برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید در مشهد + فیلم و عکس آغاز عملیات اجرایی بهسازی و نوسازی گذر تاریخی نوغان مشهد گذری بر تاریخ قدیمی‌ترین هتل مشهد | «پارس» با پنجره‌هایی رو به ارگ قدیم تصادف مرگ‌بار کامیونت با موتورسیکلت در محور چناران-مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) صدور بیش از ۱۵۹ هزار مجوز بهره‌برداری از غرف بازار‌های سیار شهرداری مشهد اعلام نرخنامه مصوب عکس پرسنلی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مشهد تأمین ۱۰۰ لیتربرثانیه آب موردنیاز فضای سبز مناطق غربی مشهد در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | تقدیر شورا از عملکرد شهرداری مشهد در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری درباره کوچه تاریخی «وحدت» مشهد | عبور از تاریخ کوچه شرکت «کانتور» ترافیک سنگین در اطراف میدان آزادی و بزرگراه شهید چراغچی | سرعت بالا، جان راکب موتورسیکلت را گرفت (۱۱ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۳۴۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) بررسی گلایه‌های مشهدی‌ها درباره وضعیت پروژه‌های ناتمام پایانه مسافربری مراسم چهلم شهدای خدمت در مشهد | برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت، فرصتی برای تبیین دستاورد‌ها و خدمات شهید جمهور ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تعریف ۲۵ کلان‌پروژه خدمات‌شهری در شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۴۵۶۰۰
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
تعریف ۲۵ کلان‌پروژه خدمات‌شهری در شهر مشهد
رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای شهر مشهد ریل‌گذاری شورای ششم برای توسعه خدمات‌شهری در مشهد را تشریح کرد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ در ادامه سلسله گفتگو‌های اینترنتی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با مردم در فضای مجازی، حسن کریمدادی، رئیس دو کمیسیون خدمات‌شهری و ویژه ایثارگران، به‌صورت زنده گزارش کار اتفاقات و برنامه‌های یک‌ساله کمیسیون خدمات‌شهری را مطرح کرد و پاسخگوی سؤالات مردم و خبرنگاران بود. گره‌گشایی از پروژه‌های متوقف‌شده خدمات‌شهری و اجرای چندین کلان‌پروژه در این حوزه، به ثمر رساندن طرح جامع پسماند مشهد و همچنین ساخت میدان بار مرکزی، مهم‌ترین صحبت‌های کریمدادی در این لایو اینستاگرامی چهل‌دقیقه‌ای بود.

تعریف پروژه‌های عملیاتی برای شهر

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه تعیین‌تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام این حوزه یکی از اولویت‌های کمیسیون در سال اول بوده است، گفت: هر هفته از این پروژه‌ها بازدید میدانی می‌کنیم که در طول همین بازدیدها، گره‌های بسیاری از پروژه‌ها باز شده است. کریمدادی افزود: پروژه‌هایی که متوقف مانده بودند، دوباره کارشان آغاز شد که بخشی از آن‌ها امسال به بهره‌برداری می‌رسند و مشکلات مالی برخی دیگر هم به‌زودی برطرف می‌شود. کریمدادی ادامه داد: مسئله مهم بعدی برای شورای شهر، تعریف پروژه‌هایی است که در طول چهار سال آینده باید اجرا شود. ما ۲۵ پروژه تعریف کردیم که همه آن‌ها در برنامه میان‌مدت گنجانده شده است.

نیازی جدی به ساخت میدان‌بار مرکزی داریم

وی ساخت میدان‌بار مرکزی را یکی از پروژه‌های مهم خدمات‌شهری در این دوره دانست و افزود: مطالعات اولیه ساخت این میدان‌بار انجام شده است، ولی هنوز شهرداری موفق به انتخاب زمین نشده است و تلاش می‌شود با تعامل میان شهرداری و آستان قدس‌رضوی این پروژه راه‌اندازی شود و در همین دوره به بهره‌برداری برسد.

برای آبیاری فضای سبز باید سراغ تصفیه فاضلاب برویم

کریمدادی با اشاره به لزوم تأمین آب برای آبیاری فضای سبز توسط شهرداری، بیان کرد: شهرداری برای آبیاری فضای سبز باید به‌سرعت تدبیری بیندیشد تا کسری ۶ میلیون مترمکعبی‌اش را جبران کند. وی افزود: مدیریت‌شهری چاره‌ای جز استفاده از بازچرخانی و تصفیه فاضلاب برای آبیاری ندارد و با ایجاد تصفیه‌خانه لوکال و مرکزی، این معضل حل می‌شود و در این حوزه از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم که پای کار بیایند. رئیس کمیسیون خدمات‌شهری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای این ماجرا بودجه هم پیش‌بینی شده است و کسری هزارمیلیاردی در این زمینه با همکاری بانک‌ها درحال تأمین است.

پارک ۷۳ هکتاری، بوستان شهری می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه، درباره پروژه پارک ۷۳ هکتاری شهرک شهیدرجایی صحبت کرد و از تبدیل آن به یک پارک شهری بزرگ خبر داد و گفت: در دوره قبلی مدیریت‌شهری این پارک به‌عنوان یک پارک کشاورزی شهری مجوز گرفته است، ولی در آن محله، مردم از نعمت داشتن پارک بزرگی مثل ملت و کوهسنگی محروم هستند و به همین دلیل هم تلاش می‌کنیم این پارک با کاربری شهری ساخته شود و امیدواریم در همین دوره به بهره‌برداری برسد.

کریمدادی با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی سایت ویژه در پارک‌های با مساحت بیشتر از پنج هکتار برای بانوان، بیان کرد: علاوه‌بر این یکی دیگر از بوستان‌هایی که مصوبه آن در شورای شهر تصویب شد، ساخت پارک ویژه و آموزشی برای کودکان است که هنوز در مرحله مطالعات است.

طرح جامع پسماند باید به ثمر بنشیند

وی با بیان اینکه طرح جامع مدیریت پسماند یکی دیگر از مهم‌ترین اولویت‌های شورای شهر است و باید به ثمر بنشیند، تأکید کرد: با وجود اینکه در ابتدای فعالیت این دوره در سیمپ فقط ۳۰ هزار مشترک داشتیم، امروز بیش از ۲۰۰ هزار مشترک داریم و این حرکتی جهادی و مثبت بود. در طرح جامع دنبال این هدف هستیم که تفکیک پسماند مدیریت شود و به دفن حداقلی زباله در شهر برسیم. باید به‌سمت دفن حداقلی برویم و راه آن، این است که یک کارخانه زباله‌سوزی ساخته شود.

تلاش برای ساخت کارخانه تفکیک خاک و نخاله

کریمدادی با اشاره به اهمیت ساخت کارخانه تفکیک خاک و نخاله در شهر، اظهار کرد: در مشهد روزانه بیش از ۱۷ هزار تن خاک و نخاله تولید می‌شود که بخشی از آن در مجموعه پارک‌ها و فضای سبز شهرداری استفاده می‌شود و مقدار زیادی هم باید دفن شود که امیدواریم بخش خصوصی وارد این کار شود و با همکاری شهرداری این کارخانه را احداث کند.

مطالبات آتش‌نشانان پیگیری می‌شود

حل‌وفصل مشکلات و مطالبات آتش‌نشان‌ها و ساخت ایستگاه‌های جدید در شهر، موضوع دیگری بود که رئیس کمیسیون خدمات‌شهری به آن اشاره کرد و در این‌باره گفت: براساس مطالعات، مشهد هم‌اکنون به حدود ۹ ایستگاه آتش‌نشانی دیگر نیاز دارد که احداث آن‌ها در برنامه میان‌مدت پیش‌بینی شده است و شهرداری باید این کار را انجام دهد، البته یک ایستگاه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان این دوره تلاش می‌کنیم همه این کسری‌ها جبران شود.

توسعه بهشت‌رضا شروع شده است

وی در پاسخ به سؤالی درباره افزایش ظرفیت و توسعه بهشت‌رضا (ع) نیز گفت: بهشت‌رضا بیش از پنجاه سال است که تأسیس شده و تا الان هم توسعه آن محدود بوده است. از حوزه شمال بهشت‌رضا پیگیر هستیم ۲۴ هکتار زمین از آستان قدس رضوی بگیریم تا فضای بیشتری به این آرامستان اضافه شود. در قسمت شرق نیز ۷۳ هکتار زمین دیگر به مساحت بهشت‌رضا افزوده خواهد شد تا این آرامستان قدیمی دست‌کم تا سی سال دیگر بتواند فعالیت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->