پیش بینی بورس (یکشنبه ۹ دی ۱۴۰۳)| بازار وارد فاز خنثی می‌شود؟ کاهش مصرف گاز در صنایع، توقف تولید را در پی دارد تأمین گوشت مرغ ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۴ در مشهد و خراسان رضوی کلید خورد (۸ دی ۱۴۰۳) درباره مرحوم مهندس باقر مستوفی، پدر صنعت پتروشیمی ایران | مرد چالش‌های بزرگ ساعات کاری بانک‌ها تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد نقش صادرکنندگان در جهش نرخ ارز چیست؟ بررسی قیمت امروز موبایل (۸ دی ۱۴۰۳) | شیائومی نوت ۱۳ چند؟ افزایش ۲ تا ۴۰ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های خارجی (۸ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۸ دی ۱۴۰۳) | سورن پلاس ۸۴۱ میلیون تومان شد برنامه قطعی برق در مشهد تغییر کرد (۸ دی ۱۴۰۳) طلا در مشهد از مرز ۵.۲ میلیون تومان هم عبور کرد (۸ دی ۱۴۰۳) موتور سهام کوچک بازار سرمایه روشن شد | افت ۲۱ هزار واحدی شاخص بورس (۸ دی ۱۴۰۳) وزیر نفت خبر داد: افزایش ظرفیت تولید نفت تا حدود ۲۵۰ هزار بشکه در روز برای خرید عرضه اولیه «آواک» فقط ۲ ساعت فرصت دارید (۸ دی ۱۴۰۳) هر باک بنزین سوپر، ۱.۶ میلیون تومان! فاصله کوتاه نرخ طلا در مشهد با ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی شدن (۸ دی ۱۴۰۳) قیمت بنزین سوپر وارداتی اعلام شد (۸ دی ۱۴۰۳) | عرضه بنزین سوپر وارداتی تا آخر سال صعود سه‌پله‌ای تولید فولاد ایران در دنیا بیش از نیمی از کل سپرده‌های بانکی کشور، در استان تهران قرار دارد! خانه‌های کلنگی در تهران نجومی شد دلار بازار آزاد در محدوده ۸۱ هزار تومان (۸ دی ۱۴۰۳) | سکه از ۵۶ میلیون تومان عبور کرد اعتمادسازی، پیش‌نیاز توسعه اقتصادی سود سهام عدالت خود را چگونه یک‌جا دریافت کنیم؟ طلای جهانی یخ زد | قیمت طلا در بازار جهانی امروز (۸ دی ۱۴۰۳) چند؟ اعلام جزئیات پیش‌فروش برخی از محصولات سایپا از روز دوشنبه (۱۰ دی ۱۴۰۳) آخرین مهلت ثبت درخواست محصولات ایران‌خودرو اعلام شد علت مسدودی صرافی‌های رمزارز چیست؟ آخرین قیمت ارز توافقی نیما در مرکز مبادله امروز (۸ دی ۱۴۰۳) چند؟ دلارحواله ۶۴ هزار و ۵۹۵ تومان شد هشتمین عرضه اولیه امسال بازار سهام امروز (۸ دی ۱۴۰۳) انجام می‌شود + جزئیات
سرخط خبرها

زیرساخت  فرسوده، سرعت گیر رشد ترانزیت در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۲۱۳۵۹
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
زیرساخت  فرسوده، سرعت گیر رشد ترانزیت در خراسان رضوی
نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی در نشست خبری این انجمن گفت: جنگ اوکراین و روسیه باعث افزایش تقاضای ترانزیت در خراسان رضوی شده است که این به نفع استان ماست، مشروط به اینکه ناوگان، مرز‌ها و زیرساخت‌های ترانزیتی این آمادگی را برای استفاده از این ظرفیت داشته باشند...

نگار هاشمیان | شهرآرانیوز - «جنگ اوکراین و روسیه باعث افزایش تقاضای ترانزیت در خراسان رضوی شده است که این به نفع استان ماست، مشروط به اینکه ناوگان، مرز‌ها و زیرساخت‌های ترانزیتی این آمادگی را برای استفاده از این ظرفیت داشته باشند.» این گفته‌ها بخشی از سخنان نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی است که در نشست خبری روز گذشته این انجمن به آن اشاره کرد.

به گفته محمود امتی ۲۲۰ شرکت حمل ونقل ترانزیتی در خراسان رضوی با محوریت مشهد فعالیت می‌کنند که ظرفیت خوبی برای استان ایجاد کرده اند، اما نبود زیرساخت مناسب و مشکلات کلان در حوزه حمل ونقل نمی‌گذارد از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم. امتی افزود: حدود ۵۰ درصد از ترانزیت کشور را به کشور‌های خارجی واگذار کرده‌ایم. او با اشاره به اینکه حدود ۸ هزار کامیون تحت پوشش اعضای این انجمن در استان فعالیت دارند، افزود: یکی از معضلات ما در این حوزه، فرسودگی ناوگان حمل ونقل در کشور و استان است.

از طرفی، روند ورود کامیون به کشور با مشکلات متعددی رو به روست، تا جایی که طبق شــــنیده هــــای مــــا حــــدود ۲ تا ۳ هـــزار ناوگان خریداری شده بیش از یک سال است که در گمرک خاک می‌خورند. به گفته امتی، حدود ۷۰ درصد مجموعه ناوگان باری استان ضعیف و فرسوده است، اما در مجموع ناوگان ترانزیتی با توجه به رفت وآمد به کشور‌های دیگر، از کیفیت بهتری برخوردار است. ابراهیم عطائی، عضو هیئت مدیره این انجمن، نیز با تأکید بر اینکه با وجود ظرفیت ترانزیت در کشور به دلیل کاستی‌ها نتوانسته ایم تعامل خوبی با دنیا برقرار کنیم، گفت: یکی از معضلات نبود مدیریت واحد در مرزهاست؛ ترانزیت با ۲۵ سازمان دولتی در ارتباط است و هر سازمان در این حوزه جزیره‌ای عمل می‌کند. همچنین مرز‌ها محل گذر هستند، اما یکی از چالش‌های ما توقف طولانی مدت کامیون‌ها در مرزهاست.

حمیدرضا دشتی، دیگر عضو هیئت مدیره این انجمن، نیز با اشاره به مشکلات این حوزه گفت: در ترانزیت فقط دو موضوع هزینه و زمان مطرح است که ما در هر دو آن قدر بد عمل می‌کنیم که منجر به تغییر مسیر‌های ترانزیتی ازسوی صاحبان کالا شده است که به سیاست‌های کلان کشور در این حوزه باز‌ می‌گردد. قاسم حسینی، عضو دیگر هیئت مدیره این انجمن، هم درباره معضلات این حوزه بیان کرد: وقتی قیمت یک کامیون در کشور‌های همسایه، یک سوم قیمت ایران است، راننده ایرانی کامیون خارجی می‌خرد. آن وقت به جای اینکه یک سرمایه به چرخه کار کشور اضافه شود، خارج می‌شود. کمبود ناوگان و وضعیت جاده‌های ترانزیتی و حمایت نکردن از این حوزه و ... گوشــــه‌ای از مشـــکلات حوزه ترانزیتـــــی کشور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->