بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

جنگ اوکراین، بهانه جدید آمریکا برای تحریم ایران

  • کد خبر: ۱۳۰۰۳۸
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
جنگ اوکراین، بهانه جدید آمریکا برای تحریم ایران
یک روزنامه آمریکایی گزارش داده دولت این کشور قصد دارد تحریم‌های جدیدی را علیه ایران، به بهانه ارسال سلاح به روسیه وضع کند.

به گزارش شهرآرانیوز، یک روزنامه آمریکایی گزارش داده دولت این کشور قصد دارد تحریم‌های جدیدی را علیه ایران، به بهانه ارسال سلاح به روسیه وضع کند.

وبگاه پولیتیکو به نقل از یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده نوشته ایالات متحده قصد دارد به دلیل نقش ایران در کمک کردن به روسیه در جنگ اوکراین، تهران را تنبیه کند.

این وبگاه نوشته تدابیر تنبیهی آمریکا احتمالاً تحریم‌های اقتصادی و صدور ممنوعیت‌های صادراتی را شامل خواهد شد و طرف‌های ثالثی که به تهران و مسکو کمک‌رسانی‌ کنند را نیز هدف خواهد گرفت.

روسیه از بامداد ۱۸ مهرماه چندین حمله موشکی و پهپادی به مرکز شهر «کی‌یف»، پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داد. روسیه چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

حملات موشکی روسیه دو روز بعد از انفجار مهیبی در پل «کرچ» انجام شد. این انفجار به تخریب بخشی از پل کرچ منجر شد که تنها محور برای متصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه تأیید کرد که او فرمان این حملات موشکی را به تلافی تخریب پل کرچ صادر کرده است. او هشدار داد هر گونه حمله برای تهدید روسیه با «پاسخ سخت» مواجه خواهد شد.

پوتین، انفجار در پل کرچ را «حمله تروریستی» توصیف کرده است. کی‌یف مسئولیت انفجار در آن پل را به عهده نگرفته، اگرچه چند وزیر دولت اوکراین بعد از وقوع آن، روسیه را مورد تمسخر قرار دادند.

در این میان، برخی منابع خبری مدعی شده‌اند پهپادهای مورد استفاده روسیه در این حملات ساخت ایران بوده است. جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را رد کرده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->