امضا تفاهم‌نامه وزارت کشور و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای | زنگ جوانمردی از شنبه در مدارس به صدا درمی‌آید سازمان ثبت احوال: نسبت‌ تولد به مرگ در ایران، ۲ به یک است ۳۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای تأمین دارو تخصیص یافت آموزش و پرورش درمورد دریافت هزینه اضافه به مدارس هشدار داد فراخوان جدید کانون پرورش فکری منتشر شد + شرایط ثبت‌نام اطلاعیه جدید آموزش و پرورش درمورد آزمون اعزام فرهنگیان به مدارس خارج از کشور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) | کاهش شدت گرما از فردا با احتمال رگبار باران در برخی نقاط فشار کاری، اضافه کار اجباری و حقوق ناچیز پرستاران مشهدی | «پرستاری» در کُما اهدای عضو؛ نماد همدلی، گذشت و رشد اجتماعی آیا لاغری سریع با دانه چیا واقعیت دارد؟ قتل فقط با  یک ضربه | جنایتی که مقتول ۴۸ ساعت بعد از حادثه جان باخته بود، بازسازی شد سوخت‌وساز بدن با این مواد غذایی بالا می‌رود در بیانیه کانون شورا‌های اسلامی کار استان تهران مطرح شد: محکومیت رفتار گزینشیِ تأمین اجتماعی در اجرای ضریب ۱.۵ مشاغل سخت و زیان‌آور قصاص فرد حمله کننده به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) آمار نهایی شمار جان‌باختگان حادثه بندر شهید رجایی توسط پلیس قندخون بالای دوران کودکی را جدی بگیرید پیش‌بینی وزش باد، بارش باران و وقوع رعدوبرق در ۱۵ استان (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) مرکز پیوند بافت در آرامستان بهشت‌رضا(ع) مشهد، اول خرداد ۱۴۰۴ آغازبه‌کار می‌کند ۸۰۰ بیمار دچار نارسایی کلیه در شرق کشور چشم به راه اهدای عضو هستند اصلاح آیین‌نامه بازنشستگی سخت و زیان‌آور در دستور کار تأمین اجتماعی ۲ فاکتور مهم سبک زندگی که بر آلزایمر اثرگذارند راهکاری برای کاهش احتمال آلرژی غذایی در کودکان ویپ‌ها «ریه پاپ‌کورنی» هدیه می‌آورند! قطار بندرعباس -مشهد با تاخیر ۸ ساعته به مقصد رسید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) ۲ فوتی و ۵ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در ارتفاعات پیرانشهر (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) چند توصیه مهم و اثرگذار برای تقویت حافظه در فصل امتحانات آمارهای رسمی فاش کرد: ایران تک‌فرزندی شد تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون صلاحیت حرفه‌ای روانشناسان و مشاوران اولین پیوند مثانه در جهان با موفقیت انجام شد یافته‌های جدید دانشمندان درباره فراموشی | سالمندان کنجکاو کمتر به آلزایمر مبتلا می‌شوند افراد مسلح یک روحانی در ایرانشهر را به گروگان گرفتند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

 آخرین «مدرک تحصیلی» در احکام کارگزینی معلمان اعمال می‌شود + جزئیات (۱۴ آذرماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۳۸۳۳۶
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
  • ۲
 آخرین «مدرک تحصیلی» در احکام کارگزینی معلمان اعمال می‌شود + جزئیات (۱۴ آذرماه ۱۴۰۱)
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از ابلاغ بخشنامه اعمال آخرین مدرک تحصیلی معلمان خبر داده و گفته است آخرین مدرک تحصیلی معلمان در حکم کارگزینی ایشان اعمال می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محدودیت‌های قانونی برای اعمال مدرک تحصیلی دوم و سوم در احکام حقوقی فرهنگیان در چندسال گذشته مطرح و به یکی از گلایه‌ها و مطالبات این قشر تبدیل شده بود.

این در حالی است که در زمان نگارش آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان نیز انتقاداتی مبنی بر عدم محاسبه آخرین مدرک تحصیلی فرهنگیان به وجود آمده بود تا جایی که در روز ۳۱ فروردین ماه جاری، معاون وزیر آموزش و پرورش در این باره توضیح داده و گفته بود: «درباره بحث آخرین مدرک تحصیلی معلمان که یکی از مطالبات فرهنگیان بود، در نهایت معاونت قوانین مجلس اعلام کرد که در اجرای رتبه‌بندی، آخرین مدرک معلمان اعمال خواهد شد.»

مجلس شورای اسلامی نیز بر این مهم صحه گذاشته و ۲۵ آبان ماه سال جاری کوچکی‌نژاد، سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد: قبلا مجلس قانونی درباره اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان تصویب کرد که در مرحله اجرا تفسیر به گونه‌ای بود که تنها «تا دو مدرک تحصیلی» فرهنگیان در حکم کارگزینی آن‌ها اعمال شود؛ یعنی برای فردی با مدرک فوق دیپلم، فقط دو مدرک لیسانس و فوق لیسانس لحاظ شده و برای او مدرک دکترا اعمال نمی‌شد.

وی ادامه داد: بعد از آن معاونت قوانین مجلس بر روی بخشنامه وزارت آموزش و پرورش تفسیری انجام داد و اعلام کرد که بر اساس قانون مصوب مجلس و مذاکرات صحن علنی و رای مجلس، باید «سقف اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان» برداشته شود لذا با این تفسیر اگر فرهنگیان مدارک تحصیلی از دیپلم تا دکترا داشته باشند، مدرک تحصیلی آن‌ها در هر چهار مقطع در حکم کارگزینی‌شان اعمال می‌شود و بر این اساس از این پس اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان سقفی ندارد و طبیعتا مدرک تحصیلی که در هر مقطعی در حکم کارگزینی اعمال شود باعث افزایش حقوق هم خواهد شد و باید وزارت آموزش و پرورش این تفسیر قانونی را اجرا کند.

در نهایت صبح امروز، صادق ستاری فرد، سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از ابلاغ بخشنامه اعمال آخرین مدرک تحصیلی معلمان خبر داده و گفته است که این بخشنامه به استناد بند ۲-۳ ماده ۲ قانون نظام رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شده است و بر این اساس آخرین مدرک تحصیلی معلمان در حکم کارگزینی ایشان اعمال می‌شود.

به این ترتیب به نظر می‌رسد با ابلاغ بخشنامه مذکور، مشکلات مربوط به اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان مرتفع شده و در احکام حقوقی معلمان می‌نشیند.

اما در قانون رتبه بندی معلمان درباره شرایط احراز رتبه‌های معلمی و اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان چه آمده است:

بر اساس ماده ۳ قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، مشمولان قانون، طبق شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه خود در رتبه‌های پنجگانه به ترتیب آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار می‌گیرند.

در همین راستا و در بخش تعریف اصطلاحات رتبه بندی در ماده دوم قانون مذکور درباره شایستگی‌های چهارگانه برای احراز رتبه‌های پنج‌گانه آمده است که «تجربه» توانمندی‌هایی را در برمی‌گیرد که مشمولان رتبه‌بندی در طول سال‌های خدمت در حیطه تعلیم و تربیت و مدیریتی مرتبط با معلمی کسب کرده‌اند.

«شایستگی» ترکیبی است از دانش، مهارت، نگرش، بینش، خلاقیت، نوآوری و ویژگی‌های فردی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به فرد معلم این امکان را می‌دهد تا وظایف مربوط به شغل را به طور موفقیت‌آمیز انجام دهد. براین اساس، «شایستگی عمومی» به مجموعه‌ای از صفات و ویژگی‌های شخصیتی فرد، شامل باورها، نگرش‌ها، اعتقادات و رفتار مبتنی بر نظام ارزشی، فرهنگی و اخلاقی جامعه اسلامی و نظام آموزش و پرورش کشور اطلاق شده که زمینه را برای انجام کار متعهدانه آماده می‌کند و پایبندی فرد را به ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی، قوانین و مقررات آشکار می‌سازد. این دسته از شایستگی‌ها در طول خدمت مشمولان مورد بررسی و تأیید قرار می‌گیرد؛ و در نهایت در تعریف «شایستگی تخصصی» آمده است که مجموعه‌ای از توانمندی‌های مرتبط با تسلط بر فرآیند و برآیند دانش تخصصی (موضوع تدریس)، دانش تربیتی و سایر حوزه‌های دانشی مرتبط با یاددهی – یادگیری، دستاوردها، خلاقیت و نوآوری‌های علمی مرتبط، آخرین مدرک تحصیلی و توانایی تفکر علمی و انجام پژوهش در آن حیطه که فرد برای انجام مؤثر وظایف شغلی خود باید از آن‌ها برخوردار باشد.

«شایستگی حرفه‌ای» نیز مجموعه‌ای از توانمندی‌های مرتبط با به کارگیری تلفیقی دانش، نگرش و مهارت‌های تخصصی و تربیتی و عملکرد رقابتی معلمان در موقعیت آموزشی و تربیتی مبتنی بر نظام آموزشی معیار در جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
0
0
بابا حق وحقوق معلم را بدهید خسته کردید مارا چقدر طولش میدید بابا مطالبات مارا بدید این چ کاریه خب؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
0
0
فقط گرفتن رتبه یک ک ارزش تلاش دارد
بقیه رتبه ها هبچ ارزش تلاش ندارد

فکر کن معلم فوق لیسانس سال ۳۱خدمت هستی دو میلیون و هفتصد هزارتومان بابت رتبه یک گرفتی
معلم دیگر با همین شرایط ،تلاش بیشتر کرده رنبه دو مبشود و پانصد هزار تومن حدودا به حقوق او اضافه میشود
معلم دیگر با همین شرایط تلاش بیش از معلم رتبه دو کرده و پانصد هزارتومان به حقوق اضافه میشو.د بابت قرار گرفتن رتبه سه

معلم دیگربا همین شرایط تلاش بیشتر کرده مقاله ،ضمن خدمت ،پژوهش ،کرده
مبلغ پانصد هزار تومان نسبت به معلم رتبه سه بیشتر میگیرد و میشود رتبه چهار

ایا ارزش دارد برای پانصد هزار زجر و زحمت و تلاش بی حاصل انجام دهی
فقط شاید جایگاه رتبه چهار ارزش داشته باسد که تو در جایگاهرتبه چهار هستی و پز بدهی وگرنه ارزش مادی نسبت به جایگاه یک ندارد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->