حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد
سرخط خبرها

آزادسازی مسیر شهرک طالقانی مشهد، شاید وقتی دیگر!

  • کد خبر: ۱۳۸۰۷۳
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
آزادسازی مسیر شهرک طالقانی مشهد، شاید وقتی دیگر!
اسمش فکوری ۸۵ است، اما رسما راه اتصال سه ضلع یک مثلث مانند شهرک بهارستان، طالقانی و خیابان ارغوان به حساب می‌آید؛ محله‌ای آرام و بااصالت که به گفته اهالی این روز‌ها مانند وسط مثلث برموداست. شهرک بهارستان و طالقانی از دو ضلع و خیابان ارغوان از ضلع دیگر این محله را محصور کرده اند، اما گویا هیچ خبری از وضعیت برخورداری امکانات نیست. تعداد بالای مشکلات شهری شهروندان باعث شد این بار در گزارش مشکلات مردمی سری به این منطقه از شهر بزنیم.

فاطمه غلامی | شهرآرانیوز، بوی نان سنگک تازه و هوای مطبوع پاییزی و نم نم بارانی که ما را در این گزارش همراهی می‌کند لطافت خاصی به محله بخشیده است. کمی جلوتر می‌رویم تا به صف نانوایی برسیم. از مردمی که در صف نانوایی ایستاده اند درباره مشکلات محله فکوری ۸۵ پرس وجو می‌کنیم. خانم سپهسالار که در صف نانوایی ایستاده و منتظر است نوبتش شود می‌گوید: از سمت فکوری ۸۵ به طرف فکوری ۷۹ فقط ورودی وجود دارد، ولی راه خروجی جانمایی نشده است، چون یک طرفه است و ماشین‌ها برای تردد دچار مشکل می‌شوند. این شهروند ادامه می‌دهد: خودرو‌ها برای خارج شدن از این محله باید یک دور قمری بزنند تا وارد بولوار شهید کاوه شوند. در حقیقت این محله محصور شده است. چرا یک راه خروجی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود؟

تفکیک نشدن شماره تابلو‌ها

به سوپرمارکت محله سری زدیم. آقای حق پناه با بیان اینکه تابلو‌های این محله به جای اینکه راهنمای روشنی برای عبور و مرور مردم باشند، بیشتر مردم را سردرگم می‌کنند، می‌گوید: در نام گذاری کوچه‌ها تفکیک شماره صورت نگرفته است. به این معنا که مردمی که وارد ارغوان و بهارستان می‌شوند به کلی گیج می‌شوند، زیرا شماره گذاری تابلو‌ها درست نیست.
او بیان می‌کند: ارغوان ۱، ۳ و ۴ این طرف خیابان، ولی ارغوان ۲ چند صدمتر جلوتر است. هیچ سنخیتی با هم ندارند. همین موضوع باعث می‌شود مردمی که آشنا به محله نیستند آدرس‌ها را پیدا نکنند.

او ادامه می‌دهد: چندین بار با شهرداری تماس گرفتیم و این مشکل را گفتیم، ولی فایده‌ای نداشت. مردم محله فکوری به بی نظمی شماره گذاری کوچه‌ها عادت کرده اند. مشکل عمده برای شهروندان غیربومی محله یا افرادی که به هر بهانه‌ای قصد عبور از این محله را دارند پیش می‌آید و در کوچه پس کوچه‌های محله گم می‌شوند و آدرس را پیدا نمی‌کنند.
این شهروند اظهار می‌کند: فقط یک عابربانک در این محله داریم که بعد از مسجد واقع شده است، اما کار نمی‌کند و همیشه خراب است. عملا این دستگاه کارایی ندارد.

نبود باشگاه ورزشی

در حین صحبت ما، خانم جوانی به جمع ما می‌آید و‌ می‌گوید: این محله باشگاه ورزشی ندارد. برای کلاس‌های ورزشی باید فرزندانمان را تا رضاشهر ببریم که فاصله زیادی است. مسئولان شهری برای این محله فکری کنند. پیاده رو خیابان بهارستان خاکی است. چرا آسفالت نمی‌شود؟ با هر باران و برفی گل ولای ایجاد می‌شود.

نبود جوی آب

این شهروند ادامه می‌دهد: فکوری ۷۹ ورودی اصلی این شهرک است. از سال ۶۰ این شهرک، مسکونی شد؛ با اینکه ورودی اصلی شهرک است، جوی آب ندارد. زمستان آب‌های سطحی جمع می‌شود. خودم چندین بار به شهرداری گفتم، ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده ایم.

تقاطع مرگ بار

آقای قرایی که خود را فرهنگی بازنشسته معرفی می‌کند در بیان مشکلات این محله می‌گوید: تقاطع فکوری ۷۹ به طرف کوچه بیست متری اصلی ارغوان، دقیقا تقاطعی که ابتدای ارغوان ۲/۱ است، چراغ راهنمایی ورانندگی و سرعت گیر ندارد. یک سرعت گیر در انتهای این خیابان تعبیه شده است که کارشناسی شده نیست.
او اظهار می‌کند: تا الان شاهد تصادفات وحشتناکی بوده ایم که کشته داده اند. اگر سرعت گیر در جای مناسب خود به کار رود و چراغ راهنمایی ورانندگی گذاشته شود، آمار تلفات به شدت کاهش می‌یابد.

او ادامه می‌دهد: چند روز پیش موبایل یک رهگذر را در حدفاصل ارغوان ۶ و ابتدای هنرستان دزدیدند. از این گونه سرقت‌ها در این خیابان زیاد اتفاق می‌افتد. علتش هم نبود روشنایی کافی است. بیست متری اصلی ارغوان تیر چراغ برق دارد، ولی نور آن ضعیف است و،  چون نور کافی نیست، باعث سرقت و ناامنی می‌شود.
او می‌گوید: چهار ماه پیش کمتر از پنجاه متر از خیابان بهارستان را بازسازی کردند، اما از نیمه راه رها کردند و دیگر برای ادامه کار نیامدند. چرا کار را تمام نمی‌کنند؟

بازگشایی ادامه مسیر فکوری و اتصال به بزرگراه

سلطانی یکی دیگر از ساکنان این محله است که با دیدن دوربین به سمت ما می‌آید تا مشکلات شهری را بازگو کند. او با گلایه از ترافیک‌های سنگین در این منطقه و خیابان‌های اطراف می‌گوید: ادامه فکوری مستقیم به بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی نمی‌رسد و رانندگان مجبورند برای ادامه مسیر به بولوار پیروزی بروند و با یک دور قمری وارد بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی شوند. همین قسمت باید بازگشایی شود. این مسئله می‌تواند بار ترافیکی پیروزی را کم کند و از بن بست خارج شود. پیگیری‌ها به کجا رسید؟
او ادامه می‌دهد: ایستگاه قطار شهری به کجا رسید؟ ایستگاه سلامت بسیار مهم است و قطعا مسافران زیادی خواهد داشت. چون مراکز درمانی و سه بیمارستان در اطراف این ایستگاه قرار دارند. هر از گاهی برای تأمین اعتبار وعده‌هایی می‌دهند، ولی هنوز خبری از بهره برداری این ایستگاه نیست.

مذاکرات برای بازگشایی ادامه فکوری

به دنبال پیگیری این مطالبات شهروندان، شهردار منطقه ۹ درباره ورودی فکوری ۷۹ که جوی آب ندارد می‌گوید: محل مورد نظر فاقد جدول کانیو برای جمع آوری آب‌های سطحی است که نیاز به احداث چهارصد متر جدول دارد. این مهم در صورت تخصیص اعتبار، اجرایی خواهد شد. همچنین جویچه عرضی ورودی معبر فکوری ۷۹ به مرمت نیاز دارد که طی یک ماه آینده مرمت خواهد شد.
سعید حسینقلی زاده مقدم درباره تقاطع ارغوان ۱.۲ می‌گوید: طبق طرح تفصیلی مقرر است ورودی فکوری ۷۹ مسدود شود و برای سال آتی در دستور کار اجرایی قرار دارد؛ لذا باتوجه به موضوع مذکور، نصب چراغ فرماندهی و سرعت گیر مورد تأیید نیست.

ادامه بهسازی پیاده رو و مرمت آسفالت

وی درباره نیمه تمام ماندن مرمت آسفالت‌ها بیان می‌کند: پیاده روسازی مقابل مسجد محل انجام پذیرفته است و ادامه کار با متراژ ۳ هزار و ۳۰۰ مترمربع نیاز به تأمین اعتبار دارد و در صورت تخصیص اعتبار اقدام خواهد شد.
حسینقلی زاده مقدم درباره بازگشایی ادامه فکوری که به بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی می‌رسد اظهار می‌کند: ادامه بولوار شهید فکوری قبل از اتصال به بزرگراه که در طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب به صورت پیوسته است در تصرف مالکیت حقوقی قرار دارد. شهرداری در حال مذاکره برای آزادسازی مسیر معبر است. در صورت توافق، بازگشایی آن در سال‌های آتی صورت خواهد پذیرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->