درخواست خانواده‌های اسرای صهیونیست از نتانیاهو پورمحمدی، عارف و مرندی با رئیس جمهور منتخب دیدار کردند جلیلی با سرپرست ریاست جمهوری دیدار کرد سناتور آمریکایی: پلوسی و اوباما به جای بایدن کشور را اداره می‌کنند در مورد اعضای خانواده مسعود پزشکیان بیشتر بدانید رئیس قوه‌قضائیه: فصل همدلی و وفاق بیشتر است | موظفیم به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم سردار رادان به دیدار رئیس جمهور منتخب رفت جزئیات مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در مجلس اعلام شد فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: مهم‌ترین پیام انتخابات، حمایت قاطع مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران بود مخبر قانون برنامه هفتم را ابلاغ کرد دختر جوان، پسر فامیل را به تعرض متهم کرد سخنگوی وزارت خارجه: دولت سیزدهم تمام تلاشش را برای تامین منافع ملی به کار بست تأیید استعفای مسعود پزشکیان از مجلس با تنفیذ رهبر معظم انقلاب نخست‌وزیر جدید انگلیس: به‌رسمیت‌شناختن فلسطین حق انکارناپذیر فلسطینیان است برای ثبت در تاریخ یا برای اثبات به تاریخ نتانیاهو شرطی دیگر به شروط غیرقابل مذاکره اشغالگران اضافه کرد اعلام نتایج نهایی انتخابات فرانسه | هیچ ائتلافی اکثریت پارلمانی را کسب نکرد وعده وزیر دفاع جدید انگلیس : کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین افزایش می یابد مخبر بر ثبت ویژگی‌های مدیریتی شهید رئیسی به‌ عنوان الگوی عملی برای اداره کشور تاکید کرد
سرخط خبرها

وزیر خارجه پاکستان: با طالبان درباره گروه‌های تروریستی صحبت می‌کنیم

  • کد خبر: ۱۳۸۷۴۱
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
وزیر خارجه پاکستان: با طالبان درباره گروه‌های تروریستی صحبت می‌کنیم
وزیر خارجه پاکستان گفته که انتظار دارد با مقام‌های موقت در افغانستان به منظور رسیدگی به چالش‌های ایجاد شده از سوی گروه‌های تروریستی همکاری کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره و در واکنش به سوال مطرح شده درباره تحریک طالبان پاکستان؛ نارضایتی درباره فعالیت‌های این گروه را مطرح کرد و ادامه داد: این گروه نگران کننده است. قطعا آنها در یک‌سری حملات خشونت آمیز در گذشته دست داشتند.

وی همچنین گفت: متاسفانه حملات تروریستی هنوز هم در جریان هستند و ما از افغانستان و مقام‌های موقت در این کشور انتظار داریم تا به چالش‌های ناشی از گروه‌های تروریستی رسیدگی کنند.

اما کابل اعلام کرده که تحریک طالبان پاکستان یک مسأله داخلی پاکستان است و تهدیدی از سوی خاک افغانستان برای دیگر کشورها به شمار نمی‌رود.

بلال کریمی، معاون سخنگوی دولت کابل گفت: افغانستان به تعهدش درباره روابط خوب با همه کشورها به ویژه همسایگانش پایبند است. ما امنیت را برای خود و دیگر کشورهای همسایه مهم می‌دانیم.

اخیرا، افغانستان چندین دور مذاکره بین تحریک طالبان پاکستان و هیاتی از دولت اسلام آباد را میانجی‌گری کرده که به توافق آتش‌بس بین دو طرف منجر شده است.

ماه گذشته میلادی نیز تحریک طالبان پاکستان توافق آتش‌بس با دولت اسلام آباد را پایان داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->