طرح بازنگری قلعه وکیل آباد مشهد در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد| تراکم منطقه بین ۲ تا ۶ طبقه پیش‌بینی تمهیدات ویژه مدیریت شهری مشهد برای برگزاری مسابقه ایران _ قطر برگزاری سومین رویداد «عطر و طعم پاییز» در مشهد  سقوط کارگر جوان مشهدی از ارتفاع (۱۴ مهر ۱۴۰۳) سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: امروز هژمونی آمریکا و اسرائیل نابود شده است افزایش ظرفیت ساماندهی و آموزش آسیب‌دیدگان اجتماعی در مشهد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حضور مردم در نماز جمعه نصر نمایانگر استحکام کافی مبنایی و مردمی نظام جمهوری اسلامی است + فیلم اعمال‌قانون ۱۴۷۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) حکایت ناشنیده از آغاز حکومت شاه عباس صفوی در مشهد | بدشگونی تاج‌گذاری در کوهسنگی شهردار منطقه‌۳ مشهد در دیدار با اهالی محله دروی: دیوارسازی کال دروی، رو به پایان است کارتون | جنگ نرم رژیم موقت صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی هوای کلانشهر مشهد امروز سالم شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) علت تصادف اتوبوس با ۷ خودرو در بولوار پیروزی مشهد چه بود؟ + فیلم سوانح رانندگی در خراسان رضوی سه کشته برجای گذاشت (۱۳ مهر ۱۴۰۳) ناصحی: تقویت همدلی در تمام ارکان مدیریت شهری مجدانه مدنظر قرار بگیرد حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شرایط دشواری را برای شهرداری‌ها رقم زده است شهردار مشهد مقدس: تعدادی از پروژه‌های شهری با اعتباری ۸ هزار میلیاردی آماده بهره‌برداری هستند بررسی نقش سمن‌های حوزه اجتماعی در مدیریت شهری مشهد اجرای برنامه‌های مختلف برای دختران مشهدی توسط مهدیه و مجتمع فرهنگی منتظران عاشق پیگیری ایجاد «کافه‌بازی» در بوستان‌های بانوان شهر مشهدمقدس رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد: وعده صادق ۲ انرژی مضاعفی در امت اسلامی ایجاد کرد روایت‌هایی از زندگی کلنل محمدتقی‌خان پسیان به مناسبت سالروز شهادتش | قطرات خونم کلمه «ایران» را ترسیم خواهند کرد
سرخط خبرها

در اهمیت مشهدی بودن

  • کد خبر: ۱۲۱۳۰۶
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
در اهمیت مشهدی بودن

 اینکه ما در مشهد چند محله داریم که با رفتن به آن ها می توانیم با آداب، رسوم، فرهنگ و مردمی با اقوام و حتی دیگر ملیت ها آشنا شویم یکی از مهم ترین ویژگی های مشهد است. ویژگی ای که پایتخت معنوی ایران به دلیل وجود مضجع منور رضوی در این شهر از آن برخوردار است. مثلا اگر بر روی نرم افزار نقشه یاب موبایلتان بنویسید؛ خیابان شهید آوینی (گلشهر) در هرجای مشهد که باشید می توانید در کمتر از یک ساعت به محله گلشهر بروید. جایی که بیشترین جمعیت مهاجران افغانستانی را در خود جای داده است. در سال های اخیر با افتتاح رستوران هایی که غذای افغانستانی سرو می کنند، جمعیت بیشتری از مشهدی ها و زائران برای تجربه طعم غذای افغانستانی به این محله می روند. در این محله مغازه فروش لباس ، خشکبار و بستنی افغانستانی نیز وجود دارد و در واقع به شما این فرصت را می دهد که برای چند ساعت به نوعی به افغانستان سفر کنید.شهرک شهید بهشتی که به شهرک عرب ها شناخته می شود هم در روزهای عزاداری دهه اول محرم جمعیت زیادی از مشهدی ها را برای دیدن آداب و رسوم مردم ساکن در آن، به این منطقه می کشاند. البته شما می توانید در روزهای عادی هم به شهرک بروید و خوردن فلافل مخصوص عربی و ماهی سرخ شده را تجربه کنید و با مردم خون گرم این محله آشنا شوید.

مشهد در واقع شهری است که ظرفیت پذیرش فرهنگ های مختلف را داشته و حالا به یک جهان شهر تبدیل شده است.

علاوه بر این ها مردمی از کشورهای مختلف همه ساله برای زیارت حرم مطهر به مشهد می آیند و همه این ها مشهد را به شهری منحصر به فرد تبدیل کرده است.اینکه آدم ویژگی ها و ظرفیت های شهری که در آن زندگی می کند را بشناسد و با محله ها و دیگر جزئیات آن آشنا باشد باعث می شود که قدر حضورش را در آن جغرافیا بیشتر بداند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->