بیانات رهبر معظم انقلاب درباره دعای «یا مَن اَرجوُه لِکُلّ خَیر» سالروز نام‌گذاری استادیوم سعدآباد مشهد به «غلامرضا تختی» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی آیا جاستین ترودو نخست وزیر کانادا استعفا خواهد داد؟ محتوای نامه محرمانه به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، چیست؟ واکنش ظریف، معاون راهبردی پزشکیان به اعلام جرم قضایی علیه محسن رنانی یحیی سریع: نیروگاه برق حیفا را با موشک زدیم افشاگری یک نماینده مجلس از پشت پرده‌های فیلترشکن فروشی تصویب برگزاری انتخابات شوراها بصورت تناسبی در کمیسیون شوراها موضوع «فرونشست زمین در ایران» در جلسه هیئت دولت بررسی شد تیراندازی یک دانشجو در محوطه دانشگاه عراقی (۱۶ دی ۱۴۰۳) محو شدن وزیر خارجه آلمان در تصاویر دیدار با الجولانی ۵ نظامی صهیونیست بر اثر انفجار بمب در غزه زخمی شدند (۱۶ دی ۱۴۰۳) سود فروش فیلترشکن به جیب چه کسانی می‌رود؟ سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس خبر داد: کارگروهی درباره اتباع خارجی در وزارت کشور تشکیل می‌شود تکذیب دیدار «پوتین» با «شولتس» و «ترامپ» السودانی: تلاش کردیم عراق را از حلقه آتشی که در منطقه گسترش یافته نجات دهیم دولت تصویب کر د: ایجاد بندر خشک توسط بخش خصوصی در خراسان‌شمالی وقوع انفجار‌های شدید در اطراف دمشق (۱۶ دی ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به لغو توافق آتش‌بس با لبنان تهدید کرد بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای مراسم تحلیف دوم ترامپ جمع آوری شد رزمایش‌های اقتدار نیرو‌های مسلح در زمین و آسمان و دریا‌های ایران به اجرا در خواهد آمد علت شهادت یکی از مرزبانان در کردستان یخ زدگی در سرما نبود ابلاغ یک قانون از سوی رئیس جمهور جهت اجرا به وزارت راه و شهرسازی (۱۶ دی ۱۴۰۳) قالیباف: ناترازی انرژی نداریم پزشکیان: فقر و تبعیض عوامل اصلی ایجاد نارضایتی و وقوع جرم در جامعه است واکنش مجلس به سدسازی افغانستان | موضوع آب‌های مرزی به یک پروژه امنیتی تبدیل شده است دولت به صورت هم‌زمان برای معیشت، آموزش و سلامت مردم در حال برنامه‌ریزی و اقدام است سردار تنگسیری: میدان و دیپلماسی مکمل یکدیگر هستند
سرخط خبرها

نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر علوم قانع شدند

  • کد خبر: ۱۴۴۵۳۴
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر علوم قانع شدند
نمایندگان مردم در خانه ملت از توضیحات زلفی گل در پاسخ به سئوالات نماینده مردم تبریز در مجلس قانع شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال محمدحسین فرهنگی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات درخصوص علت عدم توجه به توسعه و حمایت از آموزش‌های کاربردی- مهارتی مرتبط با مشاغل موجود در کشور و بی توجهی به تصویب رشته‌های مورد نیاز و عدم رسمیت دادن به آن‌ها و همچنین برنامه‌های وزارتخانه مذکور برای اصلاح فرآیند تجدیدنظر در اجرای شیوه‌ها و روش‌های کنونی با ۱۵۶ رأی موافق، ۵۵ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در صحن از توضیحات وزیر قانع شدند.

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال مذکور از وزیر علوم گفت: علت عدم توجه به توسعه و حمایـت از آموزشهـای کـاربردی-مهـارتی مرتبط با مشاغل موجود در کشور و بی توجهی به تصویب رشته‌های مـورد نیاز و عدم رسمیت دادن به آن‌ها چیست؟

وی در تشریح بخش دوم سوال نیز افزود: برنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اصالح فرآینـد و تجدیـدنظر در اجرای شیوه‌ها و روش‌های کنونی که باعث افـت علمـی دانشـگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و عدم همسوئی آن‌ها با سیاست‌های دولت محترم شده است، چیست؟ نتیجه بررسی: در اجرای ماده ۲۰۷ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسـلامی، سـؤال‌های فوق در جلسه رسمی مورخ  ۲۶/۰۷/۱۴۰۱ کمیسیون بـا حضـور ۱۶ نفـر از نمایندگان  کمیسیون، نماینده محترم سؤال کننده و وزیر محترم، مطـرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سـؤال کننده از پاسخ‌های ارائه شده وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، کمیسیون قلمرو سؤال‌ها را ملی تشخیص داده و مستند بـه بنـد ۳ مـاده ۲۰۷ آیین نامـه داخلی مجلس شورای اسالمی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولـین جلسه علنی ارسال می‌گردد.

در گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری آمده است: شرایط غیر قابل قبولی در بخش قابل توجهی از زیرمجموعه‌های آن وزارت محترم در جریان است که باعث افت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و عدم همسوئی آن‌ها با سیاست‌های دولت محترم می‌شود. برنامه وزارت محترم برای اصلاح فرآیند و تجدید نظر در این شیوه‌ها و روش‌ها چیست؟         

از ارکان مهم  آموزش عالی کشور زیر مجموعه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری است. در دولت آیه الله رئیسی انتظار می‌رفت گام‌های بلندی در راستای ایجاد تفکر انقلابی و اسلامی همسو با دولت ارزشمند ایشان شکل گیرد. در ماه‌های گذشته، در بخش قابل توجهی از مدیریت‌های جدیدی که در این مجموعه مهم و ارزشمند شکل گرفته است نه تنها شاهد این روند نیستیم، بلکه هم از نظر علمی و هم به جهت همسویی با دولت تناقض‌های مهمی را شاهد هستیم. از وزارتخانه گرفته تا برخی از دانشگاه‌های تهران و دانشگاه‌های استان‌های مختلف کشور این منافات قابل توجه است. با این فرایند نه تنها شاهد تحولات مثبت نخواهیم بود، بلکه دوره تلخی را در ایجاد مشکلات جدید، افت کیفیت و تقویت سکولاریسم در مراکز علمی کشور خواهد شد.

برنامه وزارت محترم برای اصلاح فرآیند و تجدید نظر در این شیوه‌ها و روش‌ها چیست؟  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->