خسارت سیل به یکی از ترمینال‌های ضبط پسته در بخش انابد شهرستان بردسکن + فیلم پرواز‌ها از ساعت ۲۱ امشب لغو می‌شود (۱۵ مهر ۱۴۰۳) خبر خوش وزیر کار به بازنشستگان: اعتبار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تأمین شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳)+ فیلم برگزاری کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک در مشهد پلاک سوم خودرو چیست؟ مشاهده گونه کمیاب روباه شنی در پناهگاه حیات‌وحش فردوس کمک ۴۰ میلیاردی ایرانی‌ها به جنگ‌زدگان لبنان، غزه و یمن تأثیر قطعی معدل در کنکور لغو نمی‌شود وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت است شهر دوستدار سالمند فرصتی مناسب برای ارتقای سلامت این قشر از جامعه حفظ جوانی و زیبایی با مصرف تخم کتان جانباز دفاع مقدس در مشهد زندگی‌بخش ۴ بیمار نیازمند به عضو شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) جان‌باختن ۲ نفر در حادثه واژگونی و حریق خودرو در کمربند سبز مشهد + عکس (۱۵ مهر ۱۴۰۳) پنج مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دانشگاه فرهنگیان چیست؟ طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌ها در مجلس اعلام وصول شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳) | روند کاهشی دما تا فردا صبح ادامه دارد بازنشستگان تامین‌اجتماعی همچنان منتظر واریز علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق خود هستند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت اعزام دانش‌آموزان به اردو‌های راهیان نور معرفی مهم‌ترین بیماری‌هایی که از حیوانات به انسان‌ها منتقل می‌شوند + راه‌های پیشگیری مصرف مشروبات الکلی در همدان ۹ نفر را به کام مرگ کشاند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) دستگیری تامین‌کننده مشروبات الکلی مرگبار شمال کشور (۱۵ مهر ۱۴۰۳) واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری (۱۵ مهر ۱۴۰۳) مهلت دادستانی تهران برای ترخیص خودروهای وارداتی ورود نخستین خودروهای برقی به ناوگان پلیس راه کشور + فیلم
سرخط خبرها

سالانه ۲۵۸ تن گوشت شترمرغ در تایباد تولید می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۸۸۷
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
سالانه ۲۵۸ تن گوشت شترمرغ در تایباد تولید می‌شود
مدیر جهادکشاورزی تایباد گفت: این شهرستان با تولید سالانه ۲۵۸ تن گوشت شترمرغ یکی از مناطق پیشرو در پرورش و تولید این محصول در استان خراسان رضوی است.
به گزارش شهرآرانیوز، محمد میری اظهار کرد: سال گذشته ۳۱۰۰ قطعه شترمرغ در تایباد پرورش یافته که امسال با افزایش ۲۵ درصدی به حدود ۴۰۰۰ قطعه رسیده است.

وی ادامه داد: این شهرستان با وجود ۶ فارم صنعتی و ۱۰۰ واحد پرورش شترمرغ در دو نوع پرواری و مولد فعالیت دارد و زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

میری مطرح کرد: اکنون صدور ۱۱ پروانه صنعتی دیگر دردست اقدام و ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز برای احداث و توسعه سایت پرورش شترمرغ به متقاضیان درحال پرداخت است.

مدیر جهادکشاورزی تایباد افزود: ۷۰ درصد پرورش شترمرغ در تایباد در بخش میان ولایت این شهرستان انجام می‌شود.

وی ظرفیت شهرستان در پرورش شترمرغ را ۸۶۰۶  قطعه اعلام کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی در عدم تکمیل زنجیره تولید این‌گونه جانوری، نبود کشتارگاه مخصوص و صنایع بسته‌بندی است.

میری عنوان کرد: با این وجود شترمرغ به صورت زنده به استان‌های دیگر فروخته می‌شود که اگر با توجه به هم‌مرزبودن با افغانستان از کشتارگاه مخصوص بهره‌مند شویم صادرات این محصول بسیار مطلوب خواهد بود.

مدیر جهادکشاورزی تایباد افزود: پرورش این‌گونه جانوری نسبت به مرغ گوشتی با توجه به اینکه مقاومت بیشتری با شرایط نامساعد آب و هوایی و بیماری‌های طیور دارد، بسیار کم هزینه‌تر است.

وی اظهار کرد: با تمام خواصی که گوشت شترمرغ نسبت به گوشت قرمز دارد در میان مردم این شهرستان مورد استقبال واقع نشده و تنها ۵ درصد گوشت تولیدی در شهرستان استفاده می‌شود و بقیه به بازار مشهد و استان‌های تهران، اصفهان، البرز و یزد صادر می‌شود.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->