آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر
سرخط خبرها

زاکانی: در تهران فقط یک پنجم اتوبوس های موردنیاز مردم وجود دارد

  • کد خبر: ۱۴۰۱۵۸
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
زاکانی: در تهران فقط یک پنجم اتوبوس های موردنیاز مردم وجود دارد
شهردار تهران گفت: مولد‌سازی امکانات شهرداری‌ها مهم است، اما در کنار آن مجلس و دولت نیز باید سهم خود را به مردم پرداخت کنند. اعتبار سال گذشته برای ساخت ۵۸ متر مترو است و امسال با افزایش بودجه می‌توانیم ۱۵۰ متر بسازیم و تحقق این موضوع هیچ راهی ندارد به‌جز اینکه همه دست‌به‌دست هم دهیم و از طریق مولدسازی و مشارکت مسئله را حل کنیم.
بیتا سخایی
خبرنگار بیتا سخایی

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در همایش روز حمل‌ونقل که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: رکن اتفاقات اخیر سناریوهایی است که دشمنان طراحی کردند و عداوت دشمن بر دو پایه مشکلات مردم و غفلت استوار است. وقتی برای مردم گشایش، آسایش و آگاهی فراهم شود، دیگر دشمنان نمی‌توانند آثار سوء خود را بگذارند. امروز فرصت بی‌نظیری برای ما در راستای خدمت فراهم شده و هیچ‌وقت تا امروز این‌چنین همگرایی در ظرفیت‌های کشور وجود نداشته است.

وی افزود: مجموعه‌های مختلف کشور در مسیر خدمت هستند، اما مجموعه‌ای به‌نام مدیریت شهری و شورا سطح تماس زیادی با خدمت دارند که ظرفیت فراوان خدمتگزاری را ایجاد می‌کند.

زاکانی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه بنده نوکر مردم هستم، گفت: این صفت را باید آویزه گوش خود کنیم. شهرداری می‌تواند به بهترین نحو در شهرها خدمات خوبی به مردم ارایه دهد. بنابراین، همه باید  برای ارائه خدمت کمک کنند. اگر مدل ارائه خدمت درستی طراحی کنیم که درهم‌آمیخته با زیست‌بوم واحد باشد، به‌سرعت می‌توانیم رتبه بالایی در رضایت مردم کسب کنیم و نگذاریم امید در جامعه خشک شود.

شهردار تهران ادامه داد: در پیمایش و نظرسنجی در شهر تهران، بزرگ‌ترین مشکل مردم ترافیک، آلودگی هوا و... است. نقش شهرداری‌ها در رفع مشکلات فوق‌العاده‌ مهم است و می‌تواند خودش را در نقطه‌ای بنشاند که شرایط جامعه را به‌سمت زیست مطلوب سوق دهد.

 طبیعتا منابع دولتی نمی‌تواند بار مشکل شهر را حل کند

وی گفت: هر مجموعه‌ای برای خود سیاهه مشکلات دارد، مثلا در کلان‌شهر تهران درگیر آلودگی هوا و آلودگی صوتی هستیم که باید به‌مناسبت این روز به آن توجه کنیم.

او ادامه داد: منابع کشور محدود است. طبیعتا منابع دولتی نمی‌تواند بار مشکل شهر را حل کند. مثلا در حوزه مترو به این نتیجه رسیدیم که برای این حوزه ۳۰۰هزار میلیارد تومان پول نیاز است تا در سال۱۴۲۰ بتوانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم، اما ما به مدلی رسیدیم که از طریق مترو هزینه ساخت آن را فراهم کنیم و بتوانیم تا سال۱۴۰۸ آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی اضافه کرد: بنابراین، مولدسازی امکانات شهرداری‌ها مهم است، اما در کنار آن مجلس و دولت نیز باید سهم خود را به مردم پرداخت کنند. اعتبار سال گذشته برای ساخت ۵۸ متر مترو است و امسال با افزایش بودجه می‌توانیم ۱۵۰ متر بسازیم و تحقق این موضوع هیچ راهی ندارد به‌جز اینکه همه دست‌به‌دست هم دهیم و از طریق مولدسازی و مشارکت موضوع را حل کنیم.

شهردار تهران گفت: در سند جامع حمل‌ونقل تهران باید ۱۱هزار اتوبوس در تهران وجود داشته باشد، اما اکنون ۲۵۵۰ اتوبوس در شهر فعال است؛ یعنی مابه‌ازای کمبود بار را به دوش مردم منتقل و ترافیک و آلودگی هوا را تشدید می‌کنیم. حل این مشکلات نیازمند اهتمام کشوری است و باید مجموعه شهرداری‌ها دست‌به‌دست یکدیگر دهند تا بار از دوش مردم برداشته شود. ما در مجمع کلان‌شهرها نقشی که می‌توانیم ایفا کنیم، انتقال تجربیات موفق مجموعه‌ها به یکدیگر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->