یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد: حذف صفر هیچ تأثیری بر فرایند‌های واقعی اقتصاد ندارد | بی‌اثر در حفظ ارزش پول ملی مصرف بیش از ۶۳ هزار مگاوات برق در روز ۲۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۴ قیمت امروز طلا، سکه و ارز (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) افت شاخص بورس در معاملات امروز (سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۴) اعلام ۱۰ عامل رسوب کالا توسط گمرک جزئیات نحوه محاسبه پلکانی قبض برق گسترش ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ‌ﻫﺎﯼ ایران و ترکمنستان در زمینه نفت و گاز شرایط دریافت وام ۴ میلیارد تومانی مشاغل خانگی چیست؟ تأکید بر ضرورت تسریع در تکمیل خط سوم انتقال برق مشهد - ماری دستور سرپرست وزارت اقتصاد برای پرداخت یکپارچه حقوق کارمندان تا یکم هر ماه هدف‌گذاری برای جذب ۱۰ همت سرمایه‌گذاری در شهرداری‌های خراسان رضوی | عرضه بسته‌های ویژه جذب سرمایه در نمایشگاه مشهدفاینکس خراسان رضوی، در نبرد با آفت سن گندم | بیش از ۱۵۳ هزار هکتار از مزارع غلات استان، سم‌پاشی شد دلایل کمبود برنج خارجی در بازار مشهد | برنج پاکستانی کمیاب شد راه دشوار خانه دارشدن پیش‌بینی قیمت طلا و سکه (سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش نرخ ارز چه تأثیری بر قیمت لاستیک خودرو داشت؟ | واردات بی‌رویه تایر‌های چینی، مانع بزرگ حمایت از تولید داخل پیش بینی بورس (سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴)| بازار قرمز می‌ماند؟ پیش‌بینی قیمت دلار (سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) نرخ ارز کالاهای اساسی رسماً به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برگشت خشکسالی، تولید گیاهان دارویی خراسان رضوی را تهدید می‌کند قطعی منظم برق شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس: سرمایه‌گذار اماراتی به تعهد خود عمل کند مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی: پیگیر مطالبات به‌حق نانوایان هستیم متخلفان بازار ارز و شبکه توزیع آرد نقره‌داغ شدند | ۴۱.۵ میلیارد تومان، جریمه دو شرکت متخلف در خراسان رضوی ظرفیت‌های نمایشگاه اینوکس-فاینکس | رویدادی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ثبت رکورد جدید در صادرات محصولات چاپی | درآمدزایی ۴.۵ هزار میلیارد تومانی محصولات چاپی برای خراسان رضوی آیا مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی از امروز (دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) شارژ می‌شود؟ + جزئیات فرماندار مشهد برای رفع کمبود برنج پاکستانی در شهر به وزارت جهاد کشاورزی رفت قیمت طلای جهانی امروز (دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد
سرخط خبرها

از یورو ۵ انتظار کاهش آلودگی سریع نداشته باشید

  • کد خبر: ۱۵۱۵۹
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
از یورو ۵ انتظار کاهش آلودگی سریع نداشته باشید
عضو انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اجباری شدن استاندارد یورو ۵ در خودرو‌های داخلی از ابتدای سال آینده، گفت: با توجه به تردد خودرو‌های فرسوده در کشور، نباید انتظار داشت که با ارتقای استاندارد خودروها، سطح آلایندگی یکباره کاهش یابد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ امین‌الله کرمان‌پور در یک نشست خبری با بیان اینکه می‌توان عملکرد‌های خودرو و سنسور‌های نصب‌شده روی آن را با موتور هماهنگ کرد و به بازدهی حداکثری رسید، گفت: مصرف سوخت خودرو و سطح آلایندگی موتور از طریق سیستم مدیریت خودرو به حداقل ممکن می‌رسد.

وی با بیان اینکه رعایت استاندارد یورو ۵ در خودرو‌های داخلی از ابتدای سال آینده اجباری می‌شود، گفت: در کشور ۳۰ میلیون دستگاه خودرو در حال تردد داریم که ۵ تا ۶ درصد آن‌ها کاربراتوری هستند و اگر از رده مصرف خارج شوند، تأثیر قابل‌توجهی در کاهش آلایندگی خواهند داشت.

وی ادامه داد: در عین حال، نباید انتظار داشته باشیم که با ارتقای استاندارد خودرو‌های تولیدی، سطح آلایندگی یکباره کاهش یابد، زیرا اگر از اول سال آینده هم تمام تولیدات به استاندارد یورو ۵ مجهز باشند، باز هم زمانی طول می‌کشد تا خودرو‌های فرسوده از رده خارج شوند.

وی در مورد تغییراتی که ممکن است با ارتقای استاندارد خودرو‌ها از یورو ۴ به یورو ۵، بر روی برخی قطعات آن‌ها صورت گیرد نیز گفت: موتور‌های با استاندارد یورو ۴ پتانسیل تبدیل به موتور با استاندارد یورو ۵ بدون تغییر فیزیکی و مکانیکی را دارند، البته باز هم ممکن است برخی موتور‌ها با تعویض قطعات ارتقا یابند.

* جریمه داخلی تولیدکنندگان در پی تشدید تحریم‌ها

به گزارش فارس، امید یادگاری مدیر بازرگانی یک گروه صنعتی قطعه‌ساز نیز در این نشست خبری با بیان اینکه در سال گذشته ۵۳ هزار دستگاه EMS (سیستم مدیریت موتور) تولید کردیم، گفت: سهم ما در تأمین EMS محصولات ایران خودرو حدود ۱۳ درصد بوده که امیدواریم تا پایان امسال به ۱۵ تا ۱۶ درصد برسیم، در عین حال این آمادگی وجود دارد که حدود ۳۰ درصد نیاز ایران خودرو را تأمین کنیم.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در صنعت قطعه‌سازی از جمله در تخصیص ارز و همچنین واردات برخی مواد اولیه گفت: در پی تشدید تحریم‌ها، بخشی از سرمایه شرکت‌های ایرانی در بانک‌های چینی بلوکه شد، ولی بانک مرکزی بدون توجه به این مسئله بابت تأخیر در تحویل اسناد ارزی، جریمه دیرکرد برای تولیدکنندگان تعیین کرده است، این در حالی است که صنعتگران نقشی در این دیرکرد نداشته و خودشان نیز از این محل متضرر شده‌اند.

یادگاری با بیان اینکه در ارتقای استاندارد یورو ۴ به یورو ۵ هیچ افزایش قیمتی در سیستم مدیریت موتور خودرو‌ها صورت نگرفته است، گفت: با توجه به اینکه این سیستم متعلق به خودمان است، برای انجام تغییرات در آن هزینه‌ای بابت تولید تحت لیسانس پرداخت نمی‌کنیم.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->