پیش بینی قیمت طلا و سکه (سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۴) | روند ریزش متوقف شد؟ اجرای طرح کالابرگ تا خرداد ماه ۱۴۰۴ برای ۷ دهک ادامه دارد یک کارشناس اقتصادی: چاره بسیاری از مشکلات کشور، مذاکره نیست | مذاکره خوب مشروط به تأمین منافع ما است، نه دشمن! ریزش شدید قیمت خودرو‌های خارجی برای دومین روز متوالی (۲۵ فروردین ۱۴۰۴) + جدول افت قیمت خودرو‌های داخلی شدت یافت (۲۵ فروردین ۱۴۰۴) | ریزش ۷ تا ۳۵ میلیونی ۱۵۱ هزار نفر از سود سهام عدالت بی‌نصیب ماندند ریبیت فارکس و نحوه دریافت آن (Forex CashBack) - کش بک در فارکس چیست؟ امروز حراج شمش طلا برگزار می‌شود (۲۵ فروردین ۱۴۰۴) + جزئیات تداوم سبزپوشی بورس با رشد ۶۲ هزار واحدی شاخص | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۵ فروردین ۱۴۰۴) کاربرد‌های بلبرینگ سوزنی در صنعت سقف برداشت از خودپرداز‌ها بالاخره افزایش یافت زمان شرکت در عرضه اولیه امروز مشخص شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۴) | برای خرید عرضه اولیه «وپایا» چقدر نقدینگی نیاز است؟ قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۵ فروردین ۱۴۰۴) | رشد دوباره دلار به کانال ۸۸ هزار تومان ریزش قیمت طلا متوقف شد | رشد بیش از ۲۶۰ هزار تومانی نرخ طلا در مشهد (۲۵ فروردین ۱۴۰۴) یک تحلیلگر اقتصادی: نرخ دلار با هر اتفاقی کمتر از ۷۰ هزار تومان نخواهد شد قیمت امروز درهم به تومان (دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۴) + جدول آغاز مرحله جدید ثبت نام محصولات ایران خودرو از روز جمعه (۲۹ فروردین ۱۴۰۴) + جزئیات جدیدترین قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو اعلام شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۴) + جدول طرح جدید برای برخورد با فرار مالیاتی پزشکان | وصول ۳۸ همت مالیات از مؤدیان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ قیمت جهانی نفت کاهش یافت (۲۵ فروردین ۱۴۰۴) پیگیری یک طرح برای خانه‌دارشدن کم‌برخورد‌ارها قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۵ فروردین ۱۴۰۴) | نوبرانه ملون چند؟ قیمت طلای جهانی امروز (دوشنبه، ۲۵ فروردین ۱۴۰۴) اعلام شد اولین طرح پیش‌فروش سایپا در سال جدید از امروز (دوشنبه، ۲۵ فروردین ۱۴۰۴) آغاز می‌شود + جدول تخم‌مرغ ارزان شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۴) اعتبار کالابرگ دهک‌های ۴ تا ۷ از پس‌فردا (۲۷ فروردین‌ ۱۴۰۴) واریز می‌شود پیش بینی قیمت طلا و سکه (دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۴) پیش بینی بورس (دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۴)| ورود پول به بازار ادامه دارد؟ ویدئو| بیکاری ۸۰۰ هزار فارغ‌التحصیل| فقط ۱۷ درصد ایرانی‌ها روزانه کار می‌کنند
سرخط خبرها

نکات مهم تنظیم باد لاستیک خودرو را بدانید

  • کد خبر: ۱۲۴۶۷۶
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
نکات مهم تنظیم باد لاستیک خودرو  را بدانید
تنظیم باد لاستیک خودرو یکی از نکات مهم در کاربری و نگهداری خودرو است. اگر چه بسیاری از رانندگان و تعمیرکاران تا حدودی به این مسئله توجه می کنند اما بسیاری از افراد این نکته را فراموش کرده و آن را مهم نمی دانند.

به گزارش شهرآرانیوز، میزان باد لاستیک علاوه بر تآثیر در فرسودگی و ساییدگی لاستیک، در بسیاری از عملکرد‌های خودرو مانند حرکت در مسیر مستقیم، نیروی ترمزی، چسبندگی جاده، عملکرد سیستم تعلیق، مصرف سوخت، شتاب و... تآثیرگذار است.

فشار کم باد لاستیک باعث داغ شدن بیش از حد لاستیک و صدمه داخلی به آن می‌شود. در سرعت بالا این پدیده می‌تواند باعث کنده شدن قسمت‌هایی از آج لاستیک و یا حتی ترکیدن لاستیک شود. برای نمونه کم باد بودن لاستیک به اندازه ۶ psi (حدود ۲۰ درصد فشار استاندارد) سایش لاستیک را نامنظم  کرده و عمر آج را ۲۵ درصد کاهش میدهد مصرف سوخت نیز ۵ درصد افزایش می‌یابد.

همچنین به مقدار قابل توجهی دقت فرمان دهی کم شده و پایداری خودرو در پیچ‌ها کاهش می‌یابد. در صورتی که فشار باد ۶ psi بیشتر از حد استاندارد باشد باز هم موجب سایش نامنظم لاستیک شده و هنگام عبور از دست انداز‌ها ممکن است به لاستیک آسیب وارد شود. علاوه بر آن از آنجا که تنش‌های جاده مستقیماً به سیستم تعلیق منتقل می‌شود، سیستم تعلیق نیز ممکن است آسیب ببیند. البته بالا بودن تا حدی باعث افزایش دقت فرمان دهی و پایداری در پیچ‌ها می‌شود. به همین دلیل در مسابقات اتومبیل رانی لاستیک را بیشتر از حد معمول باد می‌کنند.

تعمیرکاران نیز باید توجه داشته باشند که پیش از تنظیم فرمان، حتما باد لاستیک‌ها را تنظیم کنند. هنگام میزان فرمان چنانچه باد لاستیک‌ها تنظیم نباشد، ممکن است ارتفاع و تراز خودرو تنظیم نبوده و در اندازه‌گیری و تنظیم زوایای چرخ خطا داشته باشیم.

میزان باد لاستیک‌ها هنگام تست ترمز و سیستم تعلیق خودرو در مراکز معاینه فنی نیز مؤثر است. در بسیاری از کشور‌ها دستگاه تنظیم باد به عنوان یکی از تجهیزات معاینه فنی خودرو اجباری است و خودرو‌ها باید پیش از تست بر روی خط معاینه فنی، تنظیم باد شوند.

لاستیک‌هایی که کمتر از حد مجاز باد شده‌اند، در تست ترمز و تست تعلیق کارایی بهتری نشان می‌دهند، چون سطح تماس لاستیک با زمین بیشتر بوده و در نتیجه چسبندگی جاده افزایش می‌یابد بنابراین چنانچه باد لاستیک تنظیم نباشد نمی‌توان به نتیجه تست معاینه فنی مطمئن بود.

منبع: خودروکار

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->