هشدار هواشناسی برای وزش باد و باران رگباری در خراسان رضوی (۵ شهریور ۱۴۰۳) وام ۳۰میلیون تومانی بازنشستگان کشوری چه زمانی واریز می‌شود؟ چطور می‌توان تقاضای بازنشستگی کرد؟ | سامانه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور معرفی شد اعلام آمادگی ۳۰ هزار معلم بازنشسته برای تدریس (۵ شهریور ۱۴۰۳) ابراز نگرانی وزیر آموزش و پرورش درباره آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان کاهش آمار جانباختگان زائران اربعین (۵ شهریور ۱۴۰۳) متهمان به سرقت ۲۰ دستگاه کامپیوتر پژو در غرب مشهد دستگیر شدند (۵ شهریور ۱۴۰۳) تماشای سه نسل از یوزپلنگ‌ها در منطقه حفاظت شده توران ۸۵۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامتی در مشهد میزبان زائران دهه پایانی ماه صفر است آمار ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش آموزان کلاس دهم کاهش داشته است استفاده حدود ۶۴ هزار بیمار از خدمات تصویری بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مشکل هرساله زائران دهه پایانی صفر برای سفر به مشهد | نه بلیت قطار هست، نه هواپیما! آیا آبله میمونی، کووید جدید است؟ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: رفع مشکلات زیست محیطی نیازمند اجماع ملی است بدهی هزار میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه‌ای به داروخانه‌های خراسان رضوی + فیلم ۱۱ کاروان زائران پیاده در جاده‌های خراسان رضوی به سمت مشهد مقدس حرکت کردند (۵ شهریور ۱۴۰۳) مبارزه مرگبار دختر و پسر رزمی‌کار در قفس توری در مشهد + عکس حوادث جاده‌ای خراسان‌رضوی در اربعین سال جاری ۲۵ کشته و مصدوم بر جای گذاشت انجام بیش‌از هزار مأموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در روز اربعین ۱۴۰۳
سرخط خبرها

۱۰۳ عمل اهدای عضو در ۹ ماه

  • کد خبر: ۱۲۰۰۱
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۰
۱۰۳ عمل اهدای عضو در ۹ ماه
مهدی قرآنی - عمل اهدای عضو از سال ۸۰ و با راه‌اندازی و تأسیس مرکز پیوند اعضا در مشهد آغاز شده است و طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی در این شهر تاکنون ۹۶۱ عمل اهدای عضو با موفقیت انجام شده و ۳۸۱۵ بیمار نیازمند به عضو از این جراحی‌ها بهره برده و زندگی دوباره‌ای یافته‌اند. موضوعی که مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به آن به تعداد عمل‌های اهدای عضو در امسال پرداخت و بیان کرد که از ابتدای سال ۹۸ تا لحظه تنظیم این گزارش (بیست‌و‌پنجم آذرماه) ۱۰۳ عمل اهدای عضو از اهداکنندگان مرگ مغزی در مرکز دیالیز و پیوند اعضای بیمارستان منتصریه مشهد انجام شده است.
به گفته دکتر مرتضی طالبی در سال‌های اخیر عمل پیوند در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گسترش یافته است و اکنون جراحی پیوند قلب، کبد، قرنیه، کلیه، پوست و پانکراس در این دانشگاه انجام می‌گیرد.
این مقام مسئول ادامه داد: انجام ۷۵ عمل پیوند قلب، ۳۸۸ پیوند کبد، ۶ مورد پیوند هم‌زمان کبد و کلیه و ۷ مورد پیوند کلیه و پانکراس از جمله اقداماتی است که از سال‌های گذشته تابه حال انجام شده است.
مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تا کنون ۱۴۷۶ عمل پیوند کلیه در این دانشگاه انجام گرفته است، گفت: در گذشته ۳۵ درصد عمل‌های پیوند کلیه از اهداکنندگان مرگ مغزی بود که امروز این میزان به ۸۸ درصد رشد رسیده است.
نجات یافتن ۶۰۸ بیمار دچار سوختگی شدید به وسیله اهدای پوست از اهداکنندگان مرگ مغزی از جمله اقدامات دیگر این حوزه است که دکتر طالبی به آن پرداخت و تأکید کرد که تنها با اهدای چند سانتی‌متر از پوست اهدا‌کنندگان مرگ مغزی می‌توان به افرادی که دچار سوختگی‌های شدید شده‌اند زندگی دوباره‌ای بخشید. او در پایان با اشاره به اینکه تا‌کنون ۸۳۴ پیوند قرنیه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شده است، بیان کرد: سال ۹۸ با انجام ۱۳۸ عمل پیوند قرنیه بیشترین میزان این نوع جراحی‌های اهدا و پیوند عضو را طی سال‌های اخیر داشته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->