شهردار مشهد مطرح کرد: هزینه ۴۰۰ میلیارد تومانی پروژه اتصال بلوار امام خمینی (ره) به بلوار نماز رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر ماه صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام رضا (ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر خدمت رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به زائرین پیاده از محورهای ورودی مشهد مقدس دهه آخر صفر نمایش هم‌افزایی ملی در حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد و خراسان رضوی در روز شنبه یک شهریور ماه ۱۴۰۴ تعطیل است استقرار تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در محور‌های مواصلاتی منتهی به حرم در آستانه شهادت امام رضا(ع) | احتمال حضور پزشکیان در مشهد طرح خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام‌رضا(ع) ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) + فیلم و عکس هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط «قابل‌قبول» قرار دارد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) وزیر کشور: نگاه به مشهد و به ویژه برنامه‌های دهه آخر ماه صفر، ملی است | بازگشت ۲ میلیون تبعه غیرمجاز به افغانستان تا پایان سال ۱۴۰۴ + فیلم وزیر کشور وارد مشهد شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس تاکید کرد: لزوم افزایش اختیارات مدیریت شهری کلان‌شهرها

  • کد خبر: ۱۳۰۴۴۸
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
شهردار مشهد مقدس تاکید کرد: لزوم افزایش اختیارات مدیریت شهری کلان‌شهرها
سید عبدالله ارجائی در یکصد و چهاردهمین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهر‌های کشور بر لزوم افزایش اختیارات شهرداری‌های کلان‌شهر‌ها تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در یکصد و چهاردهمین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهر‌های کشور، اظهار کرد: امروز نزدیک به ۷۵ درصد جمعیت کشور در مناطق شهری هستند و حدود هزار و ۱۰۰ شهر خادم مردم در قسمت‌های مختلف هستند.

وی افزود: بیش از نیمی از این جمعیت ایران در کلان شهر‌ها و مراکز استان ساکن هستند.

اعتبارات مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل مطلوب است

شهردار مشهد بیان کرد: امروز بودجه و اعتبارات مدیریت شهری بسیار خوب است و شهرداری تهران بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان و مشهد ۲۶ میلیارد تومان و شیراز و اصفهان و ... بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه و امکانات بسیار خوبی دارند.

ارجائی خاطرنشان کرد: در عرصه‌ای مانتد ورزش، امکاناتی که در اختیار مدیریت شهری وجود دارد قابل مقایسه با غیر آن نیست، اما در حوزه آسیب‌های اجتماعی، امکانات بسیار زیادی در عرصه کشور داریم و مسئولیت‌های زیادی مانند عرضه ۲۵ خدمت به صورت مستقیم بر عهده ما است.

وی اضافه کرد: شهرداری به صورت شبانه‌روزی در ایام هفته در خدمت مردم هستند، در حوزه فرهنگی، خدمات شهری، حمل‌ونقل و... در خدمت مردم هستیم، عدم تناسب شرح وظایف‌ها و اختیارات محدود از مشکلات جدی ما است کمااینه ما اختیار کافی برای انجام اقدامات نداریم.

شهردار مشهد گفت: اینکه آقای قالیباف سال‌ها شهردار تهران بودند بسیار نکته خوبی است، زیرا از جایگاه شهرداری‌ها، موانع و چالش‌ها آگاه هستند و می‌توانند آن را رفع کنند.

ارجائی عنوان کرد: یکی از درخواست‌های ما، افزایش اختیارات مدیریت شهری به ویژه در کلان‌شهر‌ها است؛ امروز اختیار شهر‌های کلان به استثنا تهران با دیگر شهر‌های کم جمعیت تفاوتی ندارد و ما با قوانین و اختیاراتی شهر مشهد با سه میلیون و پانصد هرار نفر جمعیت را مدیریت می‌کنیم که شهرداری با جمعیت ۱۰۰ هزار نفر مدیریت می‌کند لذا این مسایل با وظایفمان همخوانی ندارد.

ارجائی مطرح کرد: موضوع دیگر رفع موانع در استفاده شهرداری‌ها از روش‌های متنوع تامین مالی به ویژه در فاینانس است؛ یک آسیب‌شناسی کامل ما را به این نتیجه می‌رساند که دوره‌های گذشته مدیریت شهری نتوانسته از فاینانس استفاده کنند.

وی ادامه داد: نکته آخر توجه ویژه مجلس به حمل‌ونقل بومی است؛ سهم حمل‌ونقل عمومی ۶ هزار میلیارد تومان است که نیمی از آن بر عهده شهرداری‌ها است که رقم بسیار ناچیزی است و مساله چند جانبه‌ای برای شهرداری‌ها به وجود آورده، زیرا افرادی که از اتوبوس استفاده می‌کنند، رده بالای اقتصادی ندارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->