پوشش مسافران ایستگاه‌های منتخب خطوط قطارشهری مشهد توسط اتوبوسرانی در روزهای پایانی ماه صفر آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد
سرخط خبرها

خط یک بی‌آرتی روزانه ۱۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند

  • کد خبر: ۱۱۹۴۴
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
خط یک بی‌آرتی روزانه ۱۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند
مشاور شهردار در بخش حمل‌ونقل و ترافیک گفت: باید در توسعه شهری سهمی برای حمل‌ونقل عمومی اختصاص بدهیم. حمل‌ونقل عمومی حدود یک میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند و تنها خط یک بی‌آرتی روزانه ۱۰۰ هزار نفر مسافر را جابه‌جا می‌کند. در توسعه حمل‌ونقل شهری باید رفاه و آسایش مردم را در نظر بگیریم تا مردم به استفاده از آن تشویق شوند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی امامی میبدی، امروز ۲۴ آذرماه، در نشست خبری سیزدهمین همایش تخصصی حمل‌و‌نقل و ترافیک که در محل ساختمان نظام مهندسی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه «حمل‌و‌نقل انسان‌محور، محور سیزدهمین همایش تخصصی حمل‌ونقل و ترافیک است»، اظهار کرد: وقت برای تمام مردم جهان باارزش است. اروپاییان در شرایط برفی یا بارانی سفر‌های خود را با دوچرخه یا حمل‌ونقل عمومی انجام می‌دهند. آن‌ها زمان سفر خود را مدیریت می‌کنند و در عین حال آلودگی در شهر و کشور آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه «این مسئله سبب شد که سازمان نظام مهندسی و شهرداری مشهد در این راستا این همایش را برگزار کند تا مردم و مسئولین را به این کار تشویق کنیم»، ادامه داد: در نسخه حمل‌ونقل عمومی، باید خطوط ریلی و خطوط بی‌آر‌تی ببینیم. حمل‌ونقل عمومی باید جامع و کامل باشد تا جواب‌گوی نیاز‌های شهری باشد.

امامی میبدی با اشاره به اینکه «اگر میدان صیاد به تقاطع تبدیل شده است، حتماً پشتوانه علمی داشته است»، بیان کرد: ما هنوز در فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی در حال درجازدن هستیم و به استفاده از حمل‌ونقل عمومی عادت نکرده‌ایم.

مشاور شهردار مشهد در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در پاسخ به ایسنا در خصوص نقاط پرترافیک مشهد و راه‌کار‌های شهرداری، گفت: به طور متوسط روزانه ورودی شهر مشهد، حدود ۱۱۰ هزار خودرو است که سه روز ماندگاری آن، ۳۰۰ هزار خودرو می‌شود که بالغ‌بر ۸۵ درصد آن‌ها غیرمشهدی هستند. همه آن‌ها قصد دارند به سمت هسته مرکزی شهر بروند و در مجاورت بارگاه امام علی‌بن‌موسی‌الرضا اقامت کنند.

وی ادامه داد: ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم این تعداد را پاسخ‌گو باشیم. در این زمینه، باید توسعه حمل‌ونقل عمومی در اسرع وقت و حمل ونقل انبوه‌بر در درازمدت در دستور کار باشد که چاره‌ای جز این نیست. مطالعات جامع مشهد، چهار خط ریلی برای مشهد پیش‌بینی و توصیه کرده است.

امامی میبدی با بیان اینکه «دو خط قطار شهری به بهره‌برداری کامل رسیده است و خط سه قطار شهری تا میدان بسیج پیشرفت کرده است»، افزود: اگر ۳۰ میلیون زائر تنها در هسته مرکزی اقامت کند، مشکلات زیادی خواهند داشت. مطالعاتی در سازمان ترافیک برای مدیریت هسته مرکزی شهر مشهد انجام شد و مراحل تصویب آن در چند مرحله رفت و برگشت با ارگان‌های ذی‌ربط در حال انجام است. در این مطالعات راه‌کار‌هایی پیشنهاد شده است. مانند توسعه حمل‌ونقل، افزایش رینگ در اطراف حرم و شبکه‌هایی که به صورت شاتل، زائر را به زیارت و برگشت آن‌ها سوق بدهد. اختصاص پارکینگ در اطراف حرم نیز از برنامه‌های شهرداری است.

مشاور شهردار در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اظهارکرد: باید در توسعه شهری سهمی برای حمل‌ونقل عمومی اختصاص بدهیم. حمل‌ونقل عمومی حدود یک میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند. تنها خط یک بی‌آرتی روزانه ۱۰۰ هزار نفر مسافر را جابه‌جا می‌کند. در توسعه حمل‌ونقل شهری باید رفاه و آسایش مردم را در نظر بگیریم تا مردم به استفاده از آن تشویق شوند.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->