وزیر بهداشت: خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارویی نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است کمبود نیروی متخصص بیهوشی، از بزرگ‌ترین چالش‌های حوزه بیهوشی کشور است تیم دانش‌آموزان مخترع ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان ۲ مدال نقره کسب کردند ترافیک نیمه‌سنگین در بولوار سجاد، میدان قائم(عج) و تقاطع خسروی در مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) حدود ۷۰ درصد سهم مالیات مودیان مالیاتی به مدرسه‌سازی اختصاص داده شده است تذکر دوباره قالیباف: دولت باید قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند + فیلم (۱۱ مهر ۱۴۰۳) درباره مهم‌ترین پیامد‌ منفی استفاده زیاد از گوشی تلفن همراه | همراه آزار چرا مردم از دسترسی به نان سالم و استاندارد، محروم هستند؟ چرا در فصل پاییز پوستمان خشک می شود؟ انتقاد وزیر سابق بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی دست کوتاه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق | بازنشستگان کشوری ۶ بر ۳ از بازنشستگان کارگری جلو افتادند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما از بعدازظهر جمعه مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی بدون تغییر تا سال ۱۴۰۵ اجرا می‌شود صدور اجرائیه مهریه الزاماً به معنای طلاق نیست | کاهش ۱۳ درصدی درخواست ثبت اجرای مهریه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته تأکید دوباره مجلس بر لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نمونه‌برداری دامپزشکی از گوشت‌های ارزان یک فروشگاه در مشهد | دست‌های لرزان برای خرید گوشت ارزان سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافته است راهکارهای جلوگیری از جعل گذرنامه‌های بین‌المللی از زبان رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا زمان صدور احکام پیش‌بینی بارش باران، همراه با رعد و برق و وزش باد برای استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق در روز شنبه (۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳) ۴۸ درصد تماس‌های مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد مزاحمی و نامرتبط است سامان‌دهی بیش از سه هزار کودک بدسرپرست یا بی‌سرپرست در خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی خبر خوب برای پرستاران: تخصیص بودجه ۳همتی برای تسویه مطالبات ۱۴۰۲
سرخط خبرها

میانگین باسوادی در کشور چقدر است؟

  • کد خبر: ۱۴۱۳۶۶
  • ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
میانگین باسوادی در کشور چقدر است؟
رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور خبر داد: میانگین باسوادی در کشور از ۴۸ درصد در دوره قبل از انقلاب به ۹۷ درصد رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا عبدی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران در مصلی امام خمینی(ره) تهران به مناسب سالگرد تاسیس سازمان نهضت سواد آموزی (هفتم دی) افزود: درحال حاضر شاید یکی از کارهای سخت نهضت سواد آموزی با توجه به نرخ سوادآموزی در کشور یافتن فرد بی سواد باشد.

وی با بیان اینکه نهضت سواد آموزی یک جریان نهضتی با تکیه بر مردم است، گفت : امام خمینی(ره) در این خصوص از مردم و نقش آنها سخن می گفتند و تاکید داشتند که مردم به پا خیزید و جریان مردمی ایجاد کنند و این امر را یک جریان تکلیفی مطرح می کردند.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور تصریح کرد: امام خمینی همواره تاکید داشتند که تمام بی سودان برای یادگیری و تمام افراد باسود هم برای یاد دادن به پا خیزند.

وی ادمه داد: نگاه در بحث سوادآموزی یک نگاه مردمی و روح آن هم تکلیف مردمی است. بعد از پیام امام خمینی یک جریان پویا به راه افتاد و همه تاثیر آن را مشاهده کردند یا اینکه اگر جوان تر هستند شنیده اند که یک حرکت پرشور در بین مردم به راه افتاد و نشان از تاکید امام خمینی داشت که فرمودند، ایران را تبدیل به مدرسه کنیم.

عبدی گفت: جا دارد در زمینه سواد آموزی و نهضت سوادآموزی از حجت الاسلام قرائتی و همچنین وزاری آموزش و پروش در این چند سال تقدیر شود که کمک کردند نهضت سواد آموزی به اینجا برسد.

وی افزود: در ادامه مبحث سواد آموزی دو کار اصلی را داریم، نخست اینکه کاری کنیم که هیچ فردی که امکان خواندن و نوشتن دارد، بی سواد نماند و دوم اینکه با کمک نخبگان هدف نهضت سوادآموزی را باز طراحی کنیم.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: فرهنگ ما باید یک فرهنگ مستقل و خودکفا باشد و در تبدیل به یک فرهنگ خودکفا و مستقل و پوشش یک سواد همگانی برای همه گروه های سنی باید نسخه ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: همه باید برای تقویت نهضت سوادآموزی کمک کنند، اگر فردی مسوولیتی دارد و امکان دسترسی به فرد بی سواد را دارد، کمک کند تا کار به سرانجام برسد.

عبدی تاکید کرد: برای تقویت و گسترش جریان دانایی در کشور از نخبگان می خواهیم همراه ما باشند و در جریان طراحی این نهضت جهادی در کنار هم باشیم و برای استقرار دانایی تلاش کنیم. جریان دانایی کشور به آموزش و پرورش و همین طور نخبگان نیاز دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->