برگزاری کنفرانس بین المللی حقوق کودک در مشهد پلاک سوم خودرو چیست؟ کمک ۴۰ میلیاردی ایرانی‌ها به جنگ‌زدگان لبنان، غزه و یمن تأثیر قطعی معدل در کنکور لغو نمی‌شود حفظ جوانی و زیبایی با مصرف تخم کتان جانباز دفاع مقدس در مشهد زندگی‌بخش ۴ بیمار نیازمند به عضو شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) جان‌باختن ۲ نفر در حادثه واژگونی و حریق خودرو در کمربند سبز مشهد + عکس (۱۵ مهر ۱۴۰۳) پنج مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دانشگاه فرهنگیان چیست؟ طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌ها در مجلس اعلام وصول شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳) | روند کاهشی دما تا فردا صبح ادامه دارد بازنشستگان تامین‌اجتماعی همچنان منتظر واریز علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق خود هستند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت اعزام دانش‌آموزان به اردو‌های راهیان نور معرفی مهم‌ترین بیماری‌هایی که از حیوانات به انسان‌ها منتقل می‌شوند + راه‌های پیشگیری مصرف مشروبات الکلی در همدان ۹ نفر را به کام مرگ کشاند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) دستگیری تامین‌کننده مشروبات الکلی مرگبار شمال کشور (۱۵ مهر ۱۴۰۳) واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری (۱۵ مهر ۱۴۰۳) مهلت دادستانی تهران برای ترخیص خودروهای وارداتی ورود نخستین خودروهای برقی به ناوگان پلیس راه کشور + فیلم پیگیری‌های مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) راه اندازی سامانه مکان‌یابی تماس‌گیرندگان در اورژانس ۱۱۵ اعترافات مردی که همسرش را با نخ بادکنک به قتل رساند
سرخط خبرها

تزریق دُز یادآور واکسن کرونا از ملاک‌های سفر اربعین

  • کد خبر: ۱۱۸۳۳۸
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
تزریق دُز یادآور واکسن کرونا از ملاک‌های سفر اربعین
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در خصوص تمهیدات اتخاذ شده برای پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و گفتگوهای اولیه اتفاق افتاده است ولی تزریق واکسن یادآور از ملاک‌های سفر است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر عباس شیراوژن در رابطه‌ با افزایش روند ابتلا به کرونا در کشور طی دو هفته اخیر، گفت: در چند روز اخیر تعداد فوتی‌ها دو رقمی شده و نگرانی‌ها را افزایش داده است. در این شرایط افراد علامت‌دار و مراجعین سرپایی افزایش‌یافته و بیش از ۶۰ درصد بر شمار بستری‌ها افزوده شده است.

وی افزود: ظاهرا وارد موج هفتم بیماری شده‌ایم و به نظر می‌رسد مهم‌ترین کار، استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشد. از طرفی در نقاط شلوغ باید از ماسک استفاده کرد و تزریق واکسن نیز باید صورت گیرد و اگر بیش از ۶ ماه از تزریق قبلی گذشته باشد، حتماً باید یک نوبت یادآور تزریق شود؛ چراکه بعد از شش ماه سطح ایمنی بدن کاهش‌یافته و احتمال بیماری شدید را فزونی می‌بخشد.

او تاکید کرد: نگرانی در تأمین واکسن نداریم و ده‌ها میلیون واکسن ذخیره شده است. مردم صرفا برای سلامت خود باید مراجعه کنند و هیچ مسئله مالی در میان نیست.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، یادآور شد: حدودا ۹ میلیون نفر باید برای تزریق واکسن یادآور مراجعه کنند و به نظر می‌رسد مردم شرایط را درک کرده‌اند و آمار مراجعین نسبت به ماه‌های گذشته افزایش‌ یافته است.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، در خصوص تمهیدات اتخاذ شده برای پیاده‌روی اربعین حسینی نیز اظهار کرد: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و گفتگوهای اولیه اتفاق افتاده است ولی تزریق واکسن یادآور از ملاک‌های سفر است. همچنین تست‌هایی در زمان بازگشت از عراق گرفته می‌شود و تمهیداتی برای افراد علامت‌دار در نظر گرفته می‌شود.

او در خاتمه تأکید کرد: زوار اربعین حتماً باید نوبت یادآور واکسن را تزریق کنند و تا آن زمان (یک ماه آینده) سطح ایمنی خوبی در بدن افراد ایجاد خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->