خداداد عزیزی: امیدوارم تیم ملی فوتسال افغانستان بعد از جام جهانی فراموش نشود تاکید وزیر پیشنهادی کشور برساماندهی اتباع و انسداد مرز‌ها + فیلم حرکت اولین کاروان زائران افغانستانی اربعین از کابل + فیلم هَتاک حرّاف گُستاخ | از عبدالحمید خراسانی چه می‌دانیم؟ آمادگی مرز دوغارون برای پذیرای از زائران افغانستانی + فیلم ثبت‌نام ۲۸ هزار مهاجر افغانستانی برای دریافت روادید برای سفر به عراق از کنسرسیوم ریلی افغانستان چه می‌دانیم؟ احمد مدقق: دستاورد‌های زبانی، مهم‌ترین آورده نویسندگان افغانستانی است تحصیل بیش از ۳۲ هزار دانشجوی افغانستانی در دانشگاه‌های ایران فرماندار تایباد: تاکنون از سمت افغانستان ورودی زائر اربعین نداشته‌ایم فرماندار تایباد: ۶ دستگاه خودروی آتش نشانی به گمرک هرات اعزام شد | آتش مهار شده است اینفوگرافی | نگاهی به آخرین وضعیت کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان سومین سالگرد سقوط کابل | کاخ رؤیا‌هایی که فروریخت نگاه عباس عراقچی به افغانستان و طالبان چگونه است؟ وزارت کار:  اشتغال اتباع خارجی قانونی مانعی ندارد جزئیاتی از طرح اصلاح قانون ورود و اقامت اتباع بیگانه از زبان یک نماینده مجلس تلاش برای حل مشکل زائران افغانستانی اربعین | رئیس ستاد مرکزی اربعین دستور رفع محدودیت سفر تا هجدهم ماهِ صفر را صادر کرد اینفوگرافی | گاه‌شمار سقوط افغانستان مجید مرتضایی: حضور تیم ملی فوتسال افغانستان در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا افتخار بزرگی است ناهید کیانی، گردآفرید زمانه
سرخط خبرها

«بازی اعداد» مستندی درباره ۲۰ سال اشغال افغانستان توسط امریکا + تیزر

  • کد خبر: ۱۲۴۱۵۱
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
«بازی اعداد» مستندی درباره ۲۰ سال اشغال افغانستان توسط امریکا + تیزر
در طول حضور ۲۰ ساله آمریکا و ناتو در افغانستان آمار‌های جالبی برجای گذاشته است. آمار‌هایی که بعضی‌شان جنایت‌های مهمی را در حافظه تاریخ ثبت کرده است.  

به گزارش شهرآرانیوز؛ اعدادی مثل ۲۹۷۴ , ۹۱۰۰۰ و یا ۴۷۲۴۵ مربوط به اشغال افغانستان در بیست سال حضور آمریکا و دوستانش در ناتو است.

بیست سالی که باعث شد تا سراسر این کشور زیبا تبدیل به آوار شود و از همه جایش بوی خون به مشام برسد.

در مستند بازی اعداد تصاویری خواهیم دید از اقرار سربازان و فرماندهان عالی رتبه آمریکایی در رابطه با کشتار بی‌رحمانه مردم افغانستان به همراه مستندات تصویری از جنایات حضور نیرو‌های آمریکا و ناتو در خانه‌ها،  خیابان، مساجد تا بیمارستان که حتی آمریکایی‌ها به بیمارستان پزشکان بدون مرز هم رحم نکردند.

بررسی و پیگیری این جنایات توسط دادگاه جنایات جهانی بین المللی لاهه هم باعث شد تا نه تنها واشنگتن به دنبال جبران و اصلاح رفتار وحشیانه خود نباشد، بلکه این دادگاه بین المللی و همه قضات آن توسط ایالات متحده به سختی تحریم و اعتبارات مالی‌شان توقیف شود.

سردبیر سایت ویکی‌لیکس، جولیان آسانژ هم در پی افشا و انتشار اسناد محرمانه این جنایات بازداشت شد.

 بررسی این اتفاقات و اسناد در مستند «بازی اعداد» تماشای این فیلم را دیدنی‌تر می‌کند.

عباس وهاج؛ کارگردان، ساسان فلاح‌فر؛ تهیه کننده، مهدی نعمت اللهی؛ نویسنده عوامل تولید مستند «بازی اعداد» هستند که در مرکز مستند حقیقت تهیه شده است.

تیزر این مستند را اینجا ببینید:

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->