شهردار مشهدمقدس در برنامه زنده تلویزیونی صف اول: در مشهد، از نظر سرانه اتوبوسرانی، رتبه اول کشور را داریم| در موضوعات مشهد باید نگاه ملی وجود داشته باشد ویدئو | تداوم عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده شهردار مشهد مقدس امشب در برنامه زنده تلویزیونی صف اول شبکه خبر (۱۴ دی ۱۴۰۳) ضرورت تامین قطعات و لوازم یدکی برای قطارشهری | تلاش برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی پیشینه مقاومت مردم مشهد و خراسان در برابر متجاوزان | مشهد، شهر ایثار و ایستادگی نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: تعیین تکلیف طرح تفصیلی توس، در رضایتمندی مردمی بسیار مؤثر است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پیشرفت پروژه های «خیام» و «شهید فهمیده» قابل قبول است حاجی بگلو: طرح تمدید یک‌ساله شوراها در مجلس بررسی خواهد شد ثبت اولین روز «سالم» برای هوای کلانشهر مشهد در ماه جاری (۱۳ دی ۱۴۰۳) قلعه وکیل‌آباد مشهد در مرحله تملک و بازگشایی دیپلم افتخار رویداد نشان مشهد الرضا(ع) مشوق ادامه مسیر علمی است برگزیده نشان مشهدالرضا (ع): تلاش می‌کنم دستاورد‌هایم را در خدمت ترویج اخلاق رضوی به کارگیرم رویداد نشان مشهد الرضا (ع) می‌تواند الگویی برای سایر شهر‌های کشور باشد گلایه شهردار مشهد از کمبود تسهیلات برای زوج‌های جوان در نمایشگاه لوازم خانگی+ ویدئو بانویی که همسر شهید شد و فرزندش را تا شهادت بدرقه کرد پدیده زاغه‌نشینی معضل جدی مشهد در ۶۰ سال قبل | سقفی برای گودال‌نشین‌ها نشست تخصصی ارائه طرح راهبردی ساماندهی کشف‌رود در مشهد برگزار شد| پروژه احیای کشف رود اقدامی ملی است کشف ۲ تن مواد مخدر در مرز‌های خراسان رضوی (۱۲ دی ۱۴۰۳) ادبیات بومی در روایت ظرفیت‌های غنی مشهد و خراسان مؤثرتر است شهروند خبرنگار | تصویری زیبا از ارتفاعات خلج در جنوب شرقی مشهد بسته تشویقی جدید برای رونق ساخت‌وساز در مشهد
سرخط خبرها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو است

  • کد خبر: ۱۵۱۳۰۴
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
  • ۱
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو است
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: یکی از شاخصه‌های‌ شهرهای‌ مدرن امروز، موضوع حمل و‌نقل‌ است، مترو و قطار شهری از این‌جهت که شاخصه‌های مختلفی دارد مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است. 

به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی زمانیان، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در مراسم رونمایی از اتمام فرآیند تعمیر اساسی ۱۱ دستگاه واگن خط یک قطار شهری مشهد اظهار داشت: در سال ۱۳۷۹ عملیات اجرایی خط یک آغاز شد و همزمان با ادامه عملیات خط یک از سال ۱۳۸۷ عملیات خط دو آغاز شد و در ۱۲ سال پیش مثل چنین روزی خط یک مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 
به گفته وی، تا امروز از مجموع ۸۴ کیلومتر‌خط پیش بینی شده ۳۸ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته است. هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو است و ما از طرف شهرداری مشهد وظیفه داریم به بهترین شکل ممکن خدمت ارائه دهیم. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد با بیان اینکه تعمیر و‌نگهداری خطوط و واگن ها از اهمیت زیادی‌ برخورد‌ار است، افزود: تحریم‌های ظالمانه در همه حوزه‌ها اثرگذار بوده است. سال ۱۳۹۴ پیرو منویات رهبرانقلاب موضوع مهندسی معکوس و تولید قطعات ساخت داخل‌در دستور کار قرار گرفت. از سال ۱۳۹۶ شاهد تولید قطعات بودیم و امروز بعد از هفت سال توانستیم ۱۵۰ قطعه و ۳۰۰ تجهیز و ۲۰ دستگاه را مهندسی معکوس دهیم و ۱۷۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم. همچنین ۲ دستگاه ثبت اختراع شده است و بحث خدمات مهندسی را توانسته‌ایم بومی سازی کنیم. 

به گفته وی، حاصل همکاری ما بین دانشگاه‌های فردوسی و شریف تعدادی سند تدوین شده است که امروز به صورت نمادین ۲ سند رونمایی‌ می‌شود. 

زمانیان خاطرنشان کرد: از مجموع ۶۰ واگنی که در اختیار داشتیم در سال جاری تعمیرات اساسی ۱۱ واگن‌را به پایان رساندیم. هشت‌میلیارد تومان صرفه جویی در زمینه خدمات و در زمینه مهندسی  نیز ۱۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
به نظرم باید واگن های خط یک مترو تعدادش بیشتر بشه چون واقعا خیلی جوابگو جمعیت نیست در ساعت های پیک بهتر هر لوکوموتیو پنج واگن داشته باشه لطفا مسئولین این رو مد نظر داشته باشن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->