مظفری: ارتقای بهره‌وری آب اولویتی حیاتی برای شهر مشهد است قرارداد سرمایه‌گذاری تامین آب فضای سبز مشهد منعقد شد (یک خرداد ۱۴۰۴) موزه ملی غذا در مشهد افتتاح می‌شود شهردار مشهد: روی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تأمین مالی کلانشهرها می‌توان حساب ویژه‌ای باز کرد کاهش ۷۳ درصدی مرگ ناشی از تصادف با موتورسیکلت با استفاده از کلاه ایمنی سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز دحوالارض، فردا (جمعه، دوم خرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: هر هفته یک تا دو پروژه در مناطق کم‌برخوردار افتتاح خواهیم کرد فرماندار مشهد: توسعه متوازن از اولویت‌های مدیریت شهری است تعطیلی واحدهای آلاینده و مزاحم شهری مشهد | چه کسانی مشمول آن شدند؟ قلندرشریف: بیش از ۴۷ کلان‌پروژه در مشهد در حال اجراست | پروژه‌ها به صورت عادلانه در سطح شهر پراکنده‌اند معاون دادستان خراسان رضوی: ارائه خدمات ویژه به مناطق کم‌برخوردار، افتخاری برای مدیریت شهری است هدررفت آب در مشهد به کمترین میزان در کشور رسید رئیس شورای عالی استان‌ها: بنای کار را بر توجه به عدالت اجتماعی و مردم محوری گذاشتیم سرویس‌دهی رایگان مترو مشهد در روز دحوالارض (جمعه، دوم خرداد ۱۴۰۴) پژمان‌فر: امروز پرچم شهر مشهد در کشور به واسطه تلاش‌های مدیریت شهری برافراشته شده است بهره‌برداری از فرهنگسرای بهرمان در منطقه ۵ شهرداری مشهد مقدس ثبت یک روز آلوده دیگر در مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: درس شهید رئیسی این است که پای کار ولایت باشیم و فقط برای مردم کار کنیم بهره‌برداری از فرهنگ‌سرای بهرمان و ۲ پروژه محوری در منطقه پنج مشهد تقدیر عضو شورای شهر مشهد از عملکرد شهرداری در ساخت قطار شهری کمتر از یک درصد، سهم خراسان‌ رضوی از شبکه آزادراهی کشور| فقط ۵ درصد منابع بانکی کشور در اختیار استان است
سرخط خبرها

شهرداری باید روح خدمتگزاری و اخلاص را بیشتر از جاهای دیگر داشته باشد

  • کد خبر: ۱۳۷۱۴۲
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
شهرداری باید روح خدمتگزاری و اخلاص را بیشتر از جاهای دیگر داشته باشد
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سخت گیری‌های بی‌جا، معطل کردن و سردوانیدن مردم و استفاده از برخی روش‌های غیراخلاقی در قبال مردم از جمله مشکلاتی است که باید به موازات مبارزه قاطع و پیگیر با فساد حل شود.
طنین همتی
خبرنگار طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز،  حمید ضمیری، عضو شورای اسلامی شهر مشهد ناطق پیش از دستور شصتمین جلسه علنی شورای شهر بود؛ متن نطق به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

مقام معظم رهبری در سخنانی پیرامون فسادستیزی می‌فرمایند که مبارزه با فساد مدیرانی معتقد و شجاعت و اخلاص می‌خواهد.

شهرداری باید روح خدمتگزاری و اخلاص را بیشتر از جا‌های دیگر داشته باشد؛ در مراجعات مردمی باید تسهیل و تسریع کار مردم، تکریم آنان و اعتمادسازی به عنوان چهار شاخص مهم مورد توجه جدی باشد.

سخت گیری‌های بی‌جا، معطل کردن و سردوانیدن مردم و استفاده از برخی روش‌های غیراخلاقی در قبال مردم از جمله مشکلاتی است که باید به موازات مبارزه قاطع و پیگیر با فساد حل شود.

شهرداری‌ها و شورای شهر که بعد از انتخابات بر سرکار آمدند باید جزو کسانی باشند که خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

امروز متاسفانه شاهدیم که در برخی دستگاه‌های اجرایی و برخی قسمت‌ها و دوایر شهرداری فرآیند‌های پاسخگویی به مردم بسیار پیچیده، طولانی و بعضاً مبهم تعریف و عملیاتی شده است، فرآیند‌هایی سخت، مبهم و غیر شفاف که استخوان‌های متقاضیان و حتی پرسنل مربوطه را خرد می‌نماید و بستر فساد و نارضایتی گردیده است؛ لذا بر همه مدیران دستگاه‌ها و شهرداری فرض است این فرآیند‌ها را با نگرش ساده سازی، روان سازی، شفاف سازی، کوتاه سازی و وحدت رویه بازنگری نمایند.

برای اینکه موضوع ملموس باشد و از طرفی از خودمان شروع کنیم مصادیقی را عرض می‌نمایم.

مواردی داریم که مالکین ده‌ها میلیارد تومان شب عید سال گذشته یعنی حدود ۹ ماه پیش پرداخت نموده اند، اما امروز در گرفتن پاسخ، توپ فوتبال شده اند، شب عید که مشکل مالی داشتند چراغ سبز نشان داده و وجه اخذ نموده اند (البته بدون طی مراحل قانونی) حال بی تفاوتی و پاسکاری را شاهدیم.

در برخی قرارداد‌ها و صلح نامه‌ها شهرداری سهواً یا عمدا امضا برخی اعضای شورای اسلامی شهر را شرط پاسخگویی نموده است و هم اکنون ده‌ها صلح نامه خرید ملک داریم که مالکین آن ماه‌ها به دلیل عدم امضا عضو شورا بلاتکلیف و سرگردان هستند و شرایط بی تفاوتی و پاسکاری را شاهد هستیم.

مقرر شد فرآیندی جهت یکی از اقدامات مهم و درآمدزا و از طرفی ایجاد بستر احداث سرانه‌های خدماتی در حاشیه شهر تعریف گردد (مبحث توافق با مالکین اراضی درشت دانه) حال فرآیندی ۵۷ مرحله‌ای و طولانی تعریف نموده اند که مالکین را به سمت تفکیک غیر قانونی و فروش قولنامه‌ای سوق خواهد داد.

با راه اندازی برخی کمیته‌ها و جلسات جلوی اجرای قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی گرفته شده و سلایق اعمال می‌گردد.

جناب آقای شهردار شما هم انشاالله هرچه سریعتر این مهم را عملیاتی سازید و مراقب باشید خود اسیر این فرآیند‌های پیچیده تودرتو نگردید.

یکی از علمی‌ترین و کاربردی‌ترین راه حل ها، پاسخگویی در بستر الکترونیک و به صورت هوشمند است که در طی یک سال گذشته جلسات متعددی در کمیسیون شهرسازی و کارگروه مانع زدایی و رونق صنعت سختمان در جهت نظارت و تسریع بر روند هوشمند سازی در کلیه مراحل صدور مجوز‌های ساختمانی فی مابین کلیه دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که به نوعی در این فرآیند‌ها دخیل هستند برگزار شده است، نمایندگان دستگاه‌ها از جمله شهرداری برنامه زمانبندی و وعده عمل داده اند، امروز انتظار این است که به وعده خود عمل نموده و متقاضیان را از چنگال اهریمنی، پیچیده و درهم تنیده پاسکاری رها ساخته و موجبات ارتقا رضایتمندی آنان را فراهم آورند.

مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری بایستی ناظر و پاسخگوی عملکرد کارکنان خود باشند و روحیه اقتدارگرایی و تمرکزگرایی تغییر یابد.

مدیران، مسئولین، اعضای محترم شورای اسلامی شهر مشهد مقدس پاسکاری، بروکراسی پیچیده، امضا‌های طلایی، عدم شفافیت و موارد مشابه این‌ها همه مصادیق منکر است، لذا وظیفه همه ماست که برای مبارزه و نابودی منکر بزرگ قیام نمائیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->