بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نگرانی نخست‌وزیر ارمنستان از انسداد گذرگاه لاچین

  • کد خبر: ۱۴۲۰۳۹
  • ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
نگرانی نخست‌وزیر ارمنستان از انسداد  گذرگاه لاچین
نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان از بسته بودن گذرگاه لاچین برای مدت تقریبا ۲۰ روز ابراز نگرانی کرد. به گفته او این گذرگاه در این مدت از کنترل نیروهای صلحبان روسی در قره باغ خارج بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، تارنمای خبری ارمنستان (آرمنیا نیوز) نوشت: نیکول پاشینیان در نشست دوجانبه با رئیس جمهوری روسیه در سن پترزبورگ گفت: بحران در گذرگاه لاچین مهم ترین مساله است.

وی یادآور شد بر اساس بیانیه سه جانبه کشورش با جمهوری آذربایجان و روسیه، کنترل این گذرگاه باید با نیروهای صلح بان روسیه باشد و جمهوری آذربایجان عبور بدون مانع بار و مسافران را تضمین کند.

نخست وزیر ارمنستان گفت: اکنون معلوم شده که این گذرگاه تحت کنترل نیروهای صلح بان روسیه نیست و البته ما مایل هستیم درباره این وضعیت و گزینه های موجود برای حل آن مذاکره کنیم.

اشاره پاشینیان به بیانیه سه جانبه توافقی است که در ۹ نوامبر (۱۸ آبان) سال ۲۰۲۰ بین رئیسان جمهوری روسیه و آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان به دست آمد و براساس آن کنترل گذرگاه لاچین به نیروهای حافظ صلح روسیه واگذار شد.

خبرگزاری تاس در این زمینه نوشت: پاشینیان در دیدار دوجانبه با ولادیمیر پوتین از رئیس جمهوری روسیه به دلیل سازمان دهی اجلاس غیر رسمی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) در سن پترزبورگ قدردانی کرد و افزود چنین نشست هایی به سنت خوبی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، پوتین گفت که در جریان نشست غیررسمی کشورهای مستقل مشترک المنافع در سن پترزبورگ، وی با پاشینیان و الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، درباره حل و فصل اوضاع قره باغ کوهستانی گفتگو کردند.

به گفته پوتین، این گفتگوی سه جانبه یک روز قبل ( دوشنبه ۲۶ سپتامبر) از دیدار دوجانبه اش با پاشینیان انجام شده است.

پوتین گفت: ما سه نفر موفق به گفتگو شدیم. البته موضوع اصلی این مذاکرات، حل و فصل اوضاع در قفقاز جنوبی به طور کلی و روابط ارمنستان و آذربایجان و همه مسائل مربوط به قره باغ، بوده است.

وی وعده داد به تفصیل درباره این موضوع صحبت کند.

گذرگاه لاچین تنها جاده ارتباطی ارمنستان و قره باغ است. گروهی از حامیان محیط زیست جمهوری آذربایجان ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر)، این گذرگاه را که نیروهای حافظ صلح روسیه به طور موقت در آن مستقر بودند، مسدود کردند. باکو اعلام کرده است که هدف از این اعتراض، بستن جاده ها نبوده و خودروهای غیرنظامی می توانند آزادانه در هر دو سوی این مسیر آمد و شد کنند.

اما ایروان، این رخداد را اقدام تحریک آمیز باکو به منظور ایجاد فاجعه انسانی در جمهوری قره باغ که به رسمیت شناخته نشده قلمداد کرده است.

گزارش خطا
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->