مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد آغاز کار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با محوریت خدمت رسانی به زائران قرائت میثاق‌نامه خدمت ۱۷۰۰ دانش‌آموخته علوم پزشکی در حرم امام‌رضا(ع) بایدو فرصتی که زائران از آن سهمی ندارند شهردار مشهد خبر داد: اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت بولوارهای نامجو و ارشاد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: جز وظیفه خدمتگزاری، کار دیگری نداریم

  • کد خبر: ۱۳۱۰۹۵
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: جز وظیفه خدمتگزاری، کار دیگری نداریم
موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ناطق پیش از دستور پنجاه و ششمین جلسه علنی بود.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ناطق پیش از دستور پنجاه و ششمین جلسه علنی بود؛ متن نطق به شرح ذیل است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

با سلام و درود به ارواح طیبه شهدای گرانقدر اسلام و با آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام عظمای ولایت، حضرت آیت‌الله عظمی امام خامنه‌ای (مدظله‎‌العالی)

روز آمار و برنامه‌ریزی را گرامی می‌داریم و امیدواریم سال آینده حوزه آمار و برنامه‌ریزی شورای شهر و شهرداری، درست شود چراکه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

هفته تربیت‌بدنی را هم گرامی می‌دارم و از زحمات و تلاش‌های فراوان مدیر تربیت‌بدنی شهرداری تقدیر و تشکر می‌کنم؛ امیدوارم همچنان در عرصه بسط و توسعه ورزش، به ویژه در حاشیه شهر موفق باشد.

نکات نطق امروز را در دو حوزه شورای شهر و مدیریت شهری مطرح می‌کنم.

امیدوارم افراد تصمیم‌گیر، تصمیمات درستی را اتخاذ کنند چراکه با ادامه‌دار بودن این مدل و روش، قطعا نه شورای شهر موفق خواهد بود و نه مردم.

شعار و نگاه ما با روزی که آمدیم و عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس شدیم، مشخص است، ولی امروز از این نگاه و شعار فاصله گرفته‌ایم؛ این فاصله را باید قبول و باور کنیم.

ما با عنوان شورای ائتلاف و با یک جریان سیاسی عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس شدیم و هرکسی بگوید اینگونه نیست، قطعا اشتباه می‌کند چراکه غیر از این نبوده، ولی آیا شورای شهر خود را با شعار‌هایی که تا امروز داده همراه کرده؟ آیا در این مسیر موفق بوده است؟ قطعا نه!

چطور در شرایطی که ما نتوانسته‌ایم خود را درست کنیم، انتظار داریم مدیریت شهری خود را با تصمیمات‌مان اصلاح کند؟ با این رویه می‌خواهیم مدیریت شهری را درست کنیم؟ چنین توقعی، انتظاری بی‌جاست.

یکسال و نیم از عمر شورای ششم گذشته، اما دریغ از یک تغییر؛ این بود حرف و عمل ما؟! اگر قرار بر ادامه رویه‌های گذشته بود چرا من و همکارانم آمده‌ایم؟

گلایه‌ای از وضع موجود داشتم و فردی مدعی شد که یکی از بانیان وضع موجود خود شما هستید؛ آری، حرف منطقی بود و قبول می‌کنم که یکی از بانیان وضع موجود خودم هستم.

اگر قرار است تفکر و نگاه سیاسی دوره پنجم در دوره ششم حاکم باشد پس ما اینجا چکار می‌کنیم؟ یک مدیر را تغییر نداده‌ایم و تصمیمات را مدیران دوره پنجم برای دوره ششم می‌گیرند.

آیا درست است که در شورای انقلابی، فردی که به نظام و انقلاب بی‌حرمتی می‌کند و توئیت میزند را به صبحانه کاری دعوت کنیم؟ این آرمان‌های ماست؟ آقای رئیس من با شما هستم و به عنوان رئیس شورای شهر مشهد مقدس از شما مطالبه می‌کنم.

این رویه‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ آن‌ها تصمیم بگیرند که چه کسی در چه منصبی فعالیت کند؟ اگر این رویه ادامه داشته باشد، قطعا از شورای شهر استعفا خواهم داد.

حتی یک مدیر را نمی‌توانیم تغییر دهیم و اجازه تغییر را هم نمی‌دهید، این معنی مشورت و شورا و هدایت کردن جریان انقلابی است؟ اسم را جریان انقلابی گذاشته‌ایم، ولی هیچ کار انقلابی انجام نمی‌دهیم، زیرا در شورای شهری که خودمان هستیم، نتوانسته‌ایم کاری انجام دهیم.

حال تا نطقی می‌کنیم و مطلبی را بیان، مدعی می‌شوند که حاجی‌بگلو موضوعی داشته و به همین دلیل است که چنین حرف‌هایی می‌زند.

ما جز وظیفه خدمتگزاری، کار دیگری نداریم و اجازه بدهید حداقل کار خود را انجام دهیم.

آیا واقعا درست است که مشاوران و دستیاران اعضای شورای ششم به اندازه حقوق اداره کار هم دریافتی نداشته باشند، ولی افرادی در همین شورا، حقوق‌های آنچنانی بگیرند؟ این به معنی عدالت و شورای انقلابی و جریان اصولگرایی است؟

حق دارند که دوستان به ما نقد می‌کنند چراکه یکسال و نیم گذشته، ولی چه کرده‌ایم؟ تا چه زمانی باید محافظه‌کارانه عمل کنیم و از بالا به پایین دستور دهیم؟ شورا محل مشورت است و نه پادگان که جای دستور است.

اگر احترام می‌گذاریم و حرمت نگه می‌داریم و مسائلی را رعایت می‌کنیم نباید بعضی سو استفاده کنند؛ اعضای شورای شهر در کنار هم هستند و علیرغم اینکه انتقادات و نظر‌های کارشناسی مخالف داشته باشند، از هم جدا نیستند.

اگر کسی نظر کارشناسی می‌دهد، آن را بی‌جا نقد نکنید و تا کی باید پاسخگوی رفتار‌های دستوری باشیم؟ آیا باید اتفاقی رخ بدهد و موضوعیتی شکل گیرد و بعد بگویند حرمت جریان را حفظ نکردید؟

ما همچنان در حوزه اداری شورای شهر، با تصمیمات شورای پنجم مدیریت می‌شویم؛ آیا واقعا عملکرد این‌گونه مناسب است؟

امروز بنده و بعضی از همکاران، نگاهمان نسبت به تغییرات جدی بوده و انتظار تغییر را داشتیم، ولی حتی یک مورد هم عملی نشد؛ در چنین شرایطی از مدیریت شهری انتظار داریم به حرف ما گوش دهد و نظرات کارشناسی و مصوبات ما را اجرا کند؟

از رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تقاضا داریم تغییرات را در شورای شهر انجام دهد و اگر نمی‌توانید، تصمیمات دیگری می‌گیریم.

حال بپردازیم به مدیریت شهری؛ چه بگوییم از مدیریت شهری!

نقد و انتقاد از این حوزه درست و بجاست؛ طی روز‌های اخیر در تماس تلفنی با یکی از مدیران شهری، پیگیر چند و، چون جابجایی ۹ مدیر در حوزه معاونت مالی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری شدم، ولی این مدیر مدعی شد که «نمی‌توانیم به هرکسی پاسخ بدهیم»

مدیریت در شورای شهر به نحوی بوده که به عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و نماینده مردم اینگونه جواب می‌‎دهند؛ حال ببینید پاسخگویی به شهروندان چگونه است. وای به حال مردم!

چنین افرادی نباید لحظه‌ای در شهرداری باشند چراکه این حضور، خیانت به مردم است که صندلی مدیریت را گرفته باشند.

این عدم پاسخگویی را در تماس با مدیر بالادستی مدیر مذکور پیگیری کردم اینگونه پاسخ گرفتم که «دم‌نوش بخور تا حالت خوب شود»؛ پاسخ مقتضی را در زمان خود خواهیم داد.

قطعا با این گونه مدیران برخورد خواهیم کرد و اجازه فعالیت به آن‌ها را نخواهیم داد؛ اگر شهردار از این موضوعات مطلع است و برخورد نمی‌کند که بدتر و اگر مطلع نیستند باز هم بدتر.

نمیدانیم از شورای شهر گلایه کنیم یا شهرداری.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->