آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر
سرخط خبرها

در شهر‌های نوآور، نوآوری از منظر مخاطب معیار است

  • کد خبر: ۱۵۳۲۶۷
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
در شهر‌های نوآور، نوآوری از منظر مخاطب معیار است
مدیر کل سمن‌ها و امور فرهنگی وزارت خارجه گفت: شهر‌ها آینه تمام‌نمای انعکاس حکمرانی حاکمیت‌ها هستند و‌ به همین دلیل، دیپلماسی شهری مهم است.
طنین همتی
خبرنگار طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، دلخوش، مدیر کل سمن‌ها و امور فرهنگی وزارت خارجه کشور، با حضور در همایش دیپلماسی نوآوری در برند‌سازی شهر‌های نوآور که امروز شنبه ۱۳ اسفندماه، در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، گفت: وقتی از دیپلماسی صحبت می‌شود، یعنی باید قادر به تعامل باشیم. اگر در تعامالات بین شهری این ظرفیت ایجاد شد که آنچه به‌عنوان مزیت نسبی مطرح است، به طرف مقابل ارائه داده شود و در مقابل، ظرفیت نسبی طرف مقابل را بپذیریم، می‌توانیم وارد دیپلماسی شویم.

به گفته مدیر کل سمن‌ها و امور فرهنگی وزارت خارجه، اگر زمانی احساس شود طرف مقابل باید وار‌دات بازار نوآوری را روی شما باز کند، اما زمانی که نوآوری را بخواهد عرضه کند، شما بازارتان را روی آن ببندید، مفهوم دیپلماسی گم می‌شود. دیپلماسی همانند جاده دوطرفه است.

وی افزود: دیپلماسی شهری هم مورد توجه است. در این نوع دیپلماسی این سؤال مطرح است که مگر شهر‌ها نمایندگان حاکمیت هستند که‌ وارد مقوله دیپلماسی شوند؟ مسلما شهر‌ها نمایندگان حاکمیت نیستند، ولی آینه تمام‌نمای انعکاس حکمرانی حاکمیت‌ها هستند.
زمانی که در شهر زندگی روزمره شهروندان را مدیریت می‌کنید، این آینه تمام‌نمای حکمرانی در زندگی روزمره شهروندان به‌عنوان مخاطبان این حکمرانی است.

دلخوش تصریح کرد: زبان مشترک و شناسایی نیاز‌ها و در‌خواست‌های طرف مقابل ضروری است و باید به آن‌ توجه شود. پیش از اینکه یک کالا را برای ارائه به دیگران آماده کنید، ابتدا باید مخاطب‌شناسی کنید.

وی تأکید کرد: در شهر‌های نوآور، نوآوری از منظر تولید‌کننده معیار نیست. نوآوری از منظر مخاطب ‌نوآوری معیار است و برای آن باید مطلوبیت داشته باشد.

به گفته این مسئول، شهر‌ها اجتماع انسان‌ها هستند و زندگی روزمره در آن‌ها جریان دارد و‌ فارغ از ملاحظات سیاسی، زندگی در جریان دارد. مردم در اداره شهر‌ها نقش‌آفرین هستند. پس به همین خاطر جایگاه شهر‌ها در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی اهمیت دارد.

وی افزود: ارتباط با شهر‌ها انتفاع مستقیم دارد، لذا برای شهر نوآور، نوآوری یک کالایی است که می‌تواند انتفاع اقتصادی برای بومیان همان شهر داشته باشد و مهم‌تر اینکه به ثبات روابط اقتصادی و سیاسی در مفهوم‌ کلان بینجامد.

دلخوش تصریح کرد: در دیپلماسی با دیگران باید با قصد معرفی خود وارد میدان شد و‌ کالا‌ها بر این اساس انتخاب شوند. این در صورتی است که از توانایی‌های خود شناخت داشته باشیم. بنابراین، یکی ملزومات دیپلماسی شهری معرفی خود است.
وی درباره انگیزه‌های ورود به دیپلماسی شهری گفت: اولین انگیزه، تبیین آن چیزی است که در زندگی روزمره شهری واقعیت دارد، همچنین آمادگی برای تعامل سازنده و ظرفیت پذیرش دیگران، اما در چارچوب اصول و ارزش‌های خود. ظرفیت اقدام از دیگر انگیزه‌های ورود به دیپلماسی شهری است. تا زمانی که وارد معرکه عرضه نشوید، نمی‌توانید تولید داشته باشید؛ لذا یکی از انگیزه‌های ورود به دیپلماسی شهری این است که داشته‌ها و‌ کالا‌هایمان را کامل بتوانیم معرفی کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->