درگیری دو مربی بدنسازی به جنایت انجامید| قاتل بخشیده شد! آیا ادارات اراک و استان مرکزی فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ تهیه بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت برای پیاده‌روی اربعین امکان تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی در کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد؟ تصادف دو دستگاه خودرو پراید، سه مصدوم برجای گذاشت دستگیری عاملان قتل جوان شرور پس از سه هفته آیا ادارات استان قم فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا قاتلان استخدام شده، ‌قاتلان سریالی هستند؟ حکم قصاص برای مامور پلیس صادر شد | شلیک مرگبار به متهم فراری نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین جنایت تکان‌دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس
سرخط خبرها

«معلمان مهرآفرین» تا مهرماه رتبه بندی می‌شوند به شرط قبولی در آزمون (۱۳ شهریورماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۲۴۱۲۰
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷
«معلمان مهرآفرین» تا مهرماه رتبه بندی می‌شوند به شرط قبولی در آزمون (۱۳ شهریورماه ۱۴۰۱)
رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی گفت: در طرح مهرآفرین همه معلمان شامل طرح رتبه بندی خواهند شد فقط نیازمند شرکت درآزمونی هستند که آموزش و پرورش تا اوایل مهرماه برگزار خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد محمودزاده گفت: در همه اسناد بالادستی به ویژه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره خوبی به مشارکت مردم در حوزه آموزش و پرورش شده است و معتقدیم امکان مدیریت آموزش و پرورش و مأموریت پیچیده تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی‎آید. همه ذینفعان، خیرین، اصحاب مطبوعات، رسانه‎‌ها، واقفین، گروه‎‌های جهادی، نهاد‌های دولتی و غیردولتی می‎‌بایست در جهت این امر مهم نقش آفرینی و مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‎های مردمی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ۱۳۱ راهکار به مشارکت در۶۱ راهکار اشاره شده است و در سند تحول دولت مردمی هم یکی از راهبرد‌های اصلی، مردمی‎سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش است.

وی گفت: قرار است ما به صورت ویژه نقش و حضور مردم را در حوزه مدرسه‌داری علاوه بر مدرسه‌سازی هم داشته باشیم. سیاست ما در آینده، در کنار مدارس غیردولتی حقیقی، گسترش مدارس غیردولتی وابسته حقوقی است و مدارس غیردولتی وابسته ظرفیت‎های بالقوه فراوانی دارند که اگر بالفعل شوند کمک حال آموزش و پرورش کشور خواهند بود و باید با تسهیل فرآیند‌ها و بازنگری در قوانین زمینه بهره ‎گیری از ظرفیت‎های نیکوکاری، خیری و بکارگیری توان نهاد‌های دولتی و غیردولتی، مذهبی و انقلابی، زمینه‎ ساز تحول در آموزش و پرورش کشور باشیم.

وی افزود: همه بخش‌‎های دولتی و حاکمیتی باید توجه ویژه‎‌ای به نظام تعلیم و تربیت به عنوان مهم‎ترین عامل انتقال ارزش‌های ملی و دینی و اندیشه ‎های ناب اسلامی داشته باشند. تا مدرسه و معلم هم بتوانند دراجرای سند تحول و دستیابی به اهداف متعالی آن نقش آفرینی کنند.

محمودزاده تعریف مردمی‌سازی در آموزش و پرورش را چنین عنوان کرد: مجموعه اقداماتی که ناظر برگسترش فعالیت‎های مردم و نهاد‌های عمومی غیردولتی و همچنین مشارکت ارکان سهیم و مؤثر با اتخاذ الگو‌های و روش‎های متنوع که در نهایت منجر به ارتقاء سرمایه های اجتماعی و ایجاد عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی گردد. این فعالیت‎ها بخشی در حوزه سخت ‎افزاری و هوشمندسازی باید شکل پذیرد که سازمان نوسازی مدارس با جدیت در حال پیگیری مسائل آن است و کار‌های خوبی در سال‎های گذشته و در دوران کرونا که آموزش‎ها غیرحضوری بود انجام گرفته است، و در سال‎های آتی تداوم خواهد داشت و بخش دیگر در خصوص نظارت بر آموزش و پرورش در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی و تألیف کتب درسی و چند تألیفی این کتب است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: چیزی که باید ملموس باشد مشارکت در اداره مدرسه است و امروز مدل اول آن را مجتمع بوتراب شهرستان خوی استان آذربایجان غربی می‎بینیم که افتتاحیه آن با حضور وزیر آموزش و پرورش صورت پذیرفت و در اداره این نوع مدارس هم خیر و هم آموزش و پرورش با محوریت حاکمیتی بودن نظام آموزش و پرورش نقش دارند.

وی گفت: مردمی ‎سازی این نیست که اولیا فقط در مسائل مالی و کمک‎های نقدی به مدرسه حضور یابند، بلکه می‌بایست حضوری همه جانبه و فعال و نقش آفرین به واسطه کمک‎های فکری و مدیریتی به مدرسه داشته باشند و زمینه مشارکت اولیاء را برای ارتقاء کیفی آموزش و پرورش را در همه ابعاد فراهم سازیم. نقش انجمن اولیاء نیز بسیار مهم است و امیدواریم بتوانیم این نوع نگاه را در سراسرکشورگسترش دهیم و خیرین نیز علاقمند هستند این مدل همکاری را در مدارس خیرساز تمامی نقاط کشور اجرایی کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار در رابطه با اینکه حقوق و مزایا پرسنل و معلمین مدارس خیرساز عام المنفعه را چه کسی تأمین می‌کند، عنوان کرد:، چون مدرسه‎هایی مانند مجتمع آموزشی تربیتی بوتراب غیرانتفاعی عام‎المنفعه است و شهریه از دانش آموزان دریافت نمی‎کنند. فعالیت‎ها و انجام امور مشارکتی و توافقی است و تا اندازه‎ای که برای آموزش و پرورش امکان پذیر است به این مدارس نیرو‌های تخصصی می‎دهد و پرداخت حقوق این نیرو‌ها نیز را برعهده می‌گیرد؛ لذا بخشی به عهده آموزش و پرورش است و بخش اعظم آن نیز از آورده ‎های خیری از قبیل؛ اجاره مکان‎های ورزشی و فرهنگی و سالن‎های مدرسه، خارج از ساعات آموزشی از طریق مدیریت مدرسه تأمین خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‎های مردمی تاکید کرد: در مدل مردمی ‎سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش شهریه درس رسمی و دروس فوق برنامه به هیچ عنوان از دانش آموزان گرفته نمی‌شود و کاملا رایگان است و امیدواریم در سطح کشور توسط خیرین مورد استقبال قرار گیرد.

محمود زاده در پاسخ به سوال دیگر در خصوص طرح مهرآفرین گفت: در طرح مهرآفرین همه معلمان شامل طرح رتبه بندی خواهند شد فقط نیازمند شرکت در آزمونی هستند که آموزش و پرورش تا مهرماه برگزار خواهد کرد. اجرای گام‎های عملی مانند اجرای رتبه بندی می‎تواند ضمن کاستن از تبعیض‎ها زمینه شتاب بخشی به تحقق سند تحول و مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اجرایی شدن سند تحول بنیادین را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: در خصوص معلمان مدارس غیردولتی طرحی به مجلس ارائه کرده ‎ایم و در حال پیگیری آن هستیم که ان شاءالله بعد از تصویب در صحن مجلس اطلاع رسانی کامل آن انجام خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش به تنهایی امکان مدیریت این همه دانش آموز را در سراسر کشور ندارد و نگاه حمایتی دولت مردمی سیزدهم به آموزش و پرورش و در راستای اجرایی‎سازی و عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین عناصر کلیدی علم و پژوهش، تربیت نیروی انسانی و کادر سازی، و جوان‎سازی مدیریت نظام سیاسی اجتماعی کشور و موضوع تربیت نیازمند تلاش همه ذی‎نفعان جهت پیشبرد اهداف در نظام تعلیم و تربیت و عملیاتی شدن آن هستیم و باید نگاه ملی و فرابخشی به این نهاد تعلیم و تربیت داشته باشیم.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->