبت در فرهنگ سازی رانندگی باعث شده است مشابه این پروژه تحت عنوان «خط عابر-خط زندگی» در شهر‌های کرج و ارومیه اجرایی شود و با دیگر کلان شهر‌ها نیز در حال مذاکره هستیم تا این پروژه را در شهر‌های خود اجرایی کنند تا موضوع حق تقدم عابران پیاده به فرهنگ مثبت رانندگی در کشور تبدیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->