نیاز به واردات گازوئیل به صفر رسید وزیر اقتصاد: تک نرخی شدن ارز در دستور کار است گمرک مقررات جدید واردات خودرو سال ۱۴۰۴ را ابلاغ کرد خرید و فروش ملک یا خودرو در چه صورتی مشمول مالیات می‌شود؟ پیش‌بینی بورس سه‌شنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت دلار سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۴ | دلار در فضای احتیاطی معامله شد قیمت موتورسیکلت درجا زد | خریداران به تعمیر فرسوده‌ها روی آوردند پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، فردا (سه‌‌شنبه، ۲۸ مرداد ۱۴۰۴) | سکه امامی ۸۴ میلیونی شد قطعی برق و خاموشی‌ها تا چه زمانی ادامه دارد؟ + فیلم محدودیت جدید بانک مرکزی برای تسهیلات مضاربه چه تاثیری بر پرداخت تسهیلات بانک‌ها دارد؟ تأمین مسکن، ۵۷ درصد از هزینه‌های خانوار شهری را می‌بلعد بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | هونگچی ۶۰ میلیون تومان گران‌تر شد بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | قیمت ساینا در کانال ۵۴۲ میلیون تومان قیمت موبایل‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون در مشهد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | آیفون ۱۶ پرومکس رجیسترشده چند؟ فرایند تخصصی‌شدن بانک‌ها آغاز شد | تفکیک بانک‌ها به ۶ نوع مؤسسه اعتباری اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال مالیات به سلامت مردم خراسان رضوی توانیر مامور به افزایش واردات برق از ترکمنستان شد شرط جدید ثبت‌نام خودرو اعلام شد بانک مرکزی به بانک‌ها برای پایان مضاربه‌های بی‌ضابطه هشدار داد خراسان رضوی، قطب دوم تولید تخم‌مرغ کشور بورس سبزپوش ماند، اما بی‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) قیمت نفت با وجود تهدیدات ترامپ ثابت ماند (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) وزیر نیرو: پیک مصرف برق را پشت سر گذاشتیم تمرکز اتاق اصناف مشهد بر کنترل قیمت کالا‌های اساسی در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ +فیلم ۷۴ درصد اراضی کشاورزی خراسان رضوی همچنان آبیاری پرمصرف دارند | اصلاح الگوی کشت؛ نوشدارو بعد از مرگ سهراب قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) | صعود دلار به کانال بالاتر ویدئو | کاهش میلیونی قبض آب با تعویض یک واشر نرخ دلار در بازار آزاد مشهد رشد کرد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) نرخ طلا در مشهد افزایشی آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

از یورو ۵ انتظار کاهش آلودگی سریع نداشته باشید

  • کد خبر: ۱۵۱۵۹
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
از یورو ۵ انتظار کاهش آلودگی سریع نداشته باشید
عضو انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اجباری شدن استاندارد یورو ۵ در خودرو‌های داخلی از ابتدای سال آینده، گفت: با توجه به تردد خودرو‌های فرسوده در کشور، نباید انتظار داشت که با ارتقای استاندارد خودروها، سطح آلایندگی یکباره کاهش یابد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ امین‌الله کرمان‌پور در یک نشست خبری با بیان اینکه می‌توان عملکرد‌های خودرو و سنسور‌های نصب‌شده روی آن را با موتور هماهنگ کرد و به بازدهی حداکثری رسید، گفت: مصرف سوخت خودرو و سطح آلایندگی موتور از طریق سیستم مدیریت خودرو به حداقل ممکن می‌رسد.

وی با بیان اینکه رعایت استاندارد یورو ۵ در خودرو‌های داخلی از ابتدای سال آینده اجباری می‌شود، گفت: در کشور ۳۰ میلیون دستگاه خودرو در حال تردد داریم که ۵ تا ۶ درصد آن‌ها کاربراتوری هستند و اگر از رده مصرف خارج شوند، تأثیر قابل‌توجهی در کاهش آلایندگی خواهند داشت.

وی ادامه داد: در عین حال، نباید انتظار داشته باشیم که با ارتقای استاندارد خودرو‌های تولیدی، سطح آلایندگی یکباره کاهش یابد، زیرا اگر از اول سال آینده هم تمام تولیدات به استاندارد یورو ۵ مجهز باشند، باز هم زمانی طول می‌کشد تا خودرو‌های فرسوده از رده خارج شوند.

وی در مورد تغییراتی که ممکن است با ارتقای استاندارد خودرو‌ها از یورو ۴ به یورو ۵، بر روی برخی قطعات آن‌ها صورت گیرد نیز گفت: موتور‌های با استاندارد یورو ۴ پتانسیل تبدیل به موتور با استاندارد یورو ۵ بدون تغییر فیزیکی و مکانیکی را دارند، البته باز هم ممکن است برخی موتور‌ها با تعویض قطعات ارتقا یابند.

* جریمه داخلی تولیدکنندگان در پی تشدید تحریم‌ها

به گزارش فارس، امید یادگاری مدیر بازرگانی یک گروه صنعتی قطعه‌ساز نیز در این نشست خبری با بیان اینکه در سال گذشته ۵۳ هزار دستگاه EMS (سیستم مدیریت موتور) تولید کردیم، گفت: سهم ما در تأمین EMS محصولات ایران خودرو حدود ۱۳ درصد بوده که امیدواریم تا پایان امسال به ۱۵ تا ۱۶ درصد برسیم، در عین حال این آمادگی وجود دارد که حدود ۳۰ درصد نیاز ایران خودرو را تأمین کنیم.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در صنعت قطعه‌سازی از جمله در تخصیص ارز و همچنین واردات برخی مواد اولیه گفت: در پی تشدید تحریم‌ها، بخشی از سرمایه شرکت‌های ایرانی در بانک‌های چینی بلوکه شد، ولی بانک مرکزی بدون توجه به این مسئله بابت تأخیر در تحویل اسناد ارزی، جریمه دیرکرد برای تولیدکنندگان تعیین کرده است، این در حالی است که صنعتگران نقشی در این دیرکرد نداشته و خودشان نیز از این محل متضرر شده‌اند.

یادگاری با بیان اینکه در ارتقای استاندارد یورو ۴ به یورو ۵ هیچ افزایش قیمتی در سیستم مدیریت موتور خودرو‌ها صورت نگرفته است، گفت: با توجه به اینکه این سیستم متعلق به خودمان است، برای انجام تغییرات در آن هزینه‌ای بابت تولید تحت لیسانس پرداخت نمی‌کنیم.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->