درباره «عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است»، شعر ماندگار شاعر خراسانی عهد ناصری رویداد صدرخوانی در شهر کتاب مشهد + زمان برگزاری سریال‌های «مرضیه» و «عشق کوفی» در شبکه جهانی جام‌جم + زمان پخش «همه بچه‌های خوب» در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برد پیت با «اف یک» در راه سینما زمان پخش سریال‌های محرم ۱۴۰۳ + خلاصه داستان استفاده از ظرفیت‌های ادبی در راستای توانمندسازی کودکان و نوجوانان امیر آقایی با «کارزار» به سینما می‌آید دوبله «بهولا» برای پخش از شبکه نمایش جایزه جشنواره ایسکیا ایتالیا به فیلمبردار «آه سرد» رسید برنامه اکران سینما‌ها در دهه اول محرم ۱۴۰۳ مخاطبان تصور دقیقی از نمایش عروسکی ندارند «پیکار علیه ظالمان پیشه ماست» | درباره شعر عاشورایی، از مرثیه سرایی تا ظلم ستیزی «حسین مسافر آستانه» رئیس انجمن تئاتر بسیج هنرمندان شد «من نفرت‌انگیز ۴» در گیشه، طوفان به‌پا کرد تمجید مدیر نتفلیکس از «جدایی نادر از سیمین» اصغرفرهادی صحبت‌های رعنا آزادی‌ور درباره «زخم کاری ۳» در برنامه «۳۶۰ عادل فردوسی‌پور» + فیلم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران: خطر «سردار» پس از شهادت برای دشمن بیشتر شد

  • کد خبر: ۱۴۳۳۱۲
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران: خطر «سردار» پس از شهادت برای دشمن بیشتر شد
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خطر شهید سلیمانی از دوران حیات سردار سلیمانی برای دشمن بیشتر شد.
به گزارش شهرآرانیوز، در همایش بزرگداشت سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که همزمان با سومین سالگرد شهادت وی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین «علی محمدی سیرت» نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برخی از ابعاد حضور داعش در منطقه گفت: شکل گیری داعش مقدمه‌ای برای از بین بردن جمهوری اسلامی بود.
وی افزود: از سراسر دنیا افرادی را جمع کردند و آموزش دادند و تجهیز کردند و آنها را به سوریه فرستادند و شعار بعثی ها در خرمشهر را نوشتند که «جئنا لنبقی». یعنی آمده ایم که بمانیم. گفتند ما خطای بنی امیه را مرتکب نمی شویم و همه را از دم تیغ می گذرانیم. در عراق هم به همین صورت عمل کردند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی سیرت خاطرنشان کرد: در این موقعیت بود که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند ما باید به مردم مظلوم عراق و سوریه و دولت های آنها کمک کنیم و البته دولت های آنها هم رسما از ما تقاضای کمک کرده بودند. این پرچم هم به دست یک سردار بزرگ شجاع مختلف مومن و متدین به نام شهید سلیمانی سپرده شد و او هم با همه وجود و اعتقاد این مأموریت را پذیرفت.
وی در ادامه گفت: دشمن نمی خواست جمهوری اسلامی از مرزهای خود فراتر برود. اما کار به جایی رسید که از تهران و بغداد و دمشق و بیروت، جبهه مقاومت به هم به هم متصل شد. آمریکا می خواست نظم نوین جهانی حاکم کند و خاورمیانه بدون جمهوری اسلامی را به عنوان خاورمیانه جدید به وجود آورد. اما این اتفاق شکل نگرفت.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی سیرت افزود: سردار این جبهه، شهید سلیمانی بود. او از قدرت و تجهیزات دشمن هراسی به دل راه نداد، چون به خدا توکل کرده بود که مافوق قدرت ها است. او فرماندهی نیروهای مختلف را در عرصه عراق و سوریه و لبنان بر عهده داشت.

ایجاد توطیه های داخلی برای وارد کردن خدشه به نظام

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکل گیری برخی توطیه ها در کشور گفت: دشمن نتوانست از طریق مرزها، راه نفوذی در کشور ایجاد کند. لذا تلاش کرد از طریق توطئه های داخلی به این نظام خدشه وارد کند.
وی افزود: دشمن در جبهه مقاومت به زمین خورد و به توطیه داخلی متوسل شد. جنگ ترکیبی را علیه جمهوری اسلامی آغاز کرد و پیش از همه نیز ابزار رسانه را به میدان فرستاد. آنها فکر می کردند اینگونه کار جمهوری اسلامی به پایان می رسد. اما این اتفاق نیفتاد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی سیرت خاطرنشان کرد: البته دشمن، دشمنی های خود را ادامه می‌دهد و نباید او را نادیده بگیریم. وی افزود: حرکت مجاهدانه مردم در پیروزی های جمهوری اسلامی بسیار موثر بود. اما باید توجه داشت که نقش امام (ره) در این میان نقش اصلی و بی‌بدیل بود و پس از آن نیز رهبر انقلاب اسلامی محور اصلی این کار بودند. دشمن نیز متوجه این موضوع شده است که باید ضربه را به همین ناحیه وارد کند و وظیفه ما هم این است که این عمود خیمه را حفظ کنیم.

خصوصیات فردی سردار سلیمانی 

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در ادامه سخنان خود گفت: شهید سلیمانی در دو بعد فردی و اجتماعی خصوصیات منحصر به فردی داشت. به لحاظ فردی، شهید سلیمانی فردی مومن، متدین، معتقد به مبانی دینی و قرآن و اهلبیت (ع) بود. با قرآن و خدا زندگی می کرد. ارتباط و ارادت او با اهلبیت (ع) ظاهری نبود و خصوصاً به حضرت زهرا (س) و سیدالشهدا (ع) بسیار ابراز ارادت می‌کرد.
وی افزود: او به عناوین سازمانی و دنیوی دلبسته نبود و خود را اسیر این عناوین نمی دید و در عمل هم آن را ثابت کرد. دلیل آن هم این بود که پیوسته آرزوی شهادت داشت. حجت الاسلام والمسلمین محمدی سیرت تاکید کرد: او وابسته به هیچ حزب و گروهی نبود، اما وابسته به ولایت و امامت جامعه بود. هیچگاه خود را از ولایت جدا نکرد و بر محور ولایت زندگی کرد. همواره توصیه می‌کرد که برای نجات اسلام، از خیمه ولایت جدا نشوید. خود را سرباز می دانست و به آن اعتقاد داشت.

خصوصیات اجتماعی سردار سلیمانی

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در ادامه گفت: اما شهید سلیمانی در فرماندهی نیز انسانی جامع نگر بود و به همه میدان و مسائل اشراف داشت. صاحب‌نظر بود و برای این شناخت نیز بسیار زمان می گذاشت.
وی افزود: ویژگی بارز دیگر او شجاعت بود. آنچه را معتقد بود، در میدان با شجاعت پیاده می کرد. حجت الاسلام والمسلمین محمدی سیرت خاطرنشان کرد: دشمنان با خیال باطل خود تصور می کردند با از بین بردن راس جبهه مقاومت حیات آن را نابود می کنند. اما فکر این را نمی کردند که خون پاک شهید پاک است و وقتی کنار شجره طیبه نظام اسلامی بر زمین ریخته شود، سلیمانی ها از کنار آن پدید می آیند. تا آنجا که خطر شهید سلیمانی از خود سردار سلیمانی که در قید حیات بود، برای دشمن بیشتر شد. جبهه مقاومت پس از شهادت شهید سلیمانی نه تنها دچار مشکل نشد که رشد و نمو پیدا کرد و پیشرفت کرد.

لزوم توجه به سیره امام و رهبری

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در بخش پایانی سخنان خود، این بخش از سخنان شهید سلیمانی را خواند: «اگر بخواهیم تربیت به طور جدی در ابعاد مختلف جامعه و حوزه ریشه بدواند باید بر تربیت نخبگان در دانشگاه و حوزه، این دو فکر متعالی و عالی که همه ابعاد مختلف و نظریات متعالی در آن وجود دارد اهتمام جدی و اساسی بشود.»
وی با اشاره به این فراز از سخنان شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: باید کلمات و اندیشه امام و فرمایش مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهیم. این راهی است که شهید سلیمانی طی کرد و به آن معتقد بود. با اعتقاد خود زندگی کرد به اعتقاد خود عمل کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->