حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد
سرخط خبرها

پایان آبان‌ماه طرح تغییر ساعت کاری ادارات و مدارس مشهد تعیین تکلیف می‌شود

  • کد خبر: ۱۳۱۱۶۶
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
پایان آبان‌ماه طرح تغییر ساعت کاری ادارات و مدارس مشهد تعیین تکلیف می‌شود
پس از گذشت یک هفته از فصل پاییز و در هفتمین روز ماه مهر، «معضل ترافیک شهر»، تصمیم‌گیران شهری و استانی را دور یک میز نشاند تا به تصمیم واحدی برای کاهش بار ترافیک مشهد برسند. گزارش‌های شهرداری مشهد، سهم سفر‌های دانش‌آموزی و کارکنان دولت از مجموع سفر‌ها را بیش از ۳۷ درصد اعلام می‌کرد که نشان‌دهنده اهمیت این بخش در حوزه ترافیک است و باید به آن توجه می‌شد.

سعیده آل‌ابراهیم | شهرآرانیوز، بنابراین، خروجی نشست شورای هماهنگی ترافیک استان، تغییر ساعت فعالیت ادارات و مدارس بود تا دیگر شاهد تداخل در تقاضا‌های سفر و در نتیجه ترافیک سرسام‌آور نباشیم. همین شد که یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضوی، ساعت شروع به کار ادارات مشهد را از ۹ مهر تا پایان این ماه ساعت ۸ صبح، فعالیت بانک‌های استان را ۶:۳۰، مدارس متوسطه را ۷ صبح و مدارس ابتدایی را ۷:۳۰ اعلام کرد.

شروع طرح چندان موفقیت‌آمیز نبود؛ موضوعی که دبیر شورای هماهنگی ترافیک استانداری نیز آن را تأیید کرده و گفته بود: در روز‌های نخست اجرای طرح شاهد راه‌بندان بودیم که طبیعی بود، زیرا زمان لازم بود تا مردم با مسیر‌ها آشنا شوند و البته دراین‌میان برخی مدارس نیز از تغییر ساعت تبعیت نکردند. علی سمیعی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، نیز از بی‌نظمی ترافیکی شدید در هفته اول مهرماه امسال پس از گذشت دو سال کرونایی گفته و البته تغییر ساعت کاری را مثبت ارزیابی کرده بود.
در روز پایانی مهرماه این طرح به‌مدت یک‌ماه دیگر تمدید شد؛ طرحی که به‌اعتقاد برخی شهروندان گره چندانی از ترافیک مشهد باز نکرده و از طرفی نارضایتی برخی کارمندان را از ساعت کاری جدید به‌دنبال داشته است.

توقف یا استمرار؟

دبیر شورای هماهنگی ترافیک استانداری خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرا درباره اثرگذاری این طرح گفت: برای بررسی علمی شاخص‌های اثرگذاری این طرح نیازمند زمان بیشتری بودیم و به همین دلیل تمدید شد. نتیجه این بررسی‌ها، پایان آبان‌ماه مشخص می‌شود و آن زمان تصمیم می‌گیریم که طرح استمرار داشته باشد یا متوقف شود.

مهدی حسینی ادامه داد: گزارش سازمان ترافیک شهرداری مشهد و تأیید آن از سوی پلیس راهور حاکی از این است که وضعیت ترافیکی شهر نسبت به زمان شروع طرح بهبود یافته است.
وی درباره نارضایتی برخی شهروندان نیز بیان کرد: طبیعی است که اجرای چنین طرحی در شهری ۳ میلیون‌نفری مخالفانی هم داشته باشد، اما باید نفع عمومی را مدنظر قرار دهیم. بااین‌حال، هر دستگاهی می‌تواند با استانداری مکاتبه کند و پیشنهاد‌های خود را ارائه دهد.

لزوم تعیین‌تکلیف سرویس مدارس

«در صورتی که سرویس مدارس مانند دوره پیش از کرونا به‌صورت مدون و یکپارچه فعالیت می‌کردند، سفر به مدارس به‌صورت متمرکز انجام می‌شد، اما اکنون والدین دانش‌آموزان را جابه‌جا می‌کنند و همین موضوع شمار سفر‌ها را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، این تغییر ساعت در برخی مدارس غیرانتفاعی به‌درستی اجرا نشده است.» این هم بخشی از صحبت‌های رئیس پلیس راهور استان در گفتگو با شهرآراست که دلایل ترافیکی را که این روز‌ها به چشم می‌آید، این‌طور توضیح داده است.

سرهنگ علی‌اکبر غلامی بر این باور است که اگر این طرح اجرا نمی‌شد، مشکلات بیشتری را در حوزه ترافیکی شاهد بودیم. وی ادامه داد: در ساعات شروع و پایان ساعت کاری ادارات و مدارس، شاهد ترافیکی سنگین‌تر و حجیم‌تر هستیم، زیرا تقاضای رفت‌وآمد بیشتر است. بااین‌حال، ترافیک گره‌خورده‌ای نداریم.

غلامی با تأکید بر اینکه اگر سرویس مدارس زودتر تعیین‌تکلیف شود، وضعیت ترافیکی بهتری خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: ترافیک مسئله‌ای اجتماعی است و همان‌طور که مدیریت شهری باید نقص در حوزه حمل‌ونقل عمومی را برطرف کند، از سوی دیگر، مردم نیز باید اقبال بیشتری به استفاده از این ناوگان نشان دهند.
ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، نیز در گفتگو با شهرآرا، استمرار این روند را در صورتی ممکن دانست که این کار در مجموع به‌نفع شهر باشد و افزود: این مسئله باید به‌صورت همه‌جانبه بررسی شود.

تغییر ساعت؛ تکلیف مدارس

محمد شم‌آبادی، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش استان، نیز در گفتگو با خبرنگارما، تبعیت‌نکردن برخی مدارس از ساعت مصوب را رد کرد و گفت: اگر برخی افراد معتقدند که برخی مدارس این ساعت را در برنامه خود ندارند، به ما اعلام کنند تا بررسی کنیم. آموزش‌وپرورش با تصمیم شورای ترافیک استان موافق است و به مدارس نیز تکلیف کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->