ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد ابلاغ برنامه عملیاتی برش منطقه‌ای ویژه منطقه ۳ مشهد تعریف و کلنگ‌‎زنی چندین پروژه ترافیکی در بزرگراه‌های امام‌علی(ع) و شهید چراغچی (صدمتری) مشهد پرداخت وام نوسازی به ناوگان تاکسی‌رانی با مشارکت شهرداری مشهد مقدس آتش‌نشانی مشهد به استاندارد جهانی رسید ترافیک سنگین در میدان آزادی، پل هاشمیه و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «ناسالم» است (۱۰ تیر ۱۴۰۳) روایتی کوتاه از تاریخ تپه نادری مشهد| سازه‌ای دفاعی در شرق تابران مهلت ثبت‌نام متقاضیان سرویس مدارس مشهد در سامانه سپند، تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ است راهگشایی در مسیر حاشیه شهر مشهد | بازگشایی در بولوار کرامت، خیابان امام زمان(عج) و ۲۲ بهمن روایتی مستند از سرگذشت محله‌ای قدیمی در قلب شهر مشهد | بوی گندم و عطر هلو در حافظه تاریخی «سعدآباد» اعمال‌قانون ۱۶۸۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۹ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله ثامن مشهد به انباشت زباله و عرض کم معابر
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اداره پهنه جنوب شرق مشهد بر مبنای طرح‌های بالادستی

  • کد خبر: ۱۴۲۵۴۴
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
اداره پهنه جنوب شرق مشهد بر مبنای طرح‌های بالادستی
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد از پاسخگویی به شهروندان منطقه ۷ و ۸ بر مبنای طرح جدید تفصیلی خبر داد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ مرداد سال ۱۳۹۹ بود که طرح تفصیلی جنوب‌شرق مشهد در شورای اسلامی وقت شهرمان مطرح شد و بعد از تصویب در پارلمان شهری، اردیبهشت ۱۴۰۰ به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسید و سرانجام دو ماه پیش برای اجرا به شهرداری مشهد ابلاغ شد.

بر این اساس، معاون شهرسازی‌و‌معماری شهرداری مشهد اعلام کرد که با بارگذاری این طرح در سامانه‌های شهرداری از ابتدای زمستان، پاسخگویی در مناطق ۷ و ۸ شهرداری بر مبنای طرح تفصیلی جدید خواهد بود. باتوجه‌به این خبر، از این پس پهنه جنوب‌شرق و درمجموع بخش جنوبی شهر مشهد مطابق با طرح‌های قانونی به‌روزشده، اداره می‌شود.

معاون شهرسازی‌ومعماری شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا، درباره آخرین وضعیت طرح‌های تفصیلی گفت: شهر مشهد به استثنای طرح حریم رضوی، دارای هفت طرح تفصیلی شامل طرح‌های تفصیلی جنوب‌غرب، جنوب‌شرق، مرکزی، میانه شرقی، میانه غربی، شمال‌غرب و شمال‌شرق است که باتوجه‌به ضرورت مدیریت شهر، تأکید شهردار و همچنین برپایه سیاست‌های ابلاغی شورای اسلامی شهر، فرایند تصویب طرح‌های تفصیلی باقی‌مانده با جدیت پیگیری شد و در آبان امسال، تمام این طرح‌ها مصوبه کمیسیون ماده ۵ را دریافت کردند و اکنون درحال پشت‌سر گذاشتن فرایند ابلاغ قانونی‌اند. انتظار می‌رود با ابلاغ این طرح‌ها به شهرداری، تا پایان امسال، برای پیاده‌سازی ضوابط و اجرا در‌مناطق مختلف شهری آماده شوند.

اداره منطقه ۷ و ۸ برمبنای طرح‌های بالادستی

به‌گفته حسین عبدا... زاده، حدود یک سال از اجرای طرح تفصیلی حوزه جنوب‌غرب در دو منطقه ۹ و ۱۱ می‌گذرد و اکنون دومین طرحی که مراحل قانونی آن تا اجرا طی شده است، طرح تفصیلی جنوب‌شرق شامل دو منطقه ۷ و ۸ مشهد است که طبق وعده پیشین، از ابتدای دی‌۱۴۰۱ پاسخگویی به شهروندان در این مناطق برمبنای این طرح انجام می‌گیرد.

معاون شهرسازی‌ومعماری شهرداری مشهد افزود: از نمونه ارزش‌های مهم و بنیادین در رویکرد این طرح، توجه ویژه به انسجام در ساختار استخوان‌بندی شهری، افزایش کیفیت زیست‌پذیری شهری از طریق ارتقای شبکه سبز و پیاده، جابه‌جایی کاربری‌های ناسازگار و مستلزم پالایش، توجه به کیفیت‌های اکولوژیک، سامان‌دهی مراکز خدمات متناسب با جمعیت، سامان‌دهی محلات هدف بازآفرینی و... است.

ایجاد شبکه گسترده حمل‌ونقل همگانی

عبدا... زاده ادامه داد: همچنین توجه به حفظ و تقویت هویت زیارتی و گردشگری این حوزه، احیای مراکز تاریخی، توجه به ارزش‌ها و کیفیت‌های زیباشناختی همانند تقویت مناطق دوازده‌گانه از قوت‌های این طرح‌هاست. وی گفت: بهره‌گیری از کاربری‌های مختلف با تراکم متفاوت و ایجاد شبکه حمل‌ونقل همگانی، رویکرد جدیدی است که علاوه‌بر تقویت ساختار شهری، می‌تواند منجر به تحقق و تأمین خدمات شود. همچنین مشارکت، هماهنگی و تعامل با تمام دستگاه‌های مدیریت‌شهری و گروه‌های مختلف ذی‌نفع در راستای حفظ حقوق مکتسبه و نیز تطبیق طرح با زمینه و افزایش تحقق‌پذیری عملیاتی، وجه تمایز این طرح است.

تحقق مصداق عینی برکت و کرامت درجهان‌شهر مشهد

معاون شهرسازی‌ومعماری شهرداری مشهد با بیان اینکه در این طرح، پروژه‌های پیشران از لحاظ سرعت در رفع مسائل راهبردی، میزان تأثیر طرح موضعی در تحقق چشم‌انداز و تجزیه‌وتحلیل اقتصادی پروژه‌ها نیز شناسایی و اولویت‌بندی شده است، اظهار کرد: امیدواریم با ابلاغ و اجرای طرح‌های باقی‌مانده از طریق قانون‌مداری در پاسخگویی، افزایش رضایتمندی شهروندان و ارتقای کیفیت زیست‌پذیری شهری و اعتلای هویت منحصربه‌فرد مشهد، مصداق عینی برکت و کرامت را در جهان‌شهر امام مهربانی‌ها محقق کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->