قیمت طلا در بازار جهان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) سهم ۷۰ درصدی خراسان رضوی از تجارت ایران و افغانستان قیمت جدید دام زنده اعلام شد (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام خودرو‌های فرسوده در سامانه نوسازی ناوگان + لینک | سن فرسودگی انواع خودرو‌ها چقدر است؟ قیمت بلیت هواپیما به مقصد عراق پرواز کرد! | قیمت بلیت رفت و برگشت هواپیما به نجف چقدر است؟ سازمان بازرسی: از تعطیلی شرکت صنایع سیم و کابل مشهد و بیکاری ۴۰۰ نفر جلوگیری شد استقرار ۱۱ جایگاه ارزاق عمومی و ۵ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی گوشی‌های موبایل کارکرده را چند بخریم؟ (۲۴ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی در مشهد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) + یک اطلاعیه مهم بازار بورس متعادل به استقبال تعطیلات محرم رفت | گزارش وضعیت بورس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) نشست شورای معادن خراسان‌رضوی با حضور استاندار برگزار شد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) مهلت ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی تا چه زمانی است؟ قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۴ تیر ۱۴۰۳) پیامک سازمان مالیاتی؛ مهلت اظهارنامه شرکت‌ها تمدید نمی‌شود مالیات سالیانه خودرو مشمول چه افرادی می‌شود؟ خسارت ۱۶۰ میلیارد تومانی عشایر خراسان رضوی در بهار سال جاری قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۴ تیر ۱۴۰۳) | لاماری ایما ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان تعطیلی فروشگاه‌های لوازم خانگی مشهد از شهریورماه در پی تداوم رکود بازار بررسی امروز قیمت خودرو‌های صفر داخلی (۲۴ تیر ۱۴۰۳) | رانا پلاس ۶۶۵ میلیون تومان حوادث غیر مترقبه اقلیمی بیشترین خسارات را به محصولات باغی زد سرکوب قیمت خودرو در رکود بازار | کاهش ۳۰ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی واحدهای صنعتی مشهدی بابت قبوض برق پرداخت شده بدهکار شدند! بلیت قطار ۳۰ درصد گران شد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) روش‌های پرداخت قبض تلفن همراه و ثابت بدون مراجعه به بانک کدام است؟ چگونه به دهک‌بندی اعتراض کنیم؟ اطلاعیه مهم دامپزشکی برای روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی
سرخط خبرها

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی: تعهد ارزی صادر کننده، سّدی برای افزایش صادرات استان

  • کد خبر: ۱۴۷۴۵۶
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی: تعهد ارزی صادر کننده، سّدی برای افزایش صادرات استان
رئیس اتحادیه صادر کنندگان خراسان رضوی، تعهد ارزی صادر کننده را سدی برای افزایش صادرات و ظرفیت موجود استان دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، کاظم شیردل درباره وضعیت صادرات استان گفت: بر اساس آمار صادرات کالا از گمرکات، طی ۹ ماه سال جاری از نظر وزنی ۲۱ درصد و ازنظر ارزش دلاری ۷ درصد کاهش صادرات داشتیم که نیاز به تحلیل کارشناسی دارد که دلیل این کاهش چیست؟

 وی گفت: با توجه به اینکه مسئولین استان همه پای کار هستند و تمام تلاش بر این است که بتوانیم صادرات را رونق بدهیم. مسلما یک سری مشکلات مثل تحریم و مشکلات داخلی سدی برای رشد صادرات شده که نیازمند بررسی وبرگزاری جلسات است. در مشهد از نظرارزشی صادرات ۹ درصد رشد داشته ایم و لی به نسبت آن در دوغارون در این ۹ ماه ۳۳ درصد کاهش داشتیم و در سرخس ۵۲ درصد کاهش داتشیم. این اماری که گمرک استان اعلام می‌کند باید بررسی شود و علت این کاهش را توجه کنیم.

به گفته رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی، در مجموع، در صادرات رویکرد مثبتی وجود دارد. با توجه به اینکه مدیران و تشکل‌های بخش خصوصی برنامه ریزی را برای سال آینده با برگزاری نمایشگاه‌ها دارند امیدواریم نتیجه آن افزایش دوباره صادرات استان باشد. زعفران، پسته، میله‌های آهنی، کفپوش، رب، سیمان سفید عمده محصولات صادراتی است. در بحث زعفران به عنوان کالای استراتژیک، شاهد کاهش صادرات بودیم. در بحث میله‌های آهنی هم این اتفاق افتاد که باید برنامه ریزی شود که علت این کاهش چیست؟
وی افزود: در صادرات شیر خشک صنعتی، کامپاند‌های پلی اتیلن ویژه سیم و کابل و رب گوجه البته رشد داشتیم.

شیردل با بیان اینکه بعضی سیاست‌ها مثل تعرفه گذاری، آب بهای مجازی در افزایش و کاهش صادرات نقش دارد تصریح کرد: چالش اصلی که پیشرو صادرات وجود دارد مهمترین آن تعهد ارزی است. اختلاف مبالغ ارز آزاد و نیمایی وبانکی که وجود دارد اختلاف زیادی دارد و صادر کننده نمی‌تواند قیمت تمام شده را با ارز نیمایی که ۱۵ هزار تومان اختلاف دارد برگرداند؛ و در شرایط عادی برای تعهد ارزی باید به ازای هر دلار ۲ هزار تومان به دولت پرداخت کند. این مسئل مشکلاتی است که پیشروی صادرات است که باید دولت این برنامه ریزی را داشته باشد که مشوق‌های جدید به صادرکننده‌ها بدهند یا درمقابل واردات وصادرات محصولاتی که ارز نیمایی نداشته باشد و مجبور باشند از پروانه صادراتی استفاده کنند می‌توان شاهد رشد صادرات بود.

وی افزود: اگر موضوع تعهد ارزی را از پیش پای صادرکننده برداریم صادرت استان رشد قابل توجهی خواهد داشت. ما قبول داریم که باید ارز حاصل از صادرات به کشوربرگردد، ولی این موضوع را با کمک بخش خصوصی می‌توان حل کرد. دولت در برنامه ریزی‌های خود در امر صادرات باید با بخش خصوصی مشورت کند و بعد مصوباتی صادر کند. تقا ضا داریم برای رشد صادرات در کنار دولت و دخیل در برنامه ریزی‌ها باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->