بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اعتراض لاوروف به تهدید‌های آمریکا برای ترور پوتین

  • کد خبر: ۱۴۲۰۴۶
  • ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
اعتراض لاوروف به تهدید‌های آمریکا برای ترور پوتین
وزیر خارجه روسیه گفت اظهارات مقام‌های ناشناس پنتاگون درباره وارد کردن ضربه به کرملین در واقع حکایت از تهدید حذف فیزیکی رئیس دولت روسیه دارد و درباره عواقب چنین ایده‌هایی هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، «سرگئی لاورف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری روسی تاس گفت اظهارات مقام‌های ناشناس پنتاگون درباره وارد کردن ضربه مهلک به کرملین در واقع حکایت از تهدید حذف فیزیکی رئیس دولت روسیه دارد. 

وی سپس هشدار داد: اگر واقعاً چنین ایده‌هایی توسط کسی پرورش یابد، این شخص باید به دقت درباره عواقب احتمالی چنین برنامه‌هایی فکر کند. 

به نوشته الجزیره، او در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که «آمریکا و ناتو می‌خواهند روسیه را در میدان جنگ شکست دهند تا کشور ما را تضعیف و ویران کنند»، گفت: موتور اصلی درگیری در اوکراین واشنگتن است که به دنبال دستیابی به بزرگترین دستاوردهاست. 

لاوروف اظهار داشت: واشنگتن به دنبال تخریب روابط سنتی بین روسیه و اروپا و تسلیم کردن رهبران اروپایی در مقابل آن است. به گفته وزیر خارجه روسیه، «برقراری ارتباط با دولت بایدن که هدف خود را تحمیل شکست استراتژیک به روسیه اعلام کرد، امکان‌پذیر نیست». وی هشدار داد: مسیر غرب خطرات درگیری مسلحانه مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای را به همراه دارد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره مشارکت کشورهای غربی در جنگ اوکراین برای مقابله با مسکو گفت: شرکت‌های نظامی خصوص و مربیان نظامی غربی در کنار نیروهای مسلح اوکراین در حال جنگ هستند. آمریکایی‌ها اطلاعات را به رهبری اوکراین منتقل می‌کنند و در برنامه‌ریزی و اجرای عملیات‌های نظامی مشارکت دارند.

او با این حال تصرح کرد روسیه زمانی که واشنگتن به منفی بودن مسیر فعلی پی ببرد، آماده گفت‌وگو درباره مسائل امنیتی در ارتباط با اوکراین است. 

به گزارش رویترز، لاوروف همچنین گفت که «پیشنهادهای ما برای غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی مناطق تحت کنترل رژیم اوکراین، از بین بردن تهدیدها علیه امنیت روسیه، از جمله سرزمین‌های جدید ما برای دشمن کاملاً شناخته شده است. نکته ساده است، آن‌ها را به خاطر خوبی خود اجابت کنید در غیر این صورت موضوع توسط ارتش روسیه تصمیم‌گیری خواهد شد». 

پیش‌تر و بعد از اظهارات رئیس‌جمهور و وزیر خارجه روسیه مبنی بر غیرقابل قبول بودن درخواست اوکراین برای انجام مذاکره با پیش‌شرط‌های مد نظر کی‌یف، کرملین نیز اینگونه گفت‌وگو را رد کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه شامگاه دوشنبه گفت که مسکو هرگز از شروط شخص دیگری از جمله «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای مذاکره پیروی نکرده و نمی‌کند.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->