تعطیلی پنجشنبه‌ها با مخالفت کمیسیون اقتصادی همراه شد با حکم رهبر معظم انقلاب؛ امام جمعه شهرکرد منصوب شد یک شرکت ژاپنی از تحقیق درباره انفجار بی‌سیم‌ها در لبنان خبر داد نمایندگی ایران در سازمان ملل: وارد رقابت‌ها و جنجال‌های داخلی و انتخاباتی آمریکا نمی‌شویم پزشکیان: قدرت مسلمانان بر وحدت و انسجام ماست دولت، لایحه اصلاح قانون هواپیمایی کشوری را تقدیم مجلس کرد ستاد کل نیروهای مسلح: اراده ما بر خونخواهی شهید هنیه خواهد بود آغاز سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور پزشکیان تسلیت رئیس جمهور به مردم لبنان | پزشکیان: جنایتکار قطعا مجازات عادلانه خواهد شد جریمه خودروهای سنگین باربری که از حد مجاز بیشتر باشد چقدر است؟ آمریکا: در انفجارهای دستگاه‌های ارتباطی لبنان دخالتی نداشتیم پوتین امضای موافقت‌نامه جامع راهبردی ایران و روسیه راپذیرفت تل‌آویو: قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل حمایت از تروریسم است حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا در فلسطین اشغالی تیم بسیج جامعه پزشکی ایران وارد لبنان شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ایران حمله علیه سفیر خود در لبنان را پیگیری می‌کند تیم ۸ نفره چشم‌پزشکان ایرانی عازم لبنان شدند هزینه اتباع افغانستانی در ایران سالانه بیش از ۱۰ میلیارد دلار است ۹۵ نفر از مصدومان حادثه تروریستی لبنان به ایران منتقل شدند حبیب عباسی، مدیرکل روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری شد شورای امنیت درباره انفجار‌های لبنان نشست برگزار می‌کند
سرخط خبرها

مک‌کنزی: بی‌توجهی به واقعیت افغانستان باعث شکست آمریکا شد

  • کد خبر: ۱۲۳۲۴۴
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
مک‌کنزی: بی‌توجهی به واقعیت افغانستان باعث شکست آمریکا شد
فرانک مک‌کنزی می‌گوید یکی از دلایل شکست‌ آمریکا در افغانستان، پیاده‌سازی الگوی غربی برای حکومت‌داری، بدون توجه به واقعیت‌های موجود افغانستان‌ بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛رئیس سابق ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) می‌گوید: یکی از دلایل شکست‌ این کشور در افغانستان، پافشاری واشنگتن برای پیاده‌سازی الگوی غربی برای حکومت‌داری بدون توجه به واقعیت‌های موجود افغانستان‌ بوده است.

رییس پیشین سازمان سنتکام امریکا پذیرفت که جنگ افغانستان شکستی برای چهار دولت آمریکا در دو دهه گذشته بوده و این شکست را ترکیبی از «شکست‌های نظامی و دیپلماتیک» خواند.

پاکستان تودی، به‌نقل از مک‌کنزی گزارش داد که دلیل شکست آمریکا در افغانستان این بود که «پاکستانی‌ها هرگز باور نمی‌کردند آمریکا می‌ماند، بلکه همیشه فکر می‌کردند آنها می‌روند».

مک‌کنزی افزود که واشنگتن درگیر ملت‌سازی شکست‌خورده در افغانستان شده بود و بر اساس الگوی غربی حکومت‌داری در این کشور پافشاری می‌کرد، که اشتباه بود.

وی گفت: «من نمی‌دانم که افغانستان با مدل غربی قابل اداره خواهد بود؛ اما من می‌دانم که افغانستان با الگوی بومی می‌تواند اداره شود. با این‌ حال، ما به واقعیت‌های افغانستان در صحنه توجه بسیار کمی داشتیم.»

وی با بیان این ادعا که افغانستان هنوز بستری برای تهدید آمریکا است، گفت که هنوز زود است بگوید در این کشور جنگ‌زده چه اتفاقی می‌افتد.

فرانک مک‌کنزی از سال ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۲ ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا را رهبری کرده است.

ایالات‌ متحده در ۳۰ آگست ۲۰۲۱، پایان خروج از افغانستان را اعلام کرد و به جنگ ۲۰ ساله در این کشور پایان داد.

منبع: صدای افغان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->