سرخط خبرها
علم و ورزش

کمک ماساژ ورزشی به عضله‌سازی و آمادگی بدنی

  • کد خبر: ۱۱۹۶۱
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۵
کمک ماساژ ورزشی به عضله‌سازی و آمادگی بدنی
ماساژ ورزشی عضلات می‌تواند با تقویت عملکرد و کمک به استفاده از پتانسیل فیزیکی، شما را رقابت‌پذیرتر کند. تأثیرات تمرینات سخت و آسیب‌ها می‌تواند روند عضله‌سازی‌تان را تضعیف کند، اما ماساژ عضلات می‌تواند با این آثار منفی بدن‌سازی مقابله کرده و حتی کمکتان کند عضلاتتان را رشد دهید و سطح خود را در عرصه رقابت‌ها افزایش دهید. گرفتگی و سفتی عضله، طیف حرکتی را محدود می‌کند و وزنه‌زدن با عضله‌ای که گرفته است، ممکن است منجر به آسیب شود. ماساژ عضلات دسته‌های فیبر‌های عضلانی‌تان را از طول و عرض می‌کِشد تا قابلیت کشسانی آن‌ها بهتر شود. ماساژدرمانی نیز با کشیدن غلاف عضله، تنش و فشار عضله را رفع می‌کند. بافت اسکار عضله می‌تواند روی انعطاف‌پذیری آن اثر بگذارد و ریسک آسیب و درد را افزایش دهد، اما ماساژ می‌تواند با تجزیه بافت اسکار که در اثر تمرین زیاد، آسیب‌های قبلی یا ضربه ایجاد شده، حرکت‌پذیری عضله را برگرداند.

تسریع در ریکاوری و ترمیم
عضلات برای ترمیم آسیب و رشد، به مواد مغذیِ مناسب ریکاوری نیاز دارند. ماساژ می‌تواند با افزایش نفوذپذیری بافت عضله و بازکردن مویرگ‌ها، به زمان ریکاوری‌تان سرعت دهد. یک ماساژ عمقی، منافذ عبور مایعات و مواد مغذی را به‌صورت مؤثرتری باز می‌کند تا نفوذپذیرتر شوند. این اتفاق می‌تواند ضایعات سلولی همچون اسیدلاکتیک را که هنگام تمرین تجمع پیدا می‌کنند را بهتر از بدن دفع کند.

تقویت عضلات
ماساژ با افزایش جریان خون باعث تقویت عضلات و فیزیکی تفکیک‌شده‌تر می‌شود. بافت‌های سفت یا آسیب‌دیده، خون را به‌خوبی نگه نمی‌دارند و به قدرت عضله آسیب می‌زنند. ماساژ درمانگر شما ممکن است از یک تکنیک پمپاژ برای حرکت‌دادن مایعات در رگ‌ها و گره‌های لنفی‌تان استفاده کند. ماساژور‌ها معمولا با استفاده از فشار‌های کم و دایره‌ای شکل به‌صورت ریتمیک، سیستم لنفاوی را تحریک کرده و آن را وادار به تخلیه مواد زائد بدن می‌کند. این ماساژ با کمک به جذب مواد مغذی به بافت‌های گرفته و آسیب‌دیده، آن‌ها را تقویت می‌کند.

رشد عضلات با ماساژ
ماساژ می‌تواند توده عضلانی را افزایش دهد. تنش و فشاری که ماساژ به عضله وارد می‌کند، نه‌تن‌ها مسیر‌های سیگنال‌دهی پیش-هایپرتروفیک را فعال می‌کند، بلکه می‌تواند از آسیب و التهاب ناشی از تمرین نیز بکاهد؛ بنابراین محرکی بالقوه برای بازیابی سریع‌تر عملکرد عضله جهت تقویت رشد آن است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->