آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر ماه صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام رضا (ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر خدمت رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به زائرین پیاده از محورهای ورودی مشهد مقدس دهه آخر صفر نمایش هم‌افزایی ملی در حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد و خراسان رضوی در روز شنبه یک شهریور ماه ۱۴۰۴ تعطیل است استقرار تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در محور‌های مواصلاتی منتهی به حرم در آستانه شهادت امام رضا(ع) | احتمال حضور پزشکیان در مشهد
سرخط خبرها

رونق پیاده روسازی در حاشیه‌شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۲۹۳۸۵
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
رونق پیاده روسازی در حاشیه‌شهر مشهد
مجموع مطالبات شهروندان درباره بهسازی و ایجاد پیاده رو که در یک ماه گذشته، بیشترین درخواست‌های رسیده به شهرآرا را دربرمی گیرد، باعث شد در پیگیری مطالبات مردمی امروز به سراغ مدیرکل نظارت بر نگهداری، تعمیرات و بهره برداری از تاسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد برویم.

سیدمهرداد امیرکلالی | شهرآرانیوز؛ «بوستان خطی حاشیه باغ امام رضا (ع) که مسیر پیاده رو بولوارتوس نیز محسوب می‌شود یا به عبارتی حدفاصل بولوارکارگر تا بولوارخیام، به خصوص ۲۰۰متر قبل و بعد سه راه ولیعصر، موزاییک‌های پیاده رو به شدت تخریب شده است و نیازمند رسیدگی فوری است.»
«لطفا شهرداری فکری به حال حاشیه شهر بکند. پیاده رو‌های شهید مفتح، نیازمند بازسازی است. بسیاری از این پیاده رو‌ها دست انداز دارد و تردد سالمندان و کودکان را با مشکل مواجه کرده است. به فکر حاشیه شهر هم باشید.»

«پیاده رو‌های خیابان فردوسی (از میدان جانباز تا ابتدای خیابان مهدی) وضعیت بسیار نامناسبی دارد و پستی وبلندی‌های آن به شهروندان، صدماتی را وارد کرده است. چرا برای بهسازی این پیاده رو فکری نمی‌شود؟»
ناهمواری، وجود دست انداز و از همه مهم‌تر نیاز به ایجاد مسیر پیاده رو، سه موضوع مشترک درمیان همه درخواست‌های مردمی در حوزه پیاده روسازی یا بهسازی شبکه معابر افراد پیاده در سطح شهر است؛ موضوعی که به ویژه خیلی از شهروندان ساکن در حاشیه شهر آن را مطالبه‌ می‌کنند. مصداق این ادعا نیز ثبت بیش از ۳۰ درخواست شهروندی در حوزه ترمیم، تعمیر و مرمت یا ایجاد و اصلاح شبکه مسیر تردد عابران پیاده در سطح بولوار‌ها و شریان‌های اصلی و فرعی شهر در یک ماه گذشته در سامانه صدای مردم شهرآراست.

استفاده از مصالح نامناسب برای بهسازی

قاسمی، یکی از مخاطبان شهرآرا، در پیامکی نوشته است: «پیاده رو‌های محله مهرمادر شکل نامناسبی دارد. از شهرداری می‌خواهیم که این وضعیت را اصلاح کند. استفاده از مصالح نامناسب برای ساخت پیاده رو، نه تنها معلولان و سالمندان را دچار مشکل می‌کند، بلکه افراد سالم نیز هنگام عبور از این پیاده رو‌ها با سختی روبه رو هستند و ممکن است دچار آسیب شوند.»

بهسازی برای سالمندان

راستگو، شهروند دیگری است که در تماس تلفنی با تحریریه شهرآرا می‌گوید: «از مسئولان شهرداری مشهد خواهش می‌کنیم پیاده رو ابتدای خیابان صارمی ۵۴ و ۵۶ را که عرض آن کم و برای عبور مردم بسیار خطرناک است، بهسازی کنند. ابتدای این دو خیابان، زمین دادگستری قرار دارد که پیاده رو آن نامناسب است و عبور مردم از پیاده رو ممکن نیست و مجبورند از داخل خیابان تردد کنند که خطر برخورد وسایل نقلیه با آن‌ها را زیاد می‌کند؛ به ویژه در ساعات ابتدایی شب که تعداد زیادی از نمازگزاران میان سال و مسن مسجد امام جعفرصادق (ع) از این خیابان آمدوشد می‌کنند و همچنین عبور وسایل نقلیه در این زمان، بیشتر است.»

لزوم توجه به حاشیه شهر

صادقی نیا، شهروند دیگری است که در پیامکی می‌گوید: «پیاده رو‌های شهرک شهیدرجایی، وضعیت مناسبی ندارد. وضعیت پیاده رو‌های مناطق متوسط و بالای شهر همیشه خوب بوده است، اما به این محلات حاشیه‌ای رسیدگی نمی‌شود. ما نیز مانند بقیه مردم این شهر، عوارض شهرداری پرداخت می‌کنیم و خدمات شهری باید یکسان باشد.»

همچنین خانم یادگاری، از ساکنان محله صابر، در پیامکی نوشته است: «محله صابر با حجم زیاد جمعیت و عبورومرور، پیاده رو مناسبی ندارد و برخی کوچه هایش اصلا پیاده رو ندارد که برای وجهه این محله خوب نیست. سال‌ها وضعیت همین بوده است و رسیدگی چندانی نمی‌شود.»

خدایی، یکی دیگر از شهروندان، برای صفحه «صدای مردم» نوشته است: «چرا به پیاده رو‌های خراب محله شهرک باهنر رسیدگی نمی‌شود؟ چندین بار به دفتر تسهیلگری محله و به ۱۳۷ اطلاع داده ایم، اما هیچ اقدامی انجام نشده است. ما هم جزو مردم مشهد هستیم.»
عزیزاللهی، شهروند دیگری است که در تریبون مردمی محله سیدی، از ۱۵ سال سکونت خود در این محله گفته است؛ و اینکه هنوز در برخی معابر این محله، وضعیت پیاده رو‌ها خوب نیست.

۶۳ درصد حاشیه شهر

مجموع مطالبات شهروندان درباره بهسازی و ایجاد پیاده رو که در یک ماه گذشته، بیشترین درخواست‌های رسیده به شهرآرا را دربرمی گیرد، باعث شد در پیگیری مطالبات مردمی امروز به سراغ مدیرکل نظارت بر نگهداری، تعمیرات و بهره برداری از تاسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد برویم. بهنام خیاط در این باره می‌گوید: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، متراژ کل نهضت پیاده روسازی در سال ۱۴۰۱، ۲۰۰ هزار مترمربع است.

خیاط بیان می‌کند: از این مساحت، ۱۲۶ هزار مترمربع آن معادل ۶۳ درصد حجم پیاده روسازی برای مناطق کم برخوردار شهر تعریف شده است، بنابراین سهم سایر مناطق شهر در پیش بینی امسال، معادل ۳۷ درصد است.
او با بیان اینکه از ابتدای سال، ۴۸ هزار مترمربع پیاده روسازی در سطح شهر انجام شده است، می‌افزاید: از مجموع پیاده روسازی‌های انجام شده امسال تاکنون، ۳۴ هزار مترمربع مربوط به مناطق کم برخوردار شهر بوده است.

خیاط با اشاره به اینکه بودجه پیاده روسازی برای سال جاری، بیشتر در مناطق کم برخوردار شهر هزینه می‌شود، ادامه می‌دهد: سال گذشته نیز مساحت پیاده روسازی‌های شهر، همان ۲۰۰ هزار مترمربع بود، اما تفاوت امسال در این است که تمرکز بر روی مناطق کم برخوردار شهر قرار گرفته است.

رونق پیاده روسازی در حاشیه‌شهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->