وعده ایران خودرو به خریداران: تا پایان سال همه خودرو‌های طرح اخیر را تحویل می‌دهیم | برنامه ایران خودرو برای بهار و تابستان ۱۴۰۴ عرضه ۳۵۰ ملک در مزایده سازمان اموال تملیکی | ملکی به ارزش پایه ۹۶۰ میلیارد تومان به مزایده گذاشته می‌شود موضوع مشاغل سخت درخصوص جان‌باختگان معدن طبس مغفول نخواهد ماند چرا سود سهام عدالت واریز نمی‌شود؟ (۱۰ مهر ۱۴۰۳) وزن منفی ریسک‌های سیستماتیک در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۰ مهر ۱۴۰۳) رشد ۳۵ درصدی صادرات به کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا خصوصی‌سازی شرکت‌های بزرگ دولتی برای عرضه سهام عدالت به جاماندگان نرخ امروز طلا و سکه در مشهد چقدر است؟ (۱۰ مهر ۱۴۰۳) نیازی به واردات گوشت برای تنظیم بازار نداریم | به سهولت توان تولید یک میلیون تن گوشت در کشور وجود دارد افت محسوس قیمت خودرو‌های خارجی در بازار آزاد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) متضرر اصلی توقف‌های مرزی کامیون‌ها، مصرف‌کننده نهایی و صاحبان کالاها هستند قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | دنا پلاس ۸۹۸ میلیون تومان شد هنوز قیمت جدید شیر به کارخانجات لبنی ابلاغ نشده است قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | دلار بازار آزاد: ۶۰ هزار و ۶۵۰ تومان شیر گران شد و خریداری ندارد | صادرات، به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در داخل! رئیس کل بانک مرکزی: تورم تولیدکننده از بالای ۱۰۰ به ۲۵ درصد کاهش یافته است +ویدئو پشت پرده عجیب ثبت و فروش تلفن همراه | ماجرا چیست؟ تسهیلات ساخت مسکن از سوی بانک‌ها در هاله‌ای از فراموشی و اهمال‌کاری بررسی بازار فروش پلتفرم‌های اعتباری و کالاکارت‌ها با توجه به افزایش تقاضا برای فروش و خرید اقساطی پیشنهاد تعطیلی سه‌ماهه معادن پرخطر از سوی وزیر کار قیمت عمده امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | لیموشیرین به بازار آمد پیش بینی تورم در پایان ۱۴۰۳ در ۴ سناریو برنج گران شد + علت ادعای وزیر جنگ رژیم اسرائیل درباره مرحله جدید جنگ علیه لبنان سهم کشاورزی از اشتغال کشور ۲۵ درصد است سیگنال افزایش قیمت ارز نیمایی از سوی وزیر اقتصاد
سرخط خبرها

پرواز تهران – چین با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان، گران‌تر از سفر به کانادا است

  • کد خبر: ۱۲۰۴۱۰
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
پرواز تهران – چین با قیمت  ۱۷۵ میلیون تومان، گران‌تر از سفر به کانادا است
نگاهی به سایت های هواپیمایی نشان می‌دهد که اولین ظرفیت خالی برای سفر به چین در هفتم شهریور ماه ارائه شده، اما رقم بلیت پرواز به عدد عجیب ۱۷۵ میلیون تومان رسیده است. نرخی که نشان می‌دهد در حال حاضر سفر به چین چند برابر سفر به کشور‌های اروپایی، کانادا و حتی آمریکا هزینه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، از زمان آغاز پاندمی کرونا، دولت‌ها بر اساس قوانین و شرایط خود، محدودیت‌هایی را در مسیر سفر‌های خارجی و رفت و آمد وضع کردند که در میان آنها، چین، سختگیرانه‌ترین قوانین را داشت.

سیاست کرونا صفر دولت پکن باعث شده، سفر به چین محدودیت‌های زیادی داشته باشد و همین موضوع چه در تعداد پرواز‌ها و چه در نحوه مسافرگیری تاثیراتی جدی گذاشته است. با وجود آنکه با آغاز واکسیناسیون جهانی، بسیاری از دولت‌ها محدودیت‌های سختگیرانه پروازی را لغو کردند، اما همچنان در چین این محدودیت‌ها پا برجاست.

یکی از تاثیرات این سیاست، افزایش هزینه سفر به چین است. نگاهی به برنامه پروازی از ایران به چین نشان می‌دهد که عملا جز هواپیمایی ماهان، دیگر ایرلاین‌های ایرانی و چینی، برنامه پروازی در این مسیر ارائه نمی‌دهند و به این ترتیب در طول هفته تنها یک پرواز از سوی هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد گوانجو در چین انجام می‌شود.

آنچه که در این بین تعجب‌آور است قیمت بسیار بالای بلیت این پرواز برای مسافران ایرانی است. نگاهی به سایت هواپیمایی ماهان نشان می‌دهد که اولین ظرفیت خالی برای سفر به چین در هفتم شهریور ماه ارائه شده، اما رقم بلیت پرواز به عدد عجیب ۱۷۵ میلیون تومان رسیده است. نرخی که نشان می‌دهد در حال حاضر سفر به چین چند برابر سفر به کشور‌های اروپایی، کانادا و حتی آمریکا هزینه دارد. موضوعی که طبق گفته رییس اتاق ایران و چین ریشه در سیاست‌های ضد کرونایی دولت پکن دارد.

مجیدرضا حریری، در این زمینه گفت: ما پیش از کرونا در هفته حدود ۱۸ پرواز برنامه‌ای به چین داشتیم که از سوی شرکت‌های مختلف هواپیمایی انجام می‌شد، اما پس از شیوع کرونا، تمامی این پرواز‌ها متوقف شدند و در حال حاضر تنها شرکت ماهان یک پرواز به چین دارد.

وی با بیان اینکه سفر به چین در شرایط فعلی بسیار دشوار است، بیان کرد: در حال حاضر پس از ورود به چین افراد باید حدود هفته قرنطینه شوند و قوانین به شکل جدی اجرایی می‌شود از این رو فعالان اقتصادی و تجار در سال‌های گذشته عملا سفری به چین نداشته‌اند و امروز نیز تقاضای ایرانیان برای حضور در چین بسیار ناچیز است.

به گفته رییس اتاق ایران و چین، بخش مهمی از ظرفیت پرواز ماهان نیز در ماه‌های گذشته از سوی فعالان اقتصادی چینی که در کشور‌های اطراف به سر می‌برند پر شده و تقاضای سفر از ایران عملا نزدیک به صفر بوده است. در صورت به پایان رسیدن شیوع کرونا و گشایش دوباره پرواز‌ها از سوی دولت چین، می‌توان انتظار داشت که بار دیگر پرواز‌های برنامه‌ای میان دو طرف برقرار شده و قیمت‌ها نیز به شرایط گذشته بازگردند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->