بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سازمان ملل: گوترش خواهان بازگشت تمام طرف‌ها به توافق هسته‌ای است

  • کد خبر: ۱۴۶۲۵۲
  • ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
سازمان ملل: گوترش خواهان بازگشت تمام طرف‌ها به توافق هسته‌ای است
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر این‌که «برجام یک دستاورد مهم در حوزه منع اشاعه هسته‌ای است»، خاطرنشان کرد: آنتونیو گوترش خواهان بازگشت تمام طرف‌ها به توافق هسته‌ای است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فرحان حق سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که باتوجه به اجرای چند اعدام اخیر در ایران دبیرکل هنوز هم قصد دارد به حمایت خود از توافق هسته‌ای ادامه دهد؟  تاکید کرد که این دو موضوعاتی کاملا متفاوت هستند.

بنابر گزارش وب سایت رسمی سازمان ملل، فرحان حق در ادامه با مداخله در امور داخلی کشورمان گفت که سازمان ملل در برابر اعمال مجازات اعدام ایستاده است و نگرانی‌هایی درباره روندهای محاکمه این افراد دارد اما توافق هسته‌ای و اعدام‌های اخیر در ایران دو موضوع جداگانه هستند.

وی اظهار داشت: دبیرکل همچنان بر این باور است که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یکی از دستاوردهای دیپلماتیک مهم سال‌های اخیر است و می‌خواهد اطمینان یابد که طرفین به طور کامل به این توافق باز خواهند گشت.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت: ما در عین حال از ایران می‌خواهیم که به استانداردهای حقوق بشر، ازجمله آزادی برگزاری تجمعات و اعتراض احترام بگذارد. ما مخالف مجازات اعدام هستیم و این موجب نگرانی ماست.

وی علی‌رغم تاکید همیشگی ایران مبنی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشورمان افزود: درخصوص توافق هسته‌ای نیز باید بگویم که ما به وضوح اعلام کرده‌ایم که تا حد امکان می‌خواهیم در بسیاری از نقاط جهان از طریق مذاکرات به خلع سلاح هسته‌ای صلح‌آمیز دست یابیم و از این نظر، برنامه جامع اقدام مشترک دستاورد مهمی است که به تحقق آن در بخشی بسیار پرتنش از جهان کمک کرده است.

من: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->