بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ابراز نگرانی بایدن از مانور چین

  • کد خبر: ۱۲۰۴۳۱
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
ابراز نگرانی بایدن از مانور چین
رئیس جمهور آمریکا گفت از بابت تایوان نگران نیست اما در خصوص اقدامات چین در منطقه نگران است.

به گزارش شهرآرانیوز، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در خصوص رزمایش‌ها و اقدامات تلافی‌جویانه چین پس از سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بایدن که برای بازدید از مناطق سیل‌زده کنتاکی به این ایالت سفر کرده است گفت، در خصوص تایوان نگرانی ندارد اما بابت اقدامات چین در منطقه نگران است.

رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران، بدون اشاره به هشدارهای قبلی پکن درباره سفر تحریک‌آمیز پلوسی به تایوان گفت: «تا همین اندازه‌ای که پیش رفته‌اند باعث نگرانی من است».

ارتش تایوان روز دوشنبه اعلام کرد در واکنش به رزمایش‌های چین، دست به انجام رزمایش «دفاع در برابر حمله» خواهد زد. در این رزمایش که سه‌شنبه تا پنجشنبه انجام می‌گیرد، همانند رزمایش‌های چین، از قدرت واقعی آتش استفاده خواهد شد.

هم‌زمان با اعلام برگزاری رزمایش توسط تایوان، جناح شرقی «ارتش آزادی‌بخش چین» در بیانیه‌ای اعلام کرد در ادامه این رزمایش‌ها، حملات دریایی و انهدام زیردریایی‌های دشمن را تمرین خواهد کرد.

ارتش چین دبه طور دقیق اعلام نکرده رزمایش روز دوشنبه در ادامه رزمایش چهار روزه قبلی است یا رزمایش جدیدی را آغاز کرده است.

در این رزمایش‌ها که در واکنش به سفر تحریک‌آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اجرا شده است، روز یکشنبه ۶۶ فروند هواپیمای جنگی به سمت این جزیره خودمختار هجوم برده و ۲۲ فروند از آن‌ها از خط پدافند هوایی تایوان گذر کردند.

علاوه بر این، سازمان مدیریت امنیت تردد دریایی چین روز دوشنبه اعلام کرد رزمایش ارتش این کشور در دریای زرد یک ماه ادامه خواهد داشت.

این نهاد اعلام کرد: «از ساعت ۰۰:۰۰ روز هشتم آگوست (دوشنبه) تا بامداد هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) مأموریت‌های نظامی در بخش‌هایی از خلیج بوهای انجام خواهد شد. ورود به این منطقه ممنوع است»

منبع:فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->