حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد
سرخط خبرها

ایجاد مسیر دوچرخه و  پیاده روی از بهمن ماه در پارک جهانشهر مشهد

  • کد خبر: ۱۲۴۲۴۱
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
ایجاد مسیر دوچرخه و  پیاده روی از بهمن ماه در پارک جهانشهر مشهد
رفع تاریکی، تعریف مسیر دوچرخه و پیاده روی از بهمن ماه در پارک جهانشهر مشهد اجرا می‌شود.

فاطمه غلامی | شهرآرانیوز؛ ترافیک سنگین کم کم رکن اصلی روزمرگی‌های زندگی مان شده بود. برای رفتن از سمتی به سمت دیگر باید ۱۸۸ هکتار را دور می‌زدیم تا به خیابان اصلی برسیم. باتوجه به اینکه ۹ بیمارستان کلیدی در اطراف این خیابان قرار داشت، صدای آژیر هشدار آمبولانس‌ها هر دقیقه دم گوشمان بیداد می‌کرد، اما نه راهی برای باز کردن مسیر آمبولانس بود نه حتی مسیر میانبری که بتوان بیماران را زودتر به اماکن درمانی رساند. قصه طول ودراز پادگان ارتش بعد از سال‌ها بالاخره به خوشی انجامید و حالا شهروندان با آرامش و راحتی، مشکلات گذشته را فراموش کرده اند. اما آنچه بسیاری از شهروندان در شرایط فعلی آن را مطالبه‌ می‌کنند، ادامه مسیر حرکت این اتفاق مبارک است.

مسیر تاکسی و خط اتوبوس نداریم

فضائلی، یکی از مخاطبان روزنامه، با ارسال پیامکی به ستون حرف مردم می‌گوید: «لطفا اطلاع رسانی کنید تا امکانات خدماتی مانند نیمکت و آبخوری و حتی سایبان را برای رهگذران در مسیر پارک جهان شهر ایجاد کنند.» او در ادامه درخواست خود بیان می‌کند: «بعد از جابه جایی پادگان ارتش، مشکل ترافیکی این محدوده برطرف و مسیر تردد بیماران راحت‌تر از قبل شده است، اما برای تردد در این مسیر، باید ساعت‌ها کنار خیابان بایستیم. نه مسیر تاکسی دارد نه حتی خط اتوبوس. آیا برای مسیر تردد، تدابیری اندیشیده شده است؟»

روشنایی نداریم

خانم باقری، یکی دیگر از اهالی ساکن در خیابان سابق پادگان است. این شهروند نیز در تماس تلفنی با شهرآرا می‌گوید: شب‌ها از ساعت ۲۰ خیابان‌های نامجو خیلی تاریک می‌شود. گاهی که از این مسیر تردد می‌کنیم، روشنایی وجود ندارد. بهتر است درکنار فضای سبز خوبی که آماده شده است، نور و روشنایی هم تعبیه شود.

پارکینگ مناسب نداریم

آقای خلیل زاده، شهروند دیگری است که با ارسال عکسی از وضعیت خیابان نامجو می‌گوید: بازگشایی خیابان‌های منتهی به پادگان، بسیاری از گره‌های ترافیکی را باز کرد، اما معضل اصلی، پارکینگ است تا ماشین‌ها مجبور نشوند دوبله پارک کنند. باید حتما در این محدوده، فضای پارکینگ عمومی تامین شود.
او ادامه می‌دهد: چند سالی است که برای رفت وآمد تا محل کارم از دوچرخه استفاده می‌کنم، اما در این قسمت، مسیر دوچرخه تعبیه نشده است. کاش در این فضای بزرگ، مسیر دوچرخه هم تعریف شود.

آماده سازی ۵۱ هکتار فضای سبز

برای پیگیری مطالبات شهروندان به سراغ مدیر عملیات اجرایی پارک جهان شهر می‌رویم. سیدامین متقی با اشاره به اتصال محور شرق به غرب مشهد و ترافیک بزرگراه کلانتری می‌گوید: فاز نخست پروژه پادگان، بازگشایی معابر و دسترسی اصلی محور شرقی-غربی بود که اجرایی شد و دراختیار شهروندان قرار گرفت.
او با بیان اینکه فضای سبز نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا و بهبود شرایط زیست محیطی دارد، می‌گوید: فاز دوم، طراحی و آماده سازی ۵۱هکتار فضای سبز است و در مرحله سوم هم قرار است ۱۵ هکتار فضای ورزشی، فرهنگی و سوله تاریخی دراختیار شهروندان قرار بگیرد.
مدیر عملیات اجرایی پارک جهان شهر بیان می‌کند: در ادامه اجرای فاز سوم، میدان مشق و میدان صبحگاه ارتش نیز به وسعت ۶هکتار دراختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

تامین روشنایی؛ در دستورکار

متقی اظهار می‌کند: تا اوایل بهمن در این خیابان امکاناتی نظیر فضای جنگلی، مبلمان شهری، روشنایی، آبخوری و سطل زباله ایجاد خواهد شد و فضای پارک نیز ایمن سازی می‌شود تا شهروندان از پارک جنگلی بهره‌مند شوند. مدیر عملیات اجرایی پارک جهان شهر توضیح می‌دهد: پروژه‌هایی نظیر استقرار سایبان و ایستگاه اتوبوس، ساخت جداول حاشیه پارک و همچنین معابر دسترسی در فاز‌های بعدی اجرایی می‌شود.

طراحی مسیر دوچرخه

متقی می‌گوید: در طراحی مشاور، مسیر دوچرخه سواری و مسیر پیاده روی پیش بینی شده،  ولی مطالعات آن هنوز ارائه نشده است. در این طرح قرار است پل سبز از بزرگراه سردارسلیمانی تا ارتفاعات جنوب ایجاد شود و همچنین این باغ راه سبز به حرم مطهر متصل شود؛ البته هر طرح به زمانی یک ساله نیاز دارد تا عملیاتی شود.
مدیر عملیات اجرایی پارک جهان شهر مطرح می‌کند: طرح‌های تکمیلی هنوز در مرحله مطالعه قرار دارد، اما به شهروندان اطمینان می‌دهیم که برای آینده این پارک بزرگ، اخبار خوشی در راه است. متقی در پاسخ به دیگر درخواست شهروندان درباره راه اندازی خطوط اتوبوس در این محدوده نیز بیان می‌کند: درحال حاضر خط ۸۶ از خیابان فیاض بخش عبور می‌کند و سایر خطوط پیش بینی شده هم با همکاری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد راه اندازی خواهد شد.

وجود فضای ۲ هکتاری پارکینگ

او همچنین درباره ساخت پارکینگ عمومی در این محدوده اظهار می‌کند: در انتهای میدان مشق، قرار است پارکینگی به مساحت حدود دو هکتار ساخته شود؛ زیرا پارکینگ، جزو الزامات موقعیت کنونی این فضاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->