ردمی نوت ۱۵ پرو پلاس چه تاریخی رونمایی می‌شود؟ + تصاویر گوشی ایرانسل خبر قطع اینترنت درصورت افزایش‌نیافتن تعرفه‌ها را تکذیب کرد ویدئو | ربات انسان‌نمای Figure 02 حالا مثل اپتیموس تسلا می‌تواند لباس‌ها را تا کند نوآوری‌های جراحی و هوش مصنوعی در درمان سرطان پستان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت ارتباطات: اگر شیار سیم‌کارت از آیفون حدف شود، eSIM را فعال خواهیم کرد مشکل اصلی ربات‌های انسان‌نما چیست و محققان برای رفع آن چه باید بکنند؟ آیا گوگل بالأخره مجبور می‌شود مرورگر کروم را بفروشد؟ مدیرعامل ایرانسل: اگر تعرفه‌ها افزایش نیابد، باید منتظر قطعی‌های موقت اینترنت باشیم مایکروسافت در فروشگاه ویندوز سیاست جدیدی را پیش خواهد گرفت معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور: وعده رئیس‌جمهور برای رفع فیلترینگ در مسیر اجرا قرار دارد در آپدیت نرم‌افزاری جدید اپل، یک قابلیت محبوب به اپل واچ برگشته است معرفی بازی اسکی Grand Mountain Adventure + لینک دانلود اندروید و IOS آیا دوباره به عصر گوشی‌های تاشو بر می‌گردیم!؟ چینی‌ها می‌خواهند یک ربات انسان‌نما با رحم مصنوعی بسازند نسخه اولیه دستیاران هوش مصنوعی دستگاه‌های اجرایی کشور معرفی شد اولین تصاویر غیررسمی از گلکسی S25 FE + مشخصات هشدار بانک ملی درباره انتشار بدافزار در پوشش به‌روزرسانی «بام» و «بله» اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای اربعین ۱۴۰۴ هوش مصنوعی چطور باعث مارپیچ توهم می‌شود؟ ایرپادهای اپل به قابلیت ترجمه زنده مجهز می‌شوند
سرخط خبرها

رقیب توئیتر مشخص شد!

  • کد خبر: ۱۳۴۵۶۳
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
رقیب توئیتر مشخص شد!
یک شبکه اجتماعی با داشتن امکانات هشتگ و بحث‌های سیاسی از بسیاری جهات شبیه توئیتر است.

به گزارش شهرآرانیوز، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، وقتی قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خرید توئیتر را نهایی کرد، در توئیتی نوشت: پرنده آزاد شد.

اما بسیاری از کنشگران آزادی بیان، با وحشت به چشم‌انداز کنترل میدان شهر دیجیتالی جهان توسط یک نفر چشم دوخته و جست و جو برای گزینه‌های دیگر را شروع کردند.

شبکه اجتماعی ماستودون که نامش را از یک نژاد ماموت منقرض شده گرفته است، با داشتن هشتگ و بحث‌های سیاسی، از بسیاری از جهات شبیه توئینر است؛ اما در حالی که توئیتر و فیسبوک توسط یک مرجع (یک شرکت) اداره می‌شوند، ماستودون در هزاران سرور رایانه نصب شده و توسط ادمین‌های داوطلبی اداره می‌شود که سیستم‌هایشان را در یک فدراسیون جمع کرده‌اند.

افراد، پست‌ها و لینک‌ها را در سرور‌های خودشان یا سرور‌های ماستودون یا با کاربران در سرور‌های دیگری که در این شبکه رو به رشد وجود دارد، مبادله می‌کنند.

ماستودون، میوه شش سال تلاش اوژن روچکو، برنامه نویس آلمانی جوان است و تولد این شبکه اجتماعی نتیجه تمایل روچکو برای ایجاد فضای عمومی بود که فراتر از کنترل یک نهاد باشد. این تلاش مثمر ثمر بوده است.

روچکو دوشنبه گذشته نوشت: ما امروز به تعداد یک میلیون و ۲۸ هزار و ۳۶۲ کاربر ماهانه فعال دست پیدا کردیم. این واقعا عالی است.

این تعداد کاربر در مقایسه با رقیبان برجسته، بسیار ناچیز است. توئیتر روزانه ۲۳۸ میلیون کاربر فعال دارد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ یک تبلیغ مشاهده کرده‌اند.

فیسبوک تا سه ماهه سوم امسال، ۱.۹۸ میلیارد کاربر فعال روزانه داشته است؛ اما افزایش کاربران ماستودون ظرف مدت چند روز، همچنان شگفت آور بوده است.

ایتان زاکرمن، کارشناس شبکه اجتماعی دانشگاه ماساچوست نوشت: هفته گذشته هواداران بیشتری در ماستودون نسبت به پنج سال گذشته پیدا کردم.

به گفته کاربران ماستودون، قبل از نهایی شدن خرید توئیتر توسط ایلان ماسک در ۲۷ اکتبر، رشد ماستودون ۶۰ تا ۸۰ کاربر جدید در هر ساعت بود، اما صبح دوشنبه پیش، ۳۴۵۸ نفر در مدت یک ساعت به این پلتفرم پیوستند.

روچکو، ماستودون را سال ۲۰۱۶ وقتی این شایعه پخش شد که پیتر تی‌یل، موسس پی پال و متحد ایلان ماسک، می‌خواهد توئیتر را خریداری کند، راه‌اندازی کرد.

روچکو اوایل امسال گفت: یک میلیاردر راستگرا می‌خواهد یک شرکت عمومی را خریداری کند که عمومی نیست. واقعا مهم است که پلتفرم ارتباطات جهانی داشته باشید که در آن جا بتوانید با خبر شوید چه اتفاقی در جهان می‌افتد و با دوستانتان صحبت کنید. چرا چنین پلتفرمی باید توسط یک شرکت کنترل شود؟

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->