دستگیری ۳ متهم ماجرای تیراندازی در چالوس + ویدئو کمبود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در دهه پایانی ماه صفر فرمانده انتظامی خراسان رضوی: ورود خودرو از مبادی ورودی مشهد ۱۲ درصد افزایش داشته است| آماده‌باش کامل در ایام دهه آخر ماه صفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: در دهه آخر ماه صفر کمبودی در حوزه‌های بهداشت، درمان و دارو نداریم قتل شریک تجاری در باغ ویلا + انداختن جسد در چاه | متهم در آستانه قصاص آغاز طرح «هم‌محله‌ای امام‌رضا(ع)» با محوریت ارتقای فرهنگ میزبانی زائران در مشهد و خراسان رضوی پیش‌بینی اسکان ۹۶۹ هزار نفرشب زائر در مشهد طی دهه پایانی صفر ۱۴۰۴ حقوق سرایداران مدارس افزایش می‌یابد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) وقتی میراث آینده شهر در خطر است   مدارس از نیمه شهریور ۱۴۰۴ بازگشایی می‌شود؟ واکنش پلیس مازندران به فیلم تیراندازی در چالوس + فیلم (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) لزوم درج نرخ ترک تحصیل در کارنامه عملکرد استان‌ها برای ارزیابی کیفی آموزش منطقه‌ای سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۴ با ورود فناوری به روش‌های تدریس همراه خواهد بود قرارگیری ۶۱۴ مرکز فنی و حرفه‌ای رایگان در اختیار آموزش و پرورش بازدید و نظارت پیاپی مسئولان آموزش و پرورش از فرآیند ثبت‌نام مدارس عضو کمیسیون آموزش مجلس: طرح آغاز مدارس از ۵ سالگی در راستای افزایش بهره‌وری آموزش است خبر خوش برای بازنشستگان | مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان تأمین‌اجتماعی با حقوق مردادماه ۱۴۰۴ واریز می‌شود پذیرایی از زائران رضوی، زیر ذره‌بین بازرسان بهداشت و سلامت | زائران دهه آخر صفر مراقب گرمازدگی باشند اگر کبد چرب دارید، این چاشنی چربی‌سوز را مصرف کنید سطح ذخایر آبی سد فریمان به پایین‌ترین حد ممکن رسید محموله ۴ میلیارد تومانی قهوه قاچاق در راه مشهد زمین‌گیر شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) آتش‌سوزی‌ مهیب در جنگل‌های جنوب اروپا با چندین کشته و هزاران آواره + ویدئو ۲۰ کشته و ۱۳۴ زخمی در حادثه انفجار و حریق کارخانه‌ای در روسیه (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) شمار جان‌باختگان بارندگی‌های موسمی در پاکستان به ۶۵۷ تن افزایش یافت (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) بارندگی سیل‌آسا پایتخت تجاریِ هند را مختل کرد| صدور هشدار قرمز برای بمبئی و مناطق اطراف آن (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) چهارمین دریاچه بزرگ جهان کاملا خشک شد هشدار محیط زیست درمورد سوزاندن لاستیک‌های فرسوده استقرار ۵ هزار نیروی داوطلب جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی برای ارائه خدمات به زائران دهه پایانی صفر در مشهد و خراسان رضوی
سرخط خبرها

راه‌اندازی اتاق اسباب بازی در برخی مدارس

  • کد خبر: ۱۳۰۴۸
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
راه‌اندازی اتاق اسباب بازی در برخی مدارس
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی اتاق اسباب بازی در برخی مدارس، گفت: بازی و اسباب بازی فقط برای تفریح و لذت نیست، بلکه کارکرد عمیق تربیتی و آموزشی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن حاجی میرزایی صبح شنبه در پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: فراگیری و یادگیری از مهم‌ترین رفتار انسان‌ها است و عمومی‌ترین رفتار انسان‌ها همان یادگیری است.
وی افزود: تمایزی که بین افراد مشاهده می‌شود در قالب تمایز آن‌ها قابل توضیح بوده و به میزان زیادی با جریان یادگیری قابل توضیح و امیدبخش است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حدیث پیامبر ص (اطلبو العلم من المهد الی الحد) از گهواره تا گور دانش بجوی، گفت: باید سراغ یادگیری رفته و این یادگیری از بدو تولد آغاز می‌شود و رسالت مهم و زندگی انسان‌ها است. مهم‌ترین دوره یادگیری دوره کودکی است که بخش عظیمی از یادگیری در همین زمان شکل می‌گیرد.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه بازی و اسباب بازی فقط برای تفریح و لذت نیست، بلکه کارکرد عمیق تربیتی و آموزشی دارد، اظهار کرد: این عرصه، فرصت بی بدیلی برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی و افرادی که بر روی فعالیت‌های دانش بنیان کار می‌کنند، نیز هست.
وی گفت: اگر می‌خواهید تصویری از فردای یک جامعه داشته باشید به سراغ مدرسه‌های آن بروید. تمایز بین گروه‌ها و جوامع در قالب تمایز در یادگیری آن‌ها قابل توضیح است. وضعیت امروز جامعه و فردا با این مفهوم در ارتباط است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر در برابر پدیده‌های طبیعی احساس ناتوانی و ناکارآمدی کنیم باید سراغی از نظام یادگیری بگیریم. یادگیری از بدو تولد آغاز می‌شود. مهمترین دوره یادگیری، کودکی است که بخش عظیمی از شخصیت افراد در این دوره شکل می‌گیرد.
حاجی میرزایی افزود: هرچقدر جریان یادگیری را اصولی‌تر طراحی کنیم می‌توانیم با آسیب‌های متنوعی که نسل ما را تهدید می‌کند و هویت افراد را به چالش می‌کشد مقابله کنیم. کلاس درس تنها موقعیت یادگیری نیست و همه عرصه‌ها محیط یادگیری و فراگیری هستند. در قرآن کریم دعوت به مطالعه خورشید و ماه و ستارگان انسان‌ها را برای یادگیری تجهیز و هدایت می‌کند تا درک روشن‌تری از حیطه یادگیری داشته باشند.
وی ادامه داد: یکی از متمایز ترین، جذاب‌ترین و پرمتقاضی‌ترین عرصه‌های یادگیری که با روح انسان سروکار دارد، بازی‌ها و وسایل اسباب بازی است که تخیل را رشد و خلاقیت را توسعه می‌دهد و تمرینی برای زندگی است.
حاجی میرزایی تاکید کرد: بازی تعاملات اجتماعی کودکان را بهبود می‌بخشد و محلی برای نمایش و پرورش احساسات آن‌ها است، همچنین تمرکز ایجاد کرده و مهارت‌های حرکتی را توسعه می‌دهد. بازی با شادی و لذت همراه است و برای حل خلاقانه مسائل به کودکان کمک می‌کند. بازی یکی از مجال‌های مهم توسعه یادگیری است و تجربه زیسته را شخصی سازی می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بازی و اسباب بازی تنها برای تفریح و لذت نیست بلکه کارکرد عمیق تربیتی و آموزشی دارد اظهار کرد: این عرصه، فرصت بی بدیلی برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی و افرادی که روی فعالیت‌های دانش بنیان کار می‌کنند نیز هست. اکنون سهم این تجارت در دنیا بعد از مواد مخدر و تسلیحات، سوم است. به دلیل بازار بزرگ داخلی و پیرامونی می‌توانیم سرمایه گذاری مهمی داشته باشیم.

وی افزود: این صنعت نیازمند خلاقیت و نوآوری است. امید است از این مسیر نیز به اقتصاد جان داده و جریان یادگیری تعمیق یابد.

حاجی میرزایی با اشاره به راه اندازی اتاق‌های اسباب بازی در برخی مدارس گفت: این عرصه نقش مهمی در ساختن آینده فرزندان دارد و امید است خلاقان و نوآوران از این فرصت بهره بگیرند.

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از ۷ تا ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب در بخش‌های نمایشگاهی و کارگاهی و آموزشی میزبان عموم فعالان، علاقه‌مندان و خانواده‌ها است. این جشنواره با حضور ۱۶۰ تولیدکننده با حدود دو هزار اسباب بازی ایرانی و ۶۰ طراح عروسکی با ۶۰۰ عروسک، ۲۷ شرکت و نهاد مردمی در بخش ترویج بازی از میان ۹۰۰ اثر رسیده برگزار می‌شود. اجرای نمایش محیطی هر روز در دو نوبت، معرفی طراحان خلاق اعزام بازی‌خانه سیار به سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه‌های این دوره از جشنواره خواهد بود.

 

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->