۳۲۴ نقض آتش‌بس با لبنان توسط رژیم صهیونیستی پیش بینی قیمت ارز و دلار (یکشنبه ۹ دی ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت طلا و سکه (یکشنبه ۹ دی ۱۴۰۳) پیش بینی بورس (یکشنبه ۹ دی ۱۴۰۳)| بازار وارد فاز خنثی می‌شود؟ کاهش مصرف گاز در صنایع، توقف تولید را در پی دارد تأمین گوشت مرغ ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۴ در مشهد و خراسان رضوی کلید خورد (۸ دی ۱۴۰۳) درباره مرحوم مهندس باقر مستوفی، پدر صنعت پتروشیمی ایران | مرد چالش‌های بزرگ ساعات کاری بانک‌ها تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد نقش صادرکنندگان در جهش نرخ ارز چیست؟ بررسی قیمت امروز موبایل (۸ دی ۱۴۰۳) | شیائومی نوت ۱۳ چند؟ افزایش ۲ تا ۴۰ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های خارجی (۸ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۸ دی ۱۴۰۳) | سورن پلاس ۸۴۱ میلیون تومان شد برنامه قطعی برق در مشهد تغییر کرد (۸ دی ۱۴۰۳) طلا در مشهد از مرز ۵.۲ میلیون تومان هم عبور کرد (۸ دی ۱۴۰۳) موتور سهام کوچک بازار سرمایه روشن شد | افت ۲۱ هزار واحدی شاخص بورس (۸ دی ۱۴۰۳) وزیر نفت خبر داد: افزایش ظرفیت تولید نفت تا حدود ۲۵۰ هزار بشکه در روز برای خرید عرضه اولیه «آواک» فقط ۲ ساعت فرصت دارید (۸ دی ۱۴۰۳) هر باک بنزین سوپر، ۱.۶ میلیون تومان! فاصله کوتاه نرخ طلا در مشهد با ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی شدن (۸ دی ۱۴۰۳) قیمت بنزین سوپر وارداتی اعلام شد (۸ دی ۱۴۰۳) | عرضه بنزین سوپر وارداتی تا آخر سال صعود سه‌پله‌ای تولید فولاد ایران در دنیا بیش از نیمی از کل سپرده‌های بانکی کشور، در استان تهران قرار دارد! خانه‌های کلنگی در تهران نجومی شد دلار بازار آزاد در محدوده ۸۱ هزار تومان (۸ دی ۱۴۰۳) | سکه از ۵۶ میلیون تومان عبور کرد اعتمادسازی، پیش‌نیاز توسعه اقتصادی سود سهام عدالت خود را چگونه یک‌جا دریافت کنیم؟ طلای جهانی یخ زد | قیمت طلا در بازار جهانی امروز (۸ دی ۱۴۰۳) چند؟ اعلام جزئیات پیش‌فروش برخی از محصولات سایپا از روز دوشنبه (۱۰ دی ۱۴۰۳) آخرین مهلت ثبت درخواست محصولات ایران‌خودرو اعلام شد
سرخط خبرها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای: از مجلس انتظار خلق پول نداریم، اما قانون‌های خوبی می‌تواند بگذارد

  • کد خبر: ۱۲۱۷۹۱
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای: از مجلس انتظار خلق پول نداریم، اما قانون‌های خوبی می‌تواند بگذارد
داریوش امانی در مشهد گفت: وقتی گفته می‌شود ۸۵ درصد حمل و نقل کشور روی جاده است یعنی باید سهم‌مان به اندازه هزینه‌های جاده‌ای اختصاص یابد. سال گذشنه ۱۰۲ میلیون مسافر در کشور جابه جا کردیم.

طنین همتی|شهرآرانیوز، مراسم معارفه جعفر شهامت، مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، و تودیع مدیر کل پیشین این اداره کل امروز پنجشنبه، ۲۷مرداد ماه در تالار نور مشهد برگزار شد. رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور در این مراسم گفت: امسال در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای اتفاقات خوبی افتاد. اما همچنان فاصله از آنچه که باید باشد بیشتر است. خوشبختانه استانداری به جد به دنبال حل مشکلات و مسائل حمل‌ونقل جاده‌ای است. ما هم متقابلا نگاه ویژه به این استان داریم. بر همین اساس تقاهم‌نامه ۱۵۰۰ میلیارد ریالی بسته شد که ظرف دو سال اقدامات اجرایی اتفاق بیفتد.

به گفته داریوش امانی، شاخص‌هایی که برای استان داریم، با توجه به سه مرز مشترک در این استان نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. در راه‌های منتهی به مرز‌های خروجی، مشهد هم جزو این شاخص است و نگاهمان این است که بتوانیم این محرومیت‌ها را رفع کنیم. همه این اتفاق‌ها باید با بودجه محدود سازمان رقم بخورد.

وی تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی که صورت گرفته ۱۰ کریدور اصلی کشور را شناسایی کردیم که مشهد در سه تا از این کریدور‌ها سهیم است. کریدور مشهد-آستارا، مشهد-تهران و مشهد-چابهار سه کریدور اصلی محسوب می‌شوند. سر جمع اعتباراتی که برای کریدور‌ها در نظر گرفتیم ۶ هزار میلیارد ریال است که جزو برنامه‌های اصلی سازمانی ماست.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا الان منابع مالی محدود در اختیار سازمان قرار گرفته است، تصریح کرد: طی جلسه‌ی که قبل نوروز با ریاست جمهوری داشتیم، در آن جلسه نقاط پرحادثه کشور مطرح شد که باید هر چه زودتر برطرف شود، آن هم با اعتبارات محدود. علی‌رغم پیگیری رئیس جمهور مشکل تأمین بودجه رفع نشد. مجلس امسال در بودجه، تأمین هزینه بخش حمل‌ونقل جاده‌ای را در نظر گرفت، اما اکنون بعد از گذشت چند ماه این اعتبار تخصیص پیدا نکرده است.

به گفته امانی، وقتی گفته می‌شود ۸۵ درصد حمل‌ونقل کشور روی جاده است، یعنی باید سهممان به اندازه هزینه‌های جاده‌ای اختصاص یابد. سال گذشته ۱۰۲ میلیون مسافر جابه‌جا کردیم.
وی تأکید کرد: روکش آسفالت در سال ۹۵ کیلومتری ۱۶۰ میلیون تومان بود، اما اکنون به ۲/۵ میلیاد تومان رسیده است که امسال فقط استان خراسان رضوی ۹۵۰ کیلومتر نیاز به روکش جاده‌ای دارد. در بحث نیوجرسی در سال ۹۵ قیمت آن ۱۵۰ میلیون تومان بوده است، اما اکنون کیلومتری ۲ میلیارد تومان است. در خط‌کشی که ساده‌ترین کار ترافیکی است کیلومتری ۱۲ میلیون تومان نیاز است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور تأکید کرد: ما انتظار نداریم مجلس خلق پول کند، اما قانون‌های خوبی می‌تواند بگذارد. در تمام این سال‌ها دولت‌ها در تلاش بودند اقدامی در خصوص نوسازی ناوگان انجام دهند. در یک سال و نیم گذشته نزدیک به ۲۴ هزار ناوگان روز دنیا وارد کشور شده است. در این بین گمرک و همه ارگان‌های مرتبط به درامد رسیدند.
وی افزود: ما اگر سال گذشته ۶۰ درصد افزایش ترانزیت داشتیم، به برکت همین اتفاق بوده است. حتی نسبت به چهار ماه گذشته ۳۴ درصد افزایش ترانزیت داشتیم و این نشان‌دهنده این است که ناوگان ما ناوگان جوان و سرحالی شده است.

یکی از اساسی‌ترین بحث‌ها بحث بیمه رانندگان و خانواده‌شان است. یک راننده با حداقل حقوق بازنشسته می‌شود و باید صندوق رفاهی و حمل‌ونقل این بخش فعال شود تا بتوانیم حداقل نیاز یک راننده را در این بخش برطرف کنیم.
این مسئول کشور در ادامه گفت: بزرگ‌ترین رویداد این کشور پیاده‌روی اربعین است که بر اساس پیش‌بینی‌ها بیش از ۵ میلیون زائر بعد از دو سال کرونا داریم که باید به سرویس حمل‌ونقل این زائران هم توجه کنیم. بخش هوایی به ۶۰ هزار نفر سرویس می‌دهد، بخش ریلی ۳۰۰ هزار نفر و بقیه این جابه‌جایی زائران در بخش جاده است.

ما به‌محض پشت سر گذاشتن اربعین، شهادت امام رضا (ع) را داریم. بعد از آن بازگشایی دانشگاه‌ها را داریم و این جابه‌جایی‌های پرتردد همچنان در طور سال ادامه دارد. ما در جریان همه مشکلات رانندگان و هزینه‌های خودرویی که دارند چه لاستیک، چه روغن، هستیم. از آن‌ها تشکر می‌کنیم که همچنان در گرما و سرما پای کار هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->