مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد آغاز کار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با محوریت خدمت رسانی به زائران قرائت میثاق‌نامه خدمت ۱۷۰۰ دانش‌آموخته علوم پزشکی در حرم امام‌رضا(ع) بایدو فرصتی که زائران از آن سهمی ندارند شهردار مشهد خبر داد: اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت بولوارهای نامجو و ارشاد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

فرماندار مشهد: سرانه آموزشی در حاشیه شهر مشهد از استاندارد کشوری و استانی بسیار پایین‌تر است

  • کد خبر: ۱۵۲۷۶۰
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
فرماندار مشهد: سرانه آموزشی در حاشیه شهر مشهد از استاندارد کشوری و استانی بسیار پایین‌تر است
فرماندار مشهد گفت: سرانه آموزشی در حاشیه شهر مشهد از استاندارد کشوری و استانی بسیار پایین‌تر است و در حوزه آب‌ نیز در حاشیه شهر بحران داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن داوری، فرماندار مشهد، در اولین نشست انتقال تجارب بازآفرینی ‌کلانشهرهای کشور و نشست‌ کمیته‌ بافت فرسوده شهرداری‌های کلانشهرهای ایران که امروز در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حاشیه شهر‌ احتمال دارد در هر شهری اتفاق بیفتد و حاشیه‌نشینی امر مطلوبی نیست. حاشیه شهر مشهد نگاه همه را ‌در کشور به خودش معطوف کرده است. بالاترین مقام کشور نیز نسبت به آن دغدغه دارند. با اینکه اقدامات خوبی هم در این حوزه صورت گرفته،‌ هنوز مسئله اول استان و کشور است. 

وی ادامه داد: بنای ما بر‌ این بود که با حمایت وزارت کشور و استانداری خراسان رضوی تحولی در حاشیه شهر ایجاد کنیم‌ که تا پایان دولت سیزدهم بگوییم موضوعیت آن از اولویت خارج شده است. در همین راستا طرح تحول حاشیه شهر تهیه و تصویب شد. 

به گفته وی، اولین دستور‌کار این بود که باید سه کار‌ ویژه انجام می‌شد، ابتدا باید حاشیه شهر را تثبیت می‌کردیم. این اقدام بزرگ صورت گرفت و در اقدامی جهادی موضوع طرح تفصیلی مشهد تصویب و ابلاغ شد. 
فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: ۱۲۸ روستا در حاشیه مشهد قرار دارد که باید این‌ روستاها باید تعیین ‌تکلیف می‌شد. ساخت‌وساز غیر‌مجاز بسیاری در این روستا‌ها وجود داشت که طرح هادی این روستا‌ها انجام شد. وقتی مرز روستا با حریم مشخص شود، دیگر اجازه نخواهیم داد حاشیه شهر بیشتر شود. بعد از تثبیت سامان‌دهی را انجام دادیم. ساخت‌و‌ساز‌های غیر‌مجاز باید سامان‌دهی می‌شد.

به گفته داوری، به روایت‌های متفاوتی، اتباع خارجی در حاشیه شهر مشهد جمعیت زیادی دارند. یک میلیون نفر اتباع خارجی وجود دارند. 

وی ادامه داد: توانمند‌سازی نیز یک اقدام مهم دیگر در این مناطق است. برای سامان‌دهی حاشیه، باید زیر‌ساخت‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت که در قالب بازسازی شهری اجرا شد. 
فرماندار مشهد در ادامه بیان کرد: ۲۰۴ پروژه در چهار محور برای حاشیه مشهد تعریف شد. ۷۰ پروژه توسط ستاد بازآفرینی تعریف شده که ۲۳‌درصد آن انجام شده است. ۵۱ پروژه برای دستگاه‌های اجرایی است که ۱۷‌درصدش اجرایی شده و شهرداری مشهد نیز ۶۹ پروژه در دستور‌کار دارد که ۵۳‌درصد آن اجرایی شده است و نهاد‌های مردمی و عمومی ۱۴ پروژه در دستور‌کار دارند. 
به گفته داوری‌، دستگاه‌های اجرایی امکان اجرای همه پروژه‌ها را ندارند. حدود سه ماه است با خیران در کشور وارد مذاکره شده‌ایم. 
  

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->