جشنواره گل در مشهد کجا برگزار می‌شود؟ + فیلم توسعه روستا‌های مجاور، راه‌حل حاشیه‌نشینی در مشهد قلندرشریف: شهرداری طی دو، سه دوره اخیر بیشترین درآمد را در بخش‌های مختلف داشته است | مشهد به مرکز دیپلماسی شهری تبدیل شده است کشف پرونده سرقت ۱۲۰ میلیاردی از یک خانه مسکونی در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) دبیریان: برگزاری نمایشگاه «مشهد اینوکس-فاینکس» گامی مؤثر در جهت تحقق شعار سال و توسعه اقتصاد شهری است شهروند خبرنگار | نمایی از مرزعه کلزا در نیشابور رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: تزریق نشاط و امید به شهروندان هدف اصلی ماست + فیلم اجرای ۵۱۵ رای قلع در سال ۱۴۰۳ در مشهد جشنواره‌های شهری مشهد فرصتی برای نشاط مومنانه و تزریق حال خوب به شهروندان است حل معضل حاشیه نشینی در بخش مرکزی شهرستان مشهد با بازنگری در تقسیمات کشوری جشنواره گل‌های لاله مشهد میزبان شکوه بهاری طبیعت + فیلم نگاهی به بازار سوغات زائر در مشهد و چالش هایش | سوغات مشهد همچنان ساخت چین! هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) شهردار مشهد: روند عملیات اجرای پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح شرقی حضرت ابوطالب ادامه دارد درباره قدیمی‌ترین کوچه خیابان عبادی مشهد | گذر «حوض لقمان» که بعدها به «کوی سعادت» رسید نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت شهری مسئولیت دارد زمینه جمع‌آوری سرمایه خُرد مردم را فراهم کند طی سال ۱۴۰۳ چند نفر در مشهد فوت کردند؟ موحدی: کارگروه‌های مختلف در شورای شهر مشهد جهت حمایت از جبهه مقاومت تشکیل شده است | مسئله فلسطین باید بزرگ شود نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: امیدوارم همت مجموعه دولت و استان برای قطار سریع السیر مشهد-تهران نتیجه‌بخش باشد سید حسین احمدزاده، سرپرست معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد شد (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) آرایشِ نوروزیِ مشهدِ عزیز!
سرخط خبرها

اتصال بلوار مصلا به بلوار حر مشهد به نیمه راه رسید

  • کد خبر: ۱۱۸۳۰۹
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
اتصال بلوار مصلا به بلوار حر مشهد به نیمه راه رسید
به گفته معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، عملیات ساخت مسیر شرقی بولوار مصلا و پل شهید هریری امسال به اتمام می‌رسد

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ یکی از اهداف ساخت تقاطع مصلا علاوه بر روان شدن ترافیک در این محدوده بزرگ راهی شهر مشهد، اتصال بخش غربی بولوار مصلا به قسمت شرقی این تقاطع و در نهایت اتصال به بولوار حر است. با این اقدام شهروندان و زائران که از مسیر بولوار حر قصد حرکت به سمت هسته مرکزی شهر و زیارت بارگاه رضوی را دارند به صورت مستقیم از مسیر تقاطع مصلا می‌توانند مسیر خود را تعیین کنند.

دراین راستا از فرودین ماه سال گذشته عملیات ساخت مسیر شش کیلومتری تقاطع مصلا به بولوار حر آغاز شده و این مسیر به همراه تقاطع شهید هریری که در میانه این مسیر در حال ساخت است تا پایان امسال برای استفاده زائران و مجاوران بارگاه رضوی آماده بهره برداری خواهد شد.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت ساخت مسیر شرقی بولوار مصلا و پل شهید هریری گفت: پس از اتمام عملیات ساخت تقاطع مصلا در مهرماه سال ۱۴۰۰، عملیات ساخت مسیر متصل کننده این تقاطع به بولوار حر یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است.

تقاطع ۶ کیلومتری

سیدخلیل منبتی با بیان اینکه به دلیل وجود یک مسیر عبوری در محدوده شهرک‌های شهید رجایی و شهید باهنر، ترافیک ایجاد شده در بولوار حر همیشه سنگین است و از ین رو ایجاد راه‌های دیگر برای رفت وآمد شهروندان و زائرانی که از سمت سرخس وارد این بولوار می‌شوند حائز اهمیت است، اظهار کرد: عملیات ساخت مسیر شش کیلومتری تقاطع مصلا به بولوار حر و در میانه این مسیر عملیات ساخت پل شهید هریری برای عبور خودرو‌های سواری و قطار از فرودین ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

وی با اشاره به وجود معارضاتی مانند ریل راه آهن در مسیر ساخت پل شهید هریری افزود: دراین راستا اقدام مقدماتی مدیریت شهری برای اجرای این پروژه انحراف هزاروهشتصدمتری ریل راه آهن بود که به صورت موقت انجام شد و برای انحراف ریل این محدوده حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه شد.

منبتی با بیان اینکه مسیر شرقی بولوار مصلا به بولوار حر به صورت دوبانده با عرض ۴۵ متر در حال ساخت است، بیان کرد: همچنین پس از راه اندازی پل شهید هریری قطار‌های عبوری از میانه این مسیر عبور خواهند کرد و خودرو‌ها نیز از سطح منفی یک تقاطع شهید هریری رفت وآمد می‌کنند.

۱۳۳ میلیارد برای ۲ پروژه در حاشیه شهر

معاون شهردار رقم اولیه برای ساخت پل شهید هریری را ۶۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و برای ساخت مسیر شرقی بولوار مصلا ۷۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بیان کرد و ادامه داد: تاکنون برای پل ۴۰ میلیارد تومان و برای مسیر ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده است و رقم نهایی اعتبارات هزینه شده برای ساخت این دو پروژه در پایان کار مشخص می‌شود.

منبتی افزود: در دو پروژه پل شهید هریری و مسیر شرقی بولوار مصلا ۲ هزار تن آرماتور، حدود ۱۵۰ هزار مترمکعب خاک برداری، ۶۰ هزار تن اجرای عملیات آسفالت و ۹۵ شمع اجرایی می‌شود که تا به امروز ۷۵ شمع در پروژه اجرا شده است.

پیشرفت ۵۰ درصدی

وی تأکید کرد: هم اکنون عملیات ساخت پل شهید هریری دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی و مسیر شرقی بولوار مصلا برای اتصال به بولوار حر دارای پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصدی است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در راستای افزایش سرانه‌های شهرک‌های شهید رجایی و شهید باهنر، کاهش بار ترافیکی بولوار حر و تسهیل در رفت وآمد شهروندان مشهدی ساکن در این منطقه و زائران بارگاه رضوی تلاش مدیریت شهری بر این است که امسال این دو پروژه را به بهره برداری برساند.

وی در ادامه به وجود معارضات فراوان در اجرای این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: وجود ریل راه آهن بزرگ‌ترین معارض این پروژه بود که عملیات انحراف آن انجام شد، اما در ادامه این مسیر وجود زمین‌های آستان قدس، تیر‌های چراغ برق و لوله‌های آبیاری زمین‌های کشاورزی از دیگر معارضات به شمار می‌رفت که این معارضات هم رفع شده است. منبتی افزود: همچنین با توجه به اینکه چند چاه آب نیز در مسیر وجود داشت، قسمتی از طرح پروژه از سوی مشاور عوض شد و با ایجاد انحراف چندمتری در بخش‌هایی از پوسته مسیر توانستیم این معارض پروژه را رفع کنیم.

اتصال مصلا به حر به نیمه رسید

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->